Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A5 |
La modelització dels sistemes amb reacció química. |
A7 |
El disseny i l’ús de les eines fonamentals de control de processos. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Calcular, amb correcció, l'error comès en l'avaluació de qualsevol expressió. |
A3
|
B1 B3 B15
|
C5
|
Calcular les solucions d'una equació no lineal. |
A1 A3 A5
|
B2 B11 B13 B16
|
C5
|
Calcular les interpolacions polinòmiques i les aproximacions de funcions. |
A3 A7
|
B2 B4 B12
|
C1
|
Emprar correctament les fórmules de derivació i integració numèrica, en funció de la precissió desitjada. |
A3 A7
|
B5 B6 B7 B8
|
|
Diferenciar en quins avantatges proporcionen el diversos mètodes de resolució de sistemes lineals. |
A3
|
B9 B10 B14 B17
|
C3
|
Tema |
Subtema |
1.INTRODUCCIÓ AL CÀLCUL NUMÈRIC. |
Representació numèrica. Errors: conceptes generals i propagació.
|
2.RESOLUCIÓ D'EQUACIONS NO LINEALS. |
Mètode de la bisecció. Mètode de Newton. Mètodes de punt fix.
|
3.INTERPOLACIÓ I APROXIMACIÓ DE FUNCIONS. |
Diferències entre ambdós conceptes. Interpolació deTaylor. Interpolació polinòmica. Aproximació mitjançant mínims quadrats.
|
4.DERIVACIÓ I INTEGRACIÓ NUMÈRIQUES. |
Derivades primeres i d'ordre superior: fórmules de derivació. Extrapolació de Richardson. Fórmules de quadratura de Newton-Côtes. Fórmules compostes de quadratura.
|
5.SISTEMES D'EQUACIONS LINEALS. |
Mètode d'eliminació de Gauss i estratègies de pivotatge. Mètodes de factorització directe. Mètodes iteratius.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Avantprojecte |
|
8 |
16 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
0 |
8 |
Pràctiques a través de TIC |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Coneixements previs. |
Sessió Magistral |
Exposicions de teoria |
Avantprojecte |
Ralització d'objectius. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització de problemes |
Pràctiques a través de TIC |
|
|
Atenció personalitzada |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Resolució de dubtes que sorgeixin durant el curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova grupal. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment. |
10% |
Pràctiques a través de TIC |
Treball pràctic d'implementació d'un o més métodes. |
15% |
Proves pràctiques |
Dues proves individuals on l'alumne haura de resoldre problemes (25% cadascuna) |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: 100% examen final. Nota. Els alumnes que no fagin avantprojecte hauran de demanar en el termini d'un mes des del començament de les classes que se'ls assigni una activitat substitutòria. La petició s'haurà de fer via correu electronic al professor/a coordinador/a de l'assignatura. |
Bàsica |
J. Douglas Faires, R. Burden, Métodos Numéricos, Ed Thomson,
AUBANELL, A. (et al.), Eines bàsiques de càlcul numèric, Manuals de la UAB,
|
|
Complementària |
, Internet, ,
KINCAID, D. (et al.), Análisis numérico, Ed. Addison-Wesley,
CHAPRA, S. C. (et. al.), Métodos numéricos para ingenieros, Ed. McGraw-Hill,
GRAU, M. (et al.), Càlcul numèric, Edicions UPC,
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Càlcul i Algebra.
|
|