Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A14 |
L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions. |
A15 |
L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B18 |
Lideratge. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Aplicar els conceptes relacionats amb l'avaluació del impacte i anàlisi de risc. |
A13
|
B1 B5 B19
|
C2 C3
|
Adquirir els coneixements ambientals relacionats amb el desenvolupament sostigut. |
A13 A15
|
B1 B6 B7 B19
|
C2 C4
|
Analitzar les propietats dels contaminants per ser aplicats en el transport i la distribució. |
A1 A3 A4 A13
|
B1 B3
|
C2 C4
|
Sintetitzar i discutir els coneixements ambientals relacionats amb l'anàlisi de risc. |
A13 A14 A15
|
B1 B3 B6 B11 B13 B14 B19
|
C1 C3 C5
|
Treballar en equip amb plena responsabilitat individual. |
A13 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17
|
C1 C3 C4 C5
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
A13
|
B8 B10 B16 B18 B19
|
C1 C5
|
Tema |
Subtema |
1. |
Eines de Gestió Ambiental. Desenvolupament sostigut:
- Desenvolupament sostenible: Agenda 21
- Sistemes de gestió Ambiental: EMA. ISO 14000 |
2. |
Contaminants atmosfèrics. Indicadors de la contaminació. Tècniques
analítiques.
- Fonts de contaminació i tipus de mesura
- Registre Europeu d'emissions (EPER)
- Compromis de Kioto |
3. |
Efectes de la contaminació sobre la salut i el medi ambient.
REACH (Reglamentació sobre l'ús dels productes químics |
4. |
Propitats dels contaminants. Bioacumulació, persistència, i toxicitat. |
5. |
Transport i distribució dels contaminants en el medi ambient.
- Models de transport
- Aplicació del model CHemCAN |
6. |
Avaluació del risc sobre la salut i els ecosistemes.
Models multicompartimentals (Models de MAckay) |
7. |
Eines per l’avaluació del risc. Models multicompartimentals, Avaluació
probabilística. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
60 |
80 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presnetació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb la temàtica d el'assignatura |
|
Descripció |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes de forma individual o en petits grups els quals podran accedir al despatx del professor en un horari que es farà públic a principis de quadrimestre. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment i en grups i demants periòdicament. |
40% |
Proves pràctiques |
Prova individual. |
40% |
Altres |
Presentació i defensa dels treballs |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Proves pràctiques: Serà necessari tenir una nota superior a 3 en el examen per a fer la mitjana. |
Bàsica |
|
- ASANTE-DUAH, K. Risk Assessment in Environemntal Management. A guide for managing chemicals contamination problems. John Wiley and Sons 1998. ISBN: 0-471-98147-8
|
Complementària |
|
- Risk assessment and management handbook: for environmental, health, and safety professionals. Rao V. Kolluru, Steven M Bartell, Robin M. Pitblado, R. Scott Stricoff. McGraw-Hil, cop.1996 ISBN: 0-07-035987-3.
- OROZCO, C. PÉREZ, A. GONZALEZ, Mª N. RODRIGUEZ, F. ALFAYATE, J.M. Contaminación Ambiental. Una visión desde la química. Parininfo, 2003. ISBN: 84-9732-178-2.
- MACKAY, D. SHIU, W.Y. MA, K.CH. Illustrated handbook of physical-chemical properties and environmental fate for organic chemicals. Lewis Publishers cop. 1992-1997.
- Patty’s. Industrial Higiene and Toxicology (4ª Edic) . GD Clayton and F.E Clayton.
- www.mma.es
- http://www.eper-es.com/
- http://www.mtas.es/insht
- http://www.epa.gov/iris/subst/
- http://www.eetd.lbl.gov/ied/era
- http://www.trentu.ca/cemc/models/CC600.html
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Per tractar-se d’un curs introductori no es requereix haver cursat en particular cap altra matèria de l’ensenyament. Es recomana coneixements de quìmica analìtica.
|
|