Codi |
|
A10 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B9 |
Planificació i organització. |
B12 |
Presa de desicions. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Implementar els algoritmes en el llenguatge de programació. |
|
B2 B3
|
|
Documentar un programa. |
A10
|
|
|
Prendre consciència de la complexitat dels algoritmes i escollir la opció més òptima. |
|
B3 B12
|
|
Apreciar la claredat del codi d'un programa. |
|
B1
|
|
Abstraure els detalls concrets d'un programa, i adaptar una solució coneguda a un nou problema. |
|
B1
|
C2
|
Descomposar i estructurar un problema (identificant entrades/sortides, funcions principals requerides). |
|
B2 B9
|
|
Utilitzar un entorn de programació. |
A10
|
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Història de la Informàtica |
En aquest apartat veurem l'evolució històrica dels sistemes de computació des de la prehistoria fins als nostres dies. |
Introducció a la Informàtica |
Aproximació al tractament informàtic de les dades. |
Estructura d'un ordinador. Elements Hardware del PC |
Arquitectura Von Neumann. Componentes d'un PC. Perifèrics.
|
Metodologia i tecnologia de la programació |
Cicle de vida del software. Diseny d'algoritmes. Pseudocodi. |
Introducció als Sistemes Operatius, Fitxers i Bases de Dades |
Que es un sistema operatiu i com funciona.Conceptes bàsics sobre el funcionamient del sistema de fitxers dels diferents sistemes operatius i bases de dades |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
26 |
52 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
14 |
28 |
42 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
15 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
1 |
1 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà, per a cada part del temari, una petita introducció dels objectius i raons dels continguts, per tenir una visió més concreta del procés de programació i implementació. |
Sessió Magistral |
S’explicaran els temes utilitzant exemples que permetran veure com aplicar la teoria a l’hora de fer un programa. S’utilitzarà el pseudocodi i el llenguatge de programació C. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Per a cada tema del curs es plantejarà una llista d’exercicis, que s’hauran de preparar a casa i alguns d’ells es resoldran a classe. |
Pràctiques a través de TIC |
En aquestes classes es proposaran exercicis per a complementar la formació teòrica de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es recomanarà a l’alumne que realitzi problemes addicionals per a consolidar els coneixements de l’assignatura. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC |
Resolució de problemes, exercicis |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
El professor estarà disponible en tot moment via correu electrònic i es pot concertar dia i hora per qualsevol dubte referent a l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC |
S’avaluarà el codi implementat (claredat, estructuració, eficiència), el treball realitzat (anàlisi i disseny de la solució) i la presentació (informe i defensa). |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
S’avaluarà la participació en aquestes sessions en a resolució de problemes i exercicis fets a classe i a pràctiques. L'avaluació és de caure orientatiu. |
[5] |
Proves de Desenvolupament |
Al llarg del curs haurà d’utilitzar els coneixements adquirits per resoldre determinats problemes. |
50 |
Proves objectives de preguntes curtes |
Al llarg del curs es realitzaran proves per analitzar el seguiment dels conceptes per part de l’alumne. |
[5] |
Proves pràctiques |
Al llarg del curs es realitzaran proves al laboratori per a valorar la resposta de l'alumne a problemes concrets |
40 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
[5] Opcionalment, s'afegirà aquesta qualificació (5% de l'assignatura) en funció del caire participatiu a classe. Aquest percentatge s'afegirà al total de l'assignatura arribant com a màxim a un 110% el total de la mateixa. |
Bàsica |
Joyanes Aguilar, L.; Zahonero Martínez, I., Programación en C, McGraw Hill, 2001
Joyanes Aguilar, L.; Zahonero Martínez, I., Programación en C, McGraw Hill, 2001
Joyanes Aguilar, L.; Castillo, A.; Sánchez, L.; Zahonero, I., Programación en C. Libro de problemas, McGraw Hill, 2002
|
|
Complementària |
Gregorio Rodríguez, C.; Llana Díaz, L.F.; Martínez Unanue, R.; Palao Gostanza, P.; Pareja Flores, C., Ejercicios de Programación. Creativos y Recreativos en C++., Prentice Hall, 2002
|
|
|