Codi |
|
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Calcular les solucions d'una equació no lineal. |
A3
|
B2 B11 B13 B16
|
C5
|
Calcular les interpolacions polinòmiques de funcions. |
A3
|
B2 B4 B12
|
C1
|
Emprar correctament les fórmules de derivació i integració numèrica, en funció de la precissió desitjada. |
A3
|
B5 B6 B7 B8
|
|
Aprendre a resoldre sistemes d'equacions lineals. Saber difernciar entre mètodes directes i mètodes iteratius. Saber decidir quin és el mètode més adient per a resoldre un problema determinat. |
A3
|
B9 B10 B14 B17
|
C3
|
Resoldre numèricament equacions diferncials ordinàries. Saber diferenciar entre mètodes d'un pas i mètodes multipas. |
A3
|
B1 B2 B3 B14 B15
|
C5
|
Tema |
Subtema |
1. RESOLUCIÓ D'EQUACIONS NO LINEALS. |
Mètode de la bisecció. Mètode de Newton. Mètodes de punt fix.
|
2. INTERPOLACIÓ DE FUNCIONS. |
Interpolació polinòmica: mètode de Lagrange, mètode de les diferències dividides. error comès. |
3. DERIVACIÓ I INTEGRACIÓ NUMÈRIQUES. |
Derivades primeres i d'ordre superior: fórmules de derivació. Extrapolació de Richardson. Fórmules de quadratura de Newton-Côtes. Fórmules compostes de quadratura.
|
4. SISTEMES D'EQUACIONS LINEALS. |
Mètode d'eliminació de Gauss i estratègies de pivotatge. . Mètodes iteratius.
|
5. EQUACIONS DIFERENCIALS. |
Mètodes d'un pas: Euler i Runge-Kutta. Mètodes multipas: Adams-Bashforth-Moulton. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Avantprojecte |
|
8 |
16 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
0 |
8 |
Pràctiques a través de TIC |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposicions de teoria |
Avantprojecte |
Es tracta de realitzar projectes que permetin la cooperació de diverses assignatures i que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització de problemes |
Pràctiques a través de TIC |
Programació en Fortran d'un parell de mètodes numèrics. |
|
Atenció personalitzada |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Resolució de dubtes que sorgeixin durant el curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova grupal. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
25% |
Pràctiques a través de TIC |
Treball pràctic d'implementació d'un o més métodes. |
25% |
Proves pràctiques |
Quatre o cinc proves individuals on l'alumne haura de resoldre problemes |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: 100% examen final. Nota. Els alumnes que no fagin avantprojecte hauran de demanar en el termini d'un mes des del començament de les classes que se'ls assigni una activitat substitutòria. La petició s'haurà de fer via correu electronic al professor/a coordinador/a de l'assignatura. |
Bàsica |
J. Douglas Faires, R. Burden, Métodos Numéricos, Ed Thomson,
AUBANELL, A. (et al.), Eines bàsiques de càlcul numèric, Manuals de la UAB,
|
|
Complementària |
, Internet, ,
KINCAID, D. (et al.), Análisis numérico, Ed. Addison-Wesley,
CHAPRA, S. C. (et. al.), Métodos numéricos para ingenieros, Ed. McGraw-Hill,
GRAU, M. (et al.), Càlcul numèric, Edicions UPC,
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Càlcul i Algebra.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|