DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura PROJECTE FI DE CARRERA I Codi 20021024
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Química Industrial (1993)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 0 6 Troncal Tercer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
GAVALDÀ CASADO, JORDI
Adreça electrònica franciscobenjamin.baeza@urv.cat
jordi.gavalda@urv.cat
ramon.boix@urv.cat
jose.basco@urv.cat
Professors/es
BAEZA PALOMARES, FRANCISCO BENJAMIN
GAVALDÀ CASADO, JORDI
BOIX SABATER, RAMON
BASCO MONTIA, JOSÉ
Web http://www.etseq.urv.es/assignatures/pfcetiqi
Descripció general i informació rellevant Recopilar i treballar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió de projectes aplicant-los a la solució de diferents casos pràctics i en la realització d’un treball, generalment en equip, guiat per professors especialistes, consistent en la preparació de la informació necessària per la definició, disseny bàsic, valoració i planificació d’un projecte concret, inclosa la presentació oral i la documentació formal.

Competències
Codi  
A1 L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment.
A2 L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques.
A3 La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats.
A4 L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química.
A5 La modelització dels sistemes amb reacció química.
A6 La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació.
A7 El disseny i l’ús de les eines fonamentals de control de processos.
A8 El disseny i operació de sistemes de transport i emmagatzematge de fluids.
A9 El càlcul i disseny d’equips de bescanvi de calor.
A10 El càlcul i disseny de reactors químics bàsics.
A11 El càlcul i disseny bàsic d’altres operacions unitàries comuns.
A12 L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions.
A13 La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus.
A14 L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions.
A15 L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia.
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B2 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B9 Capacitat d’organització i planificació.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
B13 Habilitats en les relacions interpersonals.
B14 Raonament crític.
B16 Adaptació a noves situacions.
B17 Creativitat.
B18 Lideratge.
B19 Sensibilitat per a temes medioambientals.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Recopilar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió de projectes i planificar el seu desenvolupament. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
B2
B5
B9
B10
C3
Aplicar a la solució de diferents casos pràctics i en la realització d'un treball, generalment en equip, guiat per professors especialistes. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
B1
B3
B5
B9
B11
B16
B18
B19
C2
Preparar la informació necessària per la definició, disseny bàsic, valoració i planificació d'un projecte concret. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
B9
B14
C2
Cercar a la literatura el "know-how" i resta d'informació existent referida al tema del projecte. A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
C2
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. A1
B7
B8
C5
Demostrar, amb els objectius de l'assignatura i les competències descrites, la capacitat per desenvolupar un projecte innovador. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
B2
B4
B5
B6
B11
B12
B13
B16
B17
B18
B19
C3
C5

Continguts
Tema Subtema
Específics PFC. Es defineixen diferents tipus de projectes amb les següents característiques:

En general es definirà un projecte per cada equip de 4 alumnes i s’assignarà un tutor a cada projecte.

El projecte pot ser definit, en primer lloc per l’equip de professors de PFC, i en segon lloc, pels propis alumnes o per professionals d’institucions externes, que aportin tema i tutor (professional de reconegut prestigi coneixedor del projecte proposat) i ho comuniquin amb antelació (mínima d’un mes abans de l’inici del segon quadrimestre) als coordinadors de l’equip de professors de PFC per tal que aquesta proposta sigui acceptada.

El Programa bàsic a desenvolupar es el següent:
Lliurament de tema, desenvolupament, presentació i defensa de PFC.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
8 8 16
 
Treballs
10 70 80
Seminaris
10 20 30
Estudis previs
1 7 8
Presentacions / exposicions
1 5 6
 
Atenció personalitzada
6 6 12
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Seminari el curs anterior presentant el procés de definició del PFC i la formació d'equips
Treballs No hi ha treballs, excepte el desenvolupament del PFC
Seminaris Quatre temàtics, que cobreixen aspectes no desenvolupats durant la carrera
Estudis previs Existeixen requisits previs en el pla d'estudis.
Presentacions / exposicions Preparació de la presentació final del PFC amb el professor tutor

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Resolució setmanal de dubtes durant tot el desenvolupament del PFC en horari d'atenció o sol.licitada previament

Avaluació
  Descripció Pes
Estudis previs Presentació de la documentació formal, segons està descrita en el reglament de PFC, i revisada per tribunal constituït “ad hoc”. 70%
Presentacions / exposicions Defensa oral del PFC davant del mateix tribunal que ha avaluat la documentació formal. 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica BAASEL, W. D., Preliminary Chemical Engineering Plant Design, Van Nostrand Reinhold, 1990

Complementària BACKHURST, J.R.; HARKER, J.H., Process Plant Design, Heinemann, 1973
PETERS, M:S.; TIMMERHAUS, K.D., Plant Design and Enconomics for Chemical Engineers, 4a ed. McGraw-Hill Book Company, 1991
ULRICH, G. D., A Guide to Chemical Engineering Process Desgin and Economics, John Wiley & Sons, 1984
VALLE-RIESTA, J.F., Project Evaluation in the Chemical Process Industries, McGraw-Hill Book Company, 1983
, Pàgina web assignatura a http://www.etseq.urv.es/assignatures/pfcetiqi, ,
, Intranet específica vinculada a la pàgina web de l’assignatura (recurs Moodle), ,
, Internet (enllaços específics PFC a la intranet), ,

Recomanacions


 
Altres comentaris
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament i aprovat: Totes les troncals prèvies i l’assignatura d’Oficina Tècnica del primer quadrimestre.