Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A6 |
La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació. |
A11 |
El càlcul i disseny bàsic d’altres operacions unitàries comuns. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Saber interpretar diagramas de equilibrio termodinámico. Conocer los criterios de equilibrio termodinámico |
A1 A4
|
B1 B3 B8 B15
|
C5
|
Conocer la definición de la solución ideal. Conocer la Ley de Raoult y Henry y calcular el punto de burbuja y rocío. |
A4
|
B1 B8
|
C5
|
Describir las operaciones más típicas de etapas de equilibrio, los equipos necesarios, y el concepto de etapa de equilibrio. Cálcular balance de materia, líneas de operación, número de estapas de equilibrio por métodos gráficos |
A1 A6
|
B1 B3 B8 B16
|
C5
|
Describir el equipo necesario para contacto continuo. Cálculo del balance de materia diferencial, y de la altura equivalente a un plato teórico (HETP). |
A1 A11
|
B1 B3 B8 B16
|
C5
|
Describir los diferentes tipos de destilación: flash, destilación con reflujo, y sus equipos. Cálculo de líneas de operación, de número de etapas por el método de McCabe-Thiele y relación de reflujo mínimo. |
A1 A11
|
B1 B3 B8 B16
|
C5
|
Buscar en la literatura los valores de las propiedades físicas y termodinámicas. |
|
B3 B10 B11
|
C1 C5
|
Comunicarse eficientemente de forma escrita. |
|
B7
|
C1 C4
|
Trabajar en equipo con plena responsabilidad individual. |
|
B12 B13
|
|
Tema |
Subtema |
1.- Introducción
|
1.1. Procesos de separación
1.2. Mecanismos de separación
1.3. Pureza y recuperación
1.4. Factor de separación
1.5. ¿Cómo elegir procesos de separación? |
2.- Equilibrio de fases
|
2.1. Ley de Raoult y Ley de Henry
2.2. Equilibrio líquido-vapor: azeótropos
2.3. Equilibrio líquido-líquido
2.4. Etapa de equilibrio: eficacia y flash |
3.- Destilación
|
3.1. Introducción
3.2. Balances de materia y energía
3.3. Método de McCabe-Thiele
3.4. Eficacia
3.4. Caldera y condensador
3.5. Destilación discontinua
|
4.- Absorción/desorción de gases
|
4.1. Introducción
4.2. Balances de materia y energía
4.3. Método de McCabe-Thiele
|
5.- Extracció |
5.1. Introducción
5.2. Balances de materiia
5.3. Método de McCabe-Thiele
|
6.- Altres operacions unitàries |
6.1. aspectes generals |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
7.5 |
22.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
25 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
20 |
25 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Classes teòriques on veure els equips i el seu funcionament |
Sessió Magistral |
Donar els fonaments pel disseny d'equips i instal.lacions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resoldre, de forma guiada problemes. Poc a poc resoldre de forma autonoma problemes amb complexitat creixent |
Resolució de problemes, exercicis |
Resoldre problemes fora de l'aula de forma independent i amb responsabilitat dels resultats |
|
Activitats Introductòries |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
Consulta al profesor durante las horas de atencion: siempre confirmar antes via e-mail.
Asiste a las reuniones de seguimiento convocadas. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Entrega periódica de ejercicios realizados individualmente (nota 0 o 10) |
25% |
Resolució de problemes, exercicis |
Entrega de un proyecto (integrador del curso o por grupos |
25% |
Proves pràctiques |
Exámen final. Individual. Operaciones Básicas de Separación (50%). |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Smith, S.; Van Ness, H.C., Introducción a la Termodinámica en Ingeniería Química, 5a ed. McGraw-Hill, 1997
MCCABE; SMITH; HARRIOT, Unit Operations of Chemical Engineering, , 1993
|
|
Complementària |
KYLE, B. J., Chemical and Process Thermodynamics, 2a ed. Prentice Hall, 1992
COULSON; RICHARDSON; SINNOT, Chemical Engineering. Vol. 2 i 6, , 1993
PERRY, R. H. (ed.); GREEN, D. (ed.), Perry’s Chemical Engineers Handbook, McGraw-Hill, 1988
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS D'ENGINYERIA QUÍMICA/20021017 | ENGINYERIA FLUÏDOMECÀNICA/20021106 |
|
|