DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR II Codi 20031002
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat en Mecànica (2003)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 1.5 4.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
GONZÁLEZ BAIXAULI, GENARO
Adreça electrònica genaro.gonzalez@urv.cat
josemaria.roig@urv.cat
Professors/es
GONZÁLEZ BAIXAULI, GENARO
ROIG FERNANDEZ, JOSE MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant Especialitzar a l’alumne en la normalització del dibuix industrial i el desenvolupament de les eines especifiques. Treballar en aspectes de geometria descriptiva relacionats amb Eng. Mecànica. Elaboració de treballs i projectes específics de la especialitat.

Competències
Codi  
A1 Conèixer i utilitzar els conceptes fonamentals de càlcul, mètodes numèrics i geometria.
A2 Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats.
A6 Projectar i fer manteniment d'instal·lacions, climatització i de subministraments en les diverses indústries.
A7 Projectar, construir i mantenir grups mecànics.
A8 Redactar projeces, valoracions i informes propis de l'especialitat.
A9 Conèixer els elemens de normalització i simbologia de representació gràfica.
A10 Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient.
B9 Planificació i organització.
B10 Capacitat de lideratge.
B11 Motivació per la qualitat.
B12 Presa de desicions.
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions.
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els mètodes operatius d'interseccions, desenvolupaments. A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
C2
C4
Aplicar Mètodes operatius. A1
A2
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
C2
Conèixer i interpretar els conceptes de Normalització de dibuixos d’especialitat. A1
A2
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
C2
C4
Aplicar Normalització a peces especials i màquines. A1
A2
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
C2
C4
Conèixer i interpretar els sistemes auxiliars de representació. A1
A2
A6
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
C2
C4
Conèixer les aplicacions i el sistema de representació per plànols acotats. A1
A2
A6
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
C2
C4
Aplicar els mètodes de plànols acotats. A1
A2
A6
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B11
B13
C1
C2
C3
C4
Conèixer i interpretar els conceptes avançats de programes de DAO. A1
A2
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
B12
B13
C1
C2
Aplicar a la pràctica mitjançant projecte, basant-se en programes de DAO. A1
A2
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2

Continguts
Tema Subtema
T1 MECANISMES DE TRANSFORMACIÓ DE GIR. Engranatges, politges, cables, cadenes, corretges.
T2- REPRESENTACIÓ DE CONJUNTS Conjunts senzills, amb moviment, peces especials
T3- REPRESENTACIÓ PROJECTES Resolucio de projectes senzills
T4- GEOMETRIA DESCRIP. SECCIONS PLANES. Principis. Criteris generals. Intersecció de figures amb plans.
T5- GEOMETRIA DESCRIP. INTERSECCIO PRISMES I PIRAMIDES. Intersecció de figures planes entre si.
T6- GEOMETRIA DESCRIP. INTERSECCIO CONS I CILINDRES. Intersecció de figures de revolució, cons i cilindres entre si i amb figures planes.
T7- GEOMETRIA DESCRIP. DESSENVOLUPAMENS. Desenvolupament de figures i de les seves interseccions.
T8- DIBUIX ISOMETRIC. Representació isomètrica. Veritables magnituds, abatiments, angles.
T9- DAO - ISOMETRIA. Eines informàtiques. Ordres bàsiques de representació en isomètric Autocad. Aplicació de fonaments teòrics a dibuix isomètric per ordinador.
T10- DAO- PROJECTE INTEGRAL ASSIGNATURA Resolució de projecte de dibuix

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
15 0 15
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 30 45
Resolució de problemes, exercicis
30 0 30
Resolució de problemes, exercicis
0 15 15
Treballs
0 30 30
Pràctiques a través de TIC
0 15 15
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves pràctiques
4 0 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Proves i exercicis especifics de control de nivell
Sessió Magistral Es plantegen exercicis relacionats amb el temari que caldra resoldre i entregar. es corregeixen a l'aula en grup.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària El professor introdueix el tema i les seves bases i punts claus, per que l'alumne els desenvolupi
Resolució de problemes, exercicis L'alumne te que resoldre una serie d'exercicis fora de l'aula ordinaria i presentar-los per ser corretgits i evaluats.
Resolució de problemes, exercicis Resolució de problemes i exercicis relacionats amb el temari amb TIC
Treballs Es plantegen una serie de treballs de curs que l'alumne te que presentar a final de curs. Sempre relacionats amb el temari i amb dessenvolupament
Pràctiques a través de TIC Es plantegen una serie de treballs de curs amb TIC que l'alumne te que presentar a final de curs. Sempre relacionats amb el temari i amb dessenvolupament i investigació de l'alumne

Atenció personalitzada
 
Pràctiques a través de TIC
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
L'alumne tindra a la seva disposicio al professor al moment que necesiti atenció personalitzada. Aquesta pot fer-se tant presencial com per foros o email.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Lliurament d'exercicis realitzats individualment . S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. 5%
Resolució de problemes, exercicis Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. 10%
Resolució de problemes, exercicis Lliurament d'exercicis realitzats en TIC individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. 5%
Pràctiques a través de TIC Treballs a lliurar obligatoriament.
Primer Treball 50%
Segon treball 50%
40%
Proves pràctiques Prova final. Examen final 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica FELEZ, J. y MARTINEZ, M.LUISA, Dibujo Industrial, Ed. Sintesis,
AENOR, Normas UNE sobre dibujo tecnico, ,

Complementària , Apunts proporcionats per professor, ,
, Internet, ,

Recomanacions


 
Altres comentaris
Que l’alumne tingui coneixements de dibuix tècnic i geometria amb nivell mínim de dibuix tècnic de batxillerat tecnològic. Expressió grafica i Dao 1.