Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A5 |
La modelització dels sistemes amb reacció química. |
A6 |
La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació. |
A7 |
El disseny i l’ús de les eines fonamentals de control de processos. |
A8 |
El disseny i operació de sistemes de transport i emmagatzematge de fluids. |
A9 |
El càlcul i disseny d’equips de bescanvi de calor. |
A10 |
El càlcul i disseny de reactors químics bàsics. |
A11 |
El càlcul i disseny bàsic d’altres operacions unitàries comuns. |
A12 |
L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions. |
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A14 |
L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions. |
A15 |
L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B18 |
Lideratge. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Recopilar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió de projectes i planificar el seu desenvolupament. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B2 B5 B9 B10
|
C3
|
Aplicar a la solució de diferents casos pràctics i en la realització d'un treball, generalment en equip, guiat per professors especialistes. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B1 B3 B5 B9 B11 B16 B18 B19
|
C2
|
Preparar la informació necessària per la definició, disseny bàsic, valoració i planificació d'un projecte concret. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B9 B14
|
C2
|
Cercar a la literatura el "know-how" i resta d'informació existent referida al tema del projecte. |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
|
C2
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
A1
|
B7 B8
|
C5
|
Demostrar, amb els objectius de l'assignatura i les competències descrites, la capacitat per desenvolupar un projecte innovador. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B2 B4 B5 B6 B11 B12 B13 B16 B17 B18 B19
|
C3 C5
|
Tema |
Subtema |
Específics PFC. |
Es defineixen diferents tipus de projectes amb les següents característiques:
En general es definirà un projecte per cada equip de 4 alumnes i s’assignarà un tutor a cada projecte.
El projecte pot ser definit, en primer lloc per l’equip de professors de PFC, i en segon lloc, pels propis alumnes o per professionals d’institucions externes, que aportin tema i tutor (professional de reconegut prestigi coneixedor del projecte proposat) i ho comuniquin amb antelació (mínima d’un mes abans de l’inici del segon quadrimestre) als coordinadors de l’equip de professors de PFC per tal que aquesta proposta sigui acceptada.
El Programa bàsic a desenvolupar es el següent:
Lliurament de tema, desenvolupament, presentació i defensa de PFC.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
8 |
8 |
16 |
|
Treballs |
|
10 |
70 |
80 |
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Estudis previs |
|
1 |
7 |
8 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
5 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
6 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Seminari el curs anterior presentant el procés de definició del PFC i la formació d'equips |
Treballs |
No hi ha treballs, excepte el desenvolupament del PFC |
Seminaris |
Quatre temàtics, que cobreixen aspectes no desenvolupats durant la carrera |
Estudis previs |
Existeixen requisits previs en el pla d'estudis. |
Presentacions / exposicions |
Preparació de la presentació final del PFC amb el professor tutor |
|
Descripció |
Resolució setmanal de dubtes durant tot el desenvolupament del PFC en horari d'atenció o sol.licitada previament |
|
|
Descripció |
Pes |
Estudis previs |
Presentació de la documentació formal, segons està descrita en el reglament de PFC, i revisada per tribunal constituït “ad hoc”. |
70% |
Presentacions / exposicions |
Defensa oral del PFC davant del mateix tribunal que ha avaluat la documentació formal. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
BAASEL, W. D., Preliminary Chemical Engineering Plant Design, Van Nostrand Reinhold, 1990
|
|
Complementària |
BACKHURST, J.R.; HARKER, J.H., Process Plant Design, Heinemann, 1973
PETERS, M:S.; TIMMERHAUS, K.D., Plant Design and Enconomics for Chemical Engineers, 4a ed. McGraw-Hill Book Company, 1991
ULRICH, G. D., A Guide to Chemical Engineering Process Desgin and Economics, John Wiley & Sons, 1984
VALLE-RIESTA, J.F., Project Evaluation in the Chemical Process Industries, McGraw-Hill Book Company, 1983
, Pàgina web assignatura a http://www.etseq.urv.es/assignatures/pfcetiqi, ,
, Intranet específica vinculada a la pàgina web de l’assignatura (recurs Moodle), ,
, Internet (enllaços específics PFC a la intranet), ,
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament i aprovat: Totes les troncals prèvies i l’assignatura d’Oficina Tècnica del primer quadrimestre. |
|