DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR II Codi 20031002
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat en Mecànica (2003)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 1.5 4.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Departament Enginyeria Mecanica
Coordinador/a
GONZÁLEZ BAIXAULI, GENARO
Adreça electrònica genaro.gonzalez@urv.cat
Professors/es
GONZÁLEZ BAIXAULI, GENARO
Web
Descripció general i informació rellevant Especialitzar a l’alumne en la normalització del dibuix industrial i el desenvolupament de les eines especifiques. Treballar en aspectes de geometria descriptiva relacionats amb Eng. Mecànica. Elaboració de treballs i projectes específics de la especialitat.

Competències
Codi  
A
A
A
A
A
A
A
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
C
C
C
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els mètodes operatius d'interseccions, desenvolupaments. A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
C2
C4
Aplicar Mètodes operatius. A1
A2
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
C2
Conèixer i interpretar els conceptes de Normalització de dibuixos d’especialitat. A1
A2
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
C2
C4
Aplicar Normalització a peces especials i màquines. A1
A2
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
C2
C4
Conèixer i interpretar els sistemes auxiliars de representació. A1
A2
A6
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
C2
C4
Conèixer les aplicacions i el sistema de representació per plànols acotats. A1
A2
A6
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
C2
C4
Aplicar els mètodes de plànols acotats. A1
A2
A6
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
B13
C1
C2
C3
C4
Conèixer i interpretar els conceptes avançats de programes de DAO. A1
A2
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B12
B13
C1
C2
Aplicar a la pràctica mitjançant projecte, basant-se en programes de DAO. A1
A2
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2

Continguts
Tema Subtema
T1- REPR. XAVETES. Xavetes longitudinals i tangencials. Representació i acotació. Plànols.
T2- REPR. RODAMENTS. Tipus. Criteris de selecció. Dimensionalment.
T3- MECANISMES DE TRANSFORMACIÓ DE GIR. Engranatges, politges, cables, cadenes, corretges.
T4- GEOMETRIA DESCRIP. SECCIONS PLANES. Principis. Criteris generals. Intersecció de figures amb plans.
T5- GEOMETRIA DESCRIP. INTERSECCIO PRISMES I PIRAMIDES. Intersecció de figures planes entre si.
T6- GEOMETRIA DESCRIP. INTERSECCIO CONS I CILINDRES. Intersecció de figures de revolució, cons i cilindres entre si i amb figures planes.
T7- GEOMETRIA DESCRIP. DESSENVOLUPAMENS. Desenvolupament de figures i de les seves interseccions.
T8- DIBUIX ISOMETRIC. Representació isomètrica. Veritables magnituds, abatiments, angles.
T9- DAO - ISOMETRIA. Eines informàtiques. Ordres bàsiques de representació en isomètric Autocad. Aplicació de fonaments teòrics a dibuix isomètric per ordinador.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
15 0 15
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 30 45
Resolució de problemes, exercicis
30 0 30
Resolució de problemes, exercicis
0 15 15
Treballs
0 30 30
Pràctiques a través de TIC
0 15 15
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves pràctiques
4 0 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Proves i exercicis especifics de control de nivell
Sessió Magistral Es plantegen exercicis relacionats amb el temari que caldra resoldre i entregar. es corregeixen a l'aula en grup.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària El professor introdueix el tema i les seves bases i punts claus, per que l'alumne els desenvolupi
Resolució de problemes, exercicis L'alumne te que resoldre una serie d'exercicis fora de l'aula ordinaria i presentar-los per ser corretgits i evaluats.
Resolució de problemes, exercicis Resolució de problemes i exercicis relacionats amb el temari amb TIC
Treballs Es plantegen una serie de treballs de curs que l'alumne te que presentar a final de curs. Sempre relacionats amb el temari i amb dessenvolupament
Pràctiques a través de TIC Es plantegen una serie de treballs de curs amb TIC que l'alumne te que presentar a final de curs. Sempre relacionats amb el temari i amb dessenvolupament i investigació de l'alumne

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Pràctiques a través de TIC
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
L'alumne tindra a la seva disposicio al professor al moment que necesiti atenció personalitzada. Aquesta pot fer-se tant presencial com per foros o email.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Lliurament d'exercicis realitzats individualment . S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. 5%
Resolució de problemes, exercicis Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. 10%
Resolució de problemes, exercicis Lliurament d'exercicis realitzats en TIC individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. 5%
Pràctiques a través de TIC Treballs a lliurar obligatoriament.
Primer Treball 20%
Segon treball 20%
40%
Proves pràctiques Prova final. Examen final 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica FELEZ, J. y MARTINEZ, M.LUISA, Dibujo Industrial, Ed. Sintesis,
AENOR, Normas UNE sobre dibujo tecnico, ,

Complementària , Apunts proporcionats per professor, ,
, Internet, ,

Recomanacions


 
Altres comentaris
Que l’alumne tingui coneixements de dibuix tècnic i geometria amb nivell mínim de dibuix tècnic de batxillerat tecnològic. Expressió grafica i Dao 1.