Codi |
|
A1 |
Conèixer i utilitzar els conceptes fonamentals de càlcul, mètodes numèrics i geometria. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A4 |
Conèixer i saber aplicar els còdis estructurals. |
A8 |
Redactar projeces, valoracions i informes propis de l'especialitat. |
A9 |
Conèixer els elemens de normalització i simbologia de representació gràfica. |
A10 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient. |
B9 |
Planificació i organització. |
B10 |
Capacitat de lideratge. |
B11 |
Motivació per la qualitat. |
B12 |
Presa de desicions. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Dominar els aspectes genèrics dels instruments metrológics i dels mètodes de mesura. |
A9
|
B1 B3
|
C5
|
Adquirir experiència en la determinació de incertesa de mesura. |
A1 A2 A9
|
B1 B3
|
C5
|
Capacitat d’implementar l’activitat metrológica en sistemes normalitzats de qualitat. |
A2 A10
|
B3 B5 B11
|
C5
|
Conèixer i comprendre l'àmbit de l'enginyeria de fabricació. |
A2 A8 A9
|
B1 B2 B8 B11 B13
|
C5
|
Conèixer els fonaments i possibilitats dels diferents sistemes de fabricació. |
A4
|
B1 B8 B12 B13
|
C5
|
Seleccionar el procés o conjunt de processos mes adequats per la fabricació de un element o peça. |
|
B2 B3 B5 B11 B12 B13
|
C5
|
Disposar de criteris suficients per la optimització de processos de fabricació. |
|
B2 B8 B11 B12 B13
|
|
Conèixer i comprendre la relació existent entre el àrea de fabricació i d'altres areas implicades en el procés productiu. |
|
B5 B7
|
C5
|
Analitzar i comprendre la informació continguda en un pla de disseny amb el fi de ser capaç de plantejar raonadament i desenvolupar tant els procediments i sistemes de fabricació idonis com les possibles alternatives per un cas concret. |
A10
|
B2 B3 B9 B12
|
C2 C5
|
Concebre i dissenyar processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A10
|
B3 B8 B11 B12 B13
|
|
Prevenir riscos laborals. |
|
B2 B3 B6 B8 B12
|
C3
|
Gestió i control de qualitat. |
|
B5 B8 B11 B12 B13
|
|
Redactar i interpretar documentació tècnica. |
A1 A2 A8 A9 A10
|
B3 B4 B12
|
C1 C2 C5
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
|
|
C1 C4 C5
|
Treballar en equip amb plena responsabilitat individual. |
|
B4 B5 B7 B9 B10 B12
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Bloc 1. |
Metrologia i Verificació. Sistema de Toleràncies ISO. Toleràncies i Ajustos. Rugositat. |
Bloc 2. |
Màquines - Eines. Processos Bàsics. Classificació de las Màquines – Eines. Eines de Tall (Funcions. Característiques. Materials. Lubricació i Refrigeració). Factors de Tall. Velocitat Econòmica de Tall. Operacions i Condicions de Tall de Diferents Màquines - Eines. |
Bloc 3. |
Foneria. Conformació Mitjançant Emmotllament. Emmotllament en Sorra. Emmotllament Especial (cera perduda, en cascarà, al CO2, Procés Mercast) . Emmotllament en Motlle Metàl•lic. Tractament i Condicionament del Material Fos. Defectes en Peces de Foneria. Conformació de Plàstics. Conformació en Estat Semisòlid. |
Bloc 4. |
Deformació Plàstica. Deformació en Fred i en Calent. Processos de Conformació en volum (Forja. Laminació. Extrusió. Trefilat) y de Xapa (Estampació. Embutició. Troquelat. Doblegat o Plegat. Tall. Estirat). |
Bloc 5. |
Sistemes de Unió. Soldadura (Terminologia. Condicions per portar a terme una soldadura. Tipus de Unió. Tipus de Soldadura). Procediments: Soldadura Heterogènia (Soldadura Tova. Soldadura Forta) y Homogènia (Soldadura amb Gas. Soldadura amb Arc Elèctric. Soldadura per Resistència Elèctrica i Pressió). |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Avantprojecte |
|
15 |
30 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
19 |
19 |
38 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura: Contenido, bibliografía y método de evaluación |
Sessió Magistral |
Clases teóricas de los diferentes bloques temáticos. |
Avantprojecte |
El alumno pone de manifiesto los conocimientos adquiridos durante el cuatrimestre a través de la elaboración de un trabajo. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Se resuelven en el aula la mayoría de los problemas planteados para cada uno de los bloques de la asignatura. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avantprojecte |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Las dudas de los alumnos son atendidas en el despacho y en el horario de asistencia del profesor. El horario de asistencia se indica el primer día de clase. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Treball, en equip, realitzat tenint en compte tots els coneixements adquirits al llarg del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
15% |
Proves pràctiques |
Proves individuals i independents:
- Bloc 1 (17%).
- Bloc 2 (17%).
- Bloc 3 (17%).
- Bloc 4 (17%).
- Bloc 5 (17%). |
85% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- S'aconsella complementar els apunts donats a classe amb la bibliografia recomanada. - El 15 % corresponent al treball es mantindrà a totes les convocatòries. |
Bàsica |
Degarmo, E. Paul;Black, J. Temple; Ronald A. Kohser, Materiales y Procesos de Fabricación, 2a ed. Reverté, 1988
Lasheras Esteban, Jose Mª, Tecnología Mecánica y Metrotecnia, Ed. Donostiarra, 1997
|
|
Complementària |
Echepare Zugasti, Ricardo; López de Lacalle, Luis Norberto, Control Numérico: conceptos y Programación, Ediciones Técnicas Izaro, D.L., 1990
Shigley, J.E.; Mischke, C.R., Diseño en Ingeniería Mecánica, 6a ed. McGraw Hill Prentice Hall, 2002
Groover, Mikel P., Fundamentos de Manufactura Moderna, Materiales, Procesos y Sistemas, Prentice Hall, 1997
Krar, Steve F.; Check, Albert F., Tecnología de las Máquinas Herramientas, 5a ed. Marcombo, 2002
, , ,
Callister, William D., Fundamentos de la Ciencia e Ingeniería de Materiales, Editorial Reverté, S.A., 1995
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LABORATORI DE TECNOLOGIA MECÀNICA/20031104 |
|
|
Altres comentaris |
- Cal cursar aquesta assignatura simultàniament amb Laboratori de Tecnologia Mecànica.
- S’aconsella complementar els apunts donats a classe amb la bibliografia recomanada.
|
|