DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura PRÀCTIQUES EN INDÚSTRIES Codi 20021209
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Química Industrial (1993)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
12 0 12 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
GARCIA VALLS, RICARD
Adreça electrònica ricard.garcia@urv.cat
joan.salvado@urv.cat
Professors/es
GARCIA VALLS, RICARD
SALVADÓ ROVIRA, JOAN
Web http://http://matrix.etseq.urv.es/practiques/
Descripció general i informació rellevant Efectuar durant dos, tres o quatre mesos (segons el nombre de crèdits de la matrícula) una pràctica real com a enginyer tècnic químic en una empresa, integrant-se en l’organització i desenvolupant tasques específiques de tècnic, sota una supervisió dual (universitària i empresarial), per tal de dur a terme les pràctiques encomanades de forma adequada i eficient. El tipus de pràctica, la recepció ràpida i concreta de les instruccions, així com una comunicació clara i concisa dels resultats són part integrant dels objectius. Observació important: Els alumnes que hagin de fer les pràctiques al 1r quadrimestre han d’enviar una sol•licitud abans del 30 de juny i han de presentar, abans del 15 de setembre, un breu CV que reculli les seves dades personals, coneixements, experiències i disponibilitat de mitjà de transport propi. L’ajornament de les pràctiques a l’estiu requereix una sol•licitud prèvia però no s’assegura la disponibilitat de pràctiques. Una sola vegada els alumnes que ho sol•licitin podran valorar la pràctica d’acord amb l’apartat B.2 de la Normativa per a l’establiment de convenis en pràctiques.

Competències
Codi  
A1 L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment.
A2 L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques.
A3 La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats.
A4 L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química.
A5 La modelització dels sistemes amb reacció química.
A6 La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació.
A7 El disseny i l’ús de les eines fonamentals de control de processos.
A8 El disseny i operació de sistemes de transport i emmagatzematge de fluids.
A9 El càlcul i disseny d’equips de bescanvi de calor.
A10 El càlcul i disseny de reactors químics bàsics.
A11 El càlcul i disseny bàsic d’altres operacions unitàries comuns.
A12 L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions.
A13 La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus.
A14 L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions.
A15 L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia.
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B2 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B9 Capacitat d’organització i planificació.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
B13 Habilitats en les relacions interpersonals.
B14 Raonament crític.
B15 Aprenentatge autònom.
B16 Adaptació a noves situacions.
B17 Creativitat.
B18 Lideratge.
B19 Sensibilitat per a temes medioambientals.
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
L’alumne/a estarà durant dos, tres o quatre mesos (segons el nombre de crèdits de la matrícula) en una empresa preferentment del sector químic o enginyeria, efectuant tasques de enginyer/a tutoritzades per un professor de l’ETSEQ i pel supervisor responsable de l’empresa. Aquesta orientació de l’assignatura fa que es puguin assolir múltiples objectius. A més de l’aprenentatge lligat a la realització d’una feina concreta, l’alumne/a coneixerà, des de dins mateix d’una empresa, els aspectes bàsics de la seva organització, les relacions que s’estableixen entre les diferents persones i nivells de responsabilitat que la configuren; per altra banda, l’alumne/a traurà un profit evident de la relació directa que s’establirà amb el tutor de l’empresa. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
C1
C2
C3
C4
C5

Procediments de selecció
Procediments
Tema únic.
Complir amb les tasques tècniques encomanades pel supervisor de l’empresa d’acord amb el professor tutor i recollides en l’informe lliurat al final de les pràctiques.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 0 0 0
 
Selecció de posició de pràctiques 0 0 0
Estada / execució de pràctiques 0 0 0
Treballs 0 0 0
Relació amb el tutor de pràctiques intern 0 0 0
Relació amb el tutor de pràctiques extern 0 0 0
 
Mecanismes de coordinació i seguiment 0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Selecció de posició de pràctiques
Estada / execució de pràctiques
Treballs
Relació amb el tutor de pràctiques intern
Relació amb el tutor de pràctiques extern
Mecanismes de coordinació i seguiment

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Altres

Pel supervisor de l'empresa (40%). Segons el tipus de treball i el nivell de funcions (25%). Qualitat de l'informe professional (15%). Contingut i grau d'assoliment dels objectius (20%).

100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica
  • Dependrà del contingut conceptual de la pràctica i de la informació recollida pel professor tutor al llarg del període de pràctiques.
Complementària
  • Per a més informació, consulteu la web de l’assignatura:

http://www.etseq.urv.es/assignatures/piqi/

Recomanacions


 
Altres comentaris
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat): Per tal que les pràctiques siguin del nivell adequat, l’alumne ha de tenir els coneixements suficients per a una pràctica eficaç. Es considerarà acceptable quan es tinguin aprovats o convalidats en actes, el 60% dels crèdits.