DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ A L'ENGINYERIA Codi 20021227
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Química Industrial (1993)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
3 1.5 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
Adreça electrònica joanramon.alabart@urv.cat
Professors/es
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
Web
Descripció general i informació rellevant Al finalitzar aquesta assignatura, l’estudiant estarà capacitat per organitzar i presentar, oralment i per escrit, informació, opinions i conceptes d’una manera concisa, rigorosa, entenedora i interessant a tota una varietat d’audiències.

Competències
Codi  
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B9 Capacitat d’organització i planificació.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
B13 Habilitats en les relacions interpersonals.
B14 Raonament crític.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Planificar, preparar i lliurar presentacions orals clares, dinàmiques i convincents a un grup de persones. B3
B4
B7
B8
B9
B10
B11
C5
Identificar i explicar els atributs d'una presentació oral efectiva. B7
B8
B11
C5
Avaluar una presentació oral feta per una altra persona o grup de persones. B7
B8
B11
B14
C5
Estructurar i redactar informes tècnics acurats, clars i convincents. B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C5
Identificar i explicar els atributs d'un informe tècnic efectiu. B7
B8
B11
C5
Avaluar informes tècnics de projecte. B7
B8
B11
B14
C5
Dissenyar i construir un pòster a fi de transmetre els resultats d'un projecte. B3
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C5
Identificar i explicar els atributs d'un pòster efectiu. B7
B8
B11
C5
Avaluar un pòster. B7
B8
B11
B14
C5

Continguts
Tema Subtema
Introducció. La importància de la comunicació. Comunicació global: verbal. no verbal i paraverbal. Teoria de la comunicació. Procés de la comunicació.
Presentacions orals. Presentacions orals efectives. L’emissor. El missatge. El receptor. El medi.
Informes tècnics. Estructura d’un informe tècnic. Presentació general. Taules i figures. Equacions. Referències.
Pòsters. Característiques d’un pòster efectiu.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
8 8 16
Avantprojecte
9 18 27
Presentacions / exposicions
8 0 8
Seminaris
3 0 3
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció de l'assignatura.
Sessió Magistral Es combinen les sessions magistrals amb la pràctica guiada i autònoma per part dels estudiants.
Avantprojecte Es tracta d’una assignatura eminentment pràctica i d’aplicació directa al projecte de disseny integrat de 2n curs: informes escrits i pòster.
Presentacions / exposicions Els estudiants han de preparar i lliurar una presentació oral. L'activitat és individual.
Seminaris Relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional: importància de les presentacions orals en el món professional i avaluació de pòsters del 1r quadrimestre.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Atenció personalitzada
Descripció
Durant les hores de consulta comunicades el primer dia de classe en el despatx 319.

Avaluació
  Descripció Pes
Avantprojecte Redacció d'una activitat del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre.

Disseny i creació del pòster del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre.
30%



30%
Presentacions / exposicions Preparació i lliurament d'una presentació oral. 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Donat el caràcter eminentment pràctic de l'assignatura, es requereix una assistència mínima a classe del 80% de les hores totals. Si no es compleix aquest requisit, no es podrà aplicar el mètode d'avaluació i s'avaluarà l'estudiant amb un no presentat.


Fonts d'informació

Bàsica Institution of Chemical Engineers, Communication Skills for Engineers and Scientist, Chameleon Press, London, 1998

Complementària Ulrich, G. D., A Guide to Chemical Engineering Process Design and Economics, John Wiley & Sons, New York, NY, 1984
Pease, A., El Arte de Negociar y Persuadir, Amat Editorial, Barcelona, 2002
Ray, M. S., Engineering Experimentation: Ideas, Techniques and Presentation, McGraw-Hill Book Company, Maidenhead Berkshire, UK, 1992
, Internet, ,
Bender, P. U., Secrets of Power Presentations, Firefly Books, Buffalo, NY, 1995

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
PROJECTES/20012007
PRÀCTIQUES DE DIRECCIÓ DE PROJECTES/20012230


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent