Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
1) Poder utilitzar les equacions d’estat dels gasos per a predir el comportament P-V-T de gasos i vapors. |
A4 A6 A9 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
2) Poder calcular entalpies d’un gas ideal a partir de les seves capacitats calorífiques. |
A1 A2 A4 A5 A6 A9 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
3) Donat un procés, poder-ne calcular el canvi d’entropia del sistema, l’ambient i l’univers. |
A1 A2 A4 A5 A6 A9 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
4) Poder calcular la qualitat H, U, S, Q i W d’un vapor subjecte a un procés descrit, en equilibri i en estat estacionari. |
A1 A2 A4 A5 A9 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
5) Poder calcular W, l’eficiència de Carnot, Q1, Q2, T1 i T2 d’una màquina tèrmica. |
A1 A2 A4 A5 A9 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
6) Calcular l’activitat del component i-èssim d’una barreja basant-se en un estat de referència. |
A4 A5 A6 A9 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
7) Donades condicions d’equilibri d’una barreja ideal, calcular les composicions d’equilibri x-y mitjançant la llei de Raoult. |
A4 A5 A6 A9 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
8) Poder discutir diagrames Pxy i Txy per a barreges ideals. |
A4 A5 A6 A9 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
9) Calcular punts de bombolla i de rosada. |
A4 A5 A6 A9 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
10) Predir condicions d’equilibri d’un sistema reactiu a partir de la funció de Gibbs. |
A1 A4 A5 A6 A9 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
11) Expressar el quocient de reacció i la constant d’equilibri, relacionant-ho amb la funció de Gibbs. |
A1 A4 A5 A6 A9 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
12) Aplicar el principi de Le-Chatelier i utilitzar les expressions anteriors per a expressar la relació entre l’estat d’equilibri i la pressió total d’un sistema reactiu. |
A1 A4 A5 A6 A9 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
13) A partir de les constants d’equilibri a una pressió i temperatura, predir el valor d’aquestes constants en d’altres condicions. |
A1 A4 A5 A6 A9 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
14) Determinar el potencial estàndard de reaccions rédox. |
A1 A2 A4 A5 A6 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
15) Aplicar els conceptes termodinàmics per a decidir si una cel•la és galvànica o electrolítica a partir de la informació sobre la configuració de la cel•la i les concentracions dels components. |
A1 A2 A4 A5 A6 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
16) Calcular les forces electromotrius de cel•les a partir de la informació anterior. |
A1 A2 A4 A5 A6 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
0. |
La primera llei de la termodinàmica. |
1. |
La segona llei de la termodinámica. |
2. |
Equilibri de fases: sistemes d' un component. |
3. |
Equilibri de fases: sistemas multicomponents. |
4. |
Equilibri químic. |
5. |
Equilibri electroquímic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Avantprojecte |
|
15 |
30 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
19 |
19 |
38 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura i la metodologia docent emprada. |
Sessió Magistral |
Les sessions magistrals estaran centrades sobre casos, que podran coincidir amb la temàtica de l'avatprojecte |
Avantprojecte |
Caldrà que apliquin els continguts de l'assignatra per a resoldre el problema obert plantejat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aquesta é suna activitat presencial en la que els alumnes resoldran individualment o en parelles uns llistats d'exercicis que seran avaluats i corregits de manera que en part de les sessions es rebrà "feedback". |
|
Descripció |
A part de les sessions de "feedback" en hores de classe es podrà consultar en hores de despatx per dubtes sobre qualsevol de les activitats de l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova grupal. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. |
35% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Els alumnes poden aprovar sense anar a l'examen final si treuen un mínim de 5,0 en l'examen que es durà a terme durant la 15ª setmana de quadrimestre i que podrà contar en un 40% de la nota final. En cas d'anar a l'examen final, cal obtenir una nota de 4,0 com a mínim per fer mitja amb la resta de l'avaluació continuada.
És a dir, que el 40% de la nota es reparteix en una doble oportunitat que serveix a més com a feedback d’aquells que han d’anar a la prova final. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
SMITH, S.; VAN NESS, H.C., Introducción a la Termodinámica en Ingeniería Química, 5a ed. McGraw-Hill, 1997
|
|
Complementària |
KYLE, B. J., Chemical and Process Thermodynamics, 2a ed. Prentice Hall, 1992
ELLIOT, J.R.; LIRA, C.T., Introductory Chemical Engineering Thermodynamic, Prentice Hall PTR, 1999
PERRY, R. H. (ed.); GREEN, D. (ed.)., Perry’s Chemical Engineers Handbook, McGraw-Hill, 1988
ATKINS, P. W., Physical Chemistry, 4a ed. W.H. Freeman & Co., 1990
|
|
|