DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II Codi 20031008
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat en Mecànica (2003)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
FERNÁNDEZ SABATER, ALBERTO
Adreça electrònica alberto.fernandez@urv.cat
ferran.borrell@urv.cat
chandan.srivastava@urv.cat
pedrojesus.copado@urv.cat
Professors/es
FERNÁNDEZ SABATER, ALBERTO
BORRELL MICOLA, FERRAN
SRIVASTAVA ., CHANDAN
COPADO MÉNDEZ, PEDRO JESÚS
Web
Descripció general i informació rellevant La docència d'aquesta assignatura està compartida amb l'assignatura FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II del Grau en Enginyeria Mecànica

Competències
Codi  
A1 Conèixer i utilitzar els conceptes fonamentals de càlcul, mètodes numèrics i geometria.
A2 Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Compendre els conceptes elementals de l’anàlisi real d’una variable. A1
A2
B2
B3
B4
Dominar les eines bàsiques de derivació i integració. A1
A2
B2
B3
B4
Aplicar estratègies per calcular límits. A1
A2
B2
B3
B4
Utilitzar els polinomis de Taylor per aproximar el valor d’una funció en un punt. A1
A2
B2
B3
B4
Analitzar una funció per obtenir la seva gràfica. A1
A2
B2
B3
B4
Usar la derivació per resoldre problemes d’optimització. A1
A2
B2
B3
B4
Aplicar el càlcul diferencial i integral per resoldre problemes propis de la seva especialitat. A1
A2
B2
B3
B4
Identificar i classificar equacions diferencials elementals. A1
A2
B2
B3
B4
Donar resposta a problemes sencills usant equacions diferencials. A1
A2
B2
B3
B4

Continguts
Tema Subtema
Límits i continuïtat. Concepte de límit. Propietats i estratègies de càlcul. Concepte de funció contínua en un punt. Propietats de les funcions contínues.
Derivació. Funcions derivables. Polinomis de Taylor i aproximació. Estudi d’una funció.
Integració. Primitives i integració indefinida. Integral definida. Aplicacions de la integració.
Equacions diferencials. Equacions de primer ordre. Equacions lineals de segon ordre. Aplicacions.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
42 52.5 94.5
Avantprojecte
0 0 0
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 33.75 48.75
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves pràctiques
5 0 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descriure els continguts de l’assignatura i explicar els objectius que es pretenen assolir.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Avantprojecte Es tracta de realitzar projectes que permetin la cooperació de diverses assignatures i que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Resoldre dubtes i revisar exercicis.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària En alguna de les sessions pràctiques l’alumne entregarà problemes d’una llista proposada a l’inici del curs. 20%
Proves pràctiques Prova de desenvolupament que es realitza a mig quadrimestre i en la que s’avalua els continguts explicats fins llavors, no elimina matèria; 30%.

Prova pràctica que es realitza durant el període d’exàmens i en la que s’avalua tots els continguts de l’assignatura; 50%.
80%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica R. Larson et al., Cálculo, Ed. McGraw-Hill, 1995

Complementària C. Edwards i D. Penney, Cálculo con geometría analítica, Ed. Pearson, 1996
S. Salas i E. Hille, Calculus, Ed. Reverté, 1995

Recomanacions


 
Altres comentaris
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat): Fonaments Matemàtics de l’Enginyeria I.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent