DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EN INDÚSTRIES Codi 20021209
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Química Industrial (1993)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
12 0 12 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
BONET AVALOS, JOSÉ
Adreça electrònica josep.bonet@urv.cat
daniel.montane@urv.cat
Professors/es
BONET AVALOS, JOSÉ
MONTANÉ CALAF, DANIEL
Web http://matrix.etseq.urv.es/practiques/
Descripció general i informació rellevant Efectuar durant dos mesos una pràctica real com a enginyer químic en una empresa, integrant-se en l’organització i desenvolupant tasques específiques d’enginyer, sota una supervisió dual (universitària i empresarial), per tal de dur a terme les pràctiques encomanades de forma adequada i eficient. El tipus de pràctica, la recepció ràpida i concreta de les instruccions, així com una comunicació clara i concisa dels resultats són part integrant dels objectius.

Competències
Codi  
A1 L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment.
A2 L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques.
A3 La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats.
A4 L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química.
A5 La modelització dels sistemes amb reacció química.
A6 La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació.
A7 El disseny i l’ús de les eines fonamentals de control de processos.
A8 El disseny i operació de sistemes de transport i emmagatzematge de fluids.
A9 El càlcul i disseny d’equips de bescanvi de calor.
A10 El càlcul i disseny de reactors químics bàsics.
A11 El càlcul i disseny bàsic d’altres operacions unitàries comuns.
A12 L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions.
A13 La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus.
A14 L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions.
A15 L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia.
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B2 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B9 Capacitat d’organització i planificació.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
B13 Habilitats en les relacions interpersonals.
B14 Raonament crític.
B15 Aprenentatge autònom.
B16 Adaptació a noves situacions.
B17 Creativitat.
B18 Lideratge.
B19 Sensibilitat per a temes medioambientals.
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
L’alumne/a estarà durant dos, tres o quatre mesos (segons el nombre de crèdits de la matrícula) en una empresa preferentment del sector químic o enginyeria, efectuant tasques de enginyer/a tutoritzades per un professor de l’ETSEQ i pel supervisor responsable de l’empresa. Aquesta orientació de l’assignatura fa que es puguin assolir múltiples objectius. A més de l’aprenentatge lligat a la realització d’una feina concreta, l’alumne/a coneixerà, des de dins mateix d’una empresa, els aspectes bàsics de la seva organització, les relacions que s’estableixen entre les diferents persones i nivells de responsabilitat que la configuren; per altra banda, l’alumne/a traurà un profit evident de la relació directa que s’establirà amb el tutor de l’empresa. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
C1
C2
C3
C4
C5

Continguts
Tema Subtema
Tema únic. Complir amb les tasques tècniques encomanades pel supervisor de l’empresa d’acord amb el professor tutor i recollides en l’informe lliurat al final de les pràctiques.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
10 10 20
Pràcticum
200 100 300
Presentacions / exposicions
14 14 28
 
Atenció personalitzada
20 0 20
 
Proves orals
5 0 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Pràcticum Estades de formació de la titulacíó en general a empreses, institucions,...del sector.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Presentacions / exposicions
Activitats Introductòries
Atenció personalitzada
Descripció
L'assignatura disposa de 20 hores per cada alumne per la supervisió del seu treball.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràcticum Avaluació pel supervisor de l’empresa. 40%
Presentacions / exposicions exposicio del treball si s'escau. En cas contrari se suma a l'apartat Altres 10%
Proves orals Entrevista personal si s'ecau. En cas contrari se suma a l'apartat Altres 5%
Altres

Avaluació segons el tipus de treball i el nivell de funcions (25%). Avaluació segons contingut i grau d'assoliment dels objectius (20%).

45%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica
  • Dependrà del contingut conceptual de la pràctica i de la informació recollida pel professor tutor al llarg del període de pràctiques.
Complementària
  • Per a més informació, consulteu la web de l’assignatura:

http://www.etseq.urv.es/assignatures/pieq/

Recomanacions


 
Altres comentaris
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat): Per tal que les pràctiques siguin del nivell adequat, l’alumne ha de tenir els coneixements suficients per a una pràctica eficaç. Es considerarà acceptable quan es tinguin aprovats o convalidats en actes, el 60% dels crèdits. Observació important: Els alumnes que hagin de fer les pràctiques al 1r quadrimestre han d’enviar una sol•licitud abans del 30 de juny i han de presentar, abans del 15 de setembre, un breu CV que reculli les seves dades personals, coneixements, experiències i disponibilitat de mitjà de transport propi. L’ajornament de les pràctiques a l’estiu requereix una sol•licitud prèvia però no s’assegura la disponibilitat de pràctiques. Una sola vegada els alumnes que ho sol•licitin podran valorar la pràctica d’acord amb l’apartat B.2 de la Normativa per a l’establiment de convenis en pràctiques.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent