Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Reconèixer i identificar les condicions d’equilibri d’un sòlid rígid al pla i a l’espai. |
A1 A5 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B12
|
|
Transferir els coneixements adquirits a Fonaments de Física. |
A1 A2 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B9
|
|
Analitzar l’equilibri d’una màquina aplicant els principis d’Estàtica. |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B12
|
C2
|
Comprendre i utilitzar amb propietat la terminologia pròpia de la Cinemàtica de mecanismes plans. |
A1 A4 A5 A8 A9 A10
|
B1 B4 B5 B7
|
C2 C5
|
Conèixer el diferents mètodes d’analisis cinemàtica complert d’un mecanisme pla. |
A1 A2 A5 A7 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9
|
C2 C5
|
Realitzar l’analisis cinemàtica complert d’un mecanisme pla. |
A1 A2 A5 A8 A9
|
B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12
|
C2
|
Avaluar la idoneïtat del disseny d’un mecanisme en front de la seva aplicabilitat. |
A2 A5 A8 A9
|
B2 B3 B4 B5 B7 B9
|
C2
|
Adquirir els principis de la cinemàtica dels manipuladors industrials. |
A1 A9
|
B1 B3 B5
|
|
Resoldre els problemes proposats sobre Estàtica i Cinemàtica a l’aula en grup. |
A1 A2 A5 A10
|
B1 B2 B3 B5 B7 B9 B12 B13
|
C2 C5
|
Sintetitzar i valorar els resultats dels problemes fets i / o proposats a l’aula en grup. |
|
B2 B3 B5 B12
|
C1 C5
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció. |
Conèixer els objectius de l’assignatura, terminologia i conceptes bàsics. |
2. Tipus de forces. |
Conèixer i Diferenciar els tipus de forces existents. |
3. Estàtica de la partícula. |
Principis de l’estàtica aplicats al cas d’una partícula al pla i a l’espai. |
4. Sistemes de forces i moments. |
Estudi dels sistemes de forces i moments, i la seva reducció. |
5. Estàtica del sòlid rígid. |
Estudi de les condicions de l’equilibri de cossos rígids al pla i a l’espai. |
6. Equilibri d’un conjunt de sòlids. |
Estudi del equilibri a màquines i estructures. |
7. Forces de fregament. |
Estudi de les resistències passives. Causes i models. |
8. Terminologia cinemàtica. |
Estudi de la terminologia, esquematització de mecanismes i graus de llibertat. |
9. Posicions i trajectòries. |
Estudi de les trajectòries i posicions dels mecanismes pla. |
10. Velocitats. |
Estudi dels mètodes del càlcul de velocitats de mecanismes plans. |
11. Introducció als manipuladors. |
Estudi de la cinemàtica directa dels manipuladors industrials. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
41 |
61.5 |
102.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
30 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició del temari, de la metodologia a seguir, de la avaluació i del treball que han de fer per seguir satisfactòriament el curs. |
Sessió Magistral |
Exposició dels temes, amb preguntes per part de l’alumne i el professor i amb ressolució de problemes per part del professor. |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització d’un problema a l’aula cada setmana, el qual s’entregarà al final de la classe i es retornarà corregit a la següent classe de problemes. Compta per l’avaluació final. Individual.
Realització dels problemes de la col.lecció de problemes de la bibliografia recomenada.
Resolució dels problemes proposats via web amb ordinador. |
|
Sessió Magistral |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Consultes al despatx.
Consultes concretes i dubtes: e-mail. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercici individuals |
20% |
Proves pràctiques |
Prova pràctica I (Prova individual: 35%).
Prova pràctica II (Prova individual. Es realitza al final de quadrimestre: 45%). |
80% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Renuncia a l'avaluació continuada: Els alumnes que renunciïn a l'avaluació continuada ho comunicaran al professor, per escrit, signat amb còpia. Plaç: fins la tercera setmana de classe. L'avaluació es farà amb un examen final, diferent al de l'avaluació continuada i amb pes del 100%. |
Bàsica |
C. Urbina, Cinemática : conceptos básicos y problemas, , 2005
C. Urbina, Estática: conceptos básicos y problemas, , 2005
SIMÓN, Fundamentos de Teoría de Máquinas, Bellisco,
C. Urbina, Introducción a la cinemática de los manipuladores, ,
MERIAM, Mecánica para ingenieros. Estática, Reverté,
BEER, JHONSTON., Mecánica Vectorial para Ingenieros. Estática, Mc Graw Hill,
CARDONA, Teoria de màquines, UPC,
|
|
Complementària |
ERDMAN, Diseño de mecanismos, Prentice Hall,
BEDFORD & FOWLER, Mecánica para ingeniería. Estática, Addisson & Wesley,
, Programa Winmecc 4.0, ,
NIETO, Síntesis de Mecanismos, Editorial AC,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20031011 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS/20031015 | LABORATORI DE MÀQUINES I MECANISMES/20031105 | LABORATORI D'ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS/20031107 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR II/20031002 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISENY ASSISTIT PER ORDINADOR I/20031001 | FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA/20031004 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana haver superat Fonaments de Física. |
|