Codi |
|
A1 |
Conèixer i utilitzar els conceptes fonamentals de càlcul, mètodes numèrics i geometria. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A8 |
Redactar projeces, valoracions i informes propis de l'especialitat. |
A10 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B9 |
Planificació i organització. |
B10 |
Capacitat de lideratge. |
B11 |
Motivació per la qualitat. |
B12 |
Presa de desicions. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Definir una empresa como una realidad socioeconomica y clasificarla segun diferentes criterios existentes. |
A1 A2
|
|
|
Definir y analizar una empresa como un sistema formado por un conjunto de subsistemas empresariales. |
A1 A2 A10
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C5
|
Conocer al empresario como un agente singular que representa la función directiva en el sistema económico. |
A1 A2
|
|
|
Utilizar los conocimiento teoricos para resolver casos que simulen una realidad empresarial. |
A1 A2 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B13
|
C1 C2 C5
|
Conocer toda la problematica de la Planificacion y del Control dentro del subsistema de producción. |
A1 A2 A10
|
B1 B2 B3 B9 B11 B12 B13
|
C1 C2 C5
|
Conocer la problematica sobre la gestión de inventarios. |
A1 A2 A8 A10
|
B1 B3 B4 B11 B12 B13
|
C1 C2 C5
|
Conocer el Control de Calidad como herramienta de gestión. |
A1 A2 A10
|
B2 B3 B5 B9 B10 B11 B13
|
C1 C2 C5
|
Tema |
Subtema |
1. La Gestió d'Empreses |
1.1 Empresa i sistema econòmic
1.2 Tipus d'empreses
1.3 La responsabilitat social de l'empresa
1.4 Els subsistemes empresarials |
2. Subsistema Econòmic-Financer |
2.1 Elements de Matemàtica Financera
2.2 Estats Financers:Balanç/Compte de Resultats
2.3 Anàlisi dels Estats Financers
2.4 Finançament de l'Empresa
2.5 Càlcul i gestió dels costos |
3. Subsistema d'Operacions: Estrategia |
3.1 Conceptes microeconòmics de la producció
3.2 El procès de presa de decisions
3.3 Disseny del subsistema d'operacions |
4. Planificació de les Operacions |
4.1 Procès de planificació d'operacions
4.2 Planificació Agregada de la Producció
4.3 Programa Mestre de Producció
4.4 Planificació de la capacitat |
5.Sistemes de gestió de la producció i dels inventaris |
5.1 Els sistemes MRP
5.2 La gestió d'inventaris
5.3 Just-in-Time i altres sistemes de gestió de la producció.
5.4 Programació i control de les operacions |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
10 |
25 |
Treballs |
|
4 |
10 |
14 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explica els continguts i objectius de l'assignatura.
Definir la metodologia emprada durant el curs
Explicar el sistema d'avaluació
|
Sessió Magistral |
Explicar els continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realizar y explicar los distintos tipos de problemas de los temas de la signatura |
Treballs |
Prepara treballs sobre diferents aspectes de l'assignatura |
|
Descripció |
Atenció personalitzda majoritariament a l'aula i a l'espai Moodle |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis
|
20% |
Treballs |
Lectura,comentari i debat d'un llibre relacionat amb els continguts de l'assignatura
Anàlisi de l'estructura econòmic-financera d'una empresa |
10%
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Preguntes i exercicis curts sobre aspectes concrets del programa |
50 %
S'ha d'obtenir un mínim del 20 % en aquest examen. |
Altres |
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocàtoria constarà del examen de preguntes i exercicis curts (50%). Es mantindran les qualificacions obtingudes a l'avalació continuada. |
Bàsica |
Ballesteros E., Principios de economia de la empresa, , Alianza universidad 1987
Amat O., Comprender la Contabilidad y las Finanzas, , Gestio 2000 1998
Heizer J, Render B., Operations Management, , Prentice Hall 2008
|
|
Complementària |
Terceño et alt, Matemática Financiera, , Pirámide
Dominguez Machuca et alt, Dirección de Operaciones, , McGraw Hill 2001
, cnmv.es, ,
De Miguel B./Baixauli J:J:, Empresa y Economia Industrial, , McGraw Hill 2010
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|