DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) PROJECTE DE FI DE CARRERA Codi 20031020
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat en Mecànica (2003)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
12 0 12 Troncal Tercer Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
DE LA FLOR LOPEZ, SILVIA
Adreça electrònica joseluis.lopez@urv.cat
juan.puig@urv.cat
genaro.gonzalez@urv.cat
jordi.gomis@urv.cat
silvia.delaflor@urv.cat
f.ferrando@urv.cat
eduard.caballero@urv.cat
diego.ramos@urv.cat
manuel.lopez@urv.cat
josemaria.roig@urv.cat
juanmanuel.rodriguez@urv.cat
nuria.miralles@urv.cat
Professors/es
LÓPEZ ACEBES, JOSÉ LUIS
PUIG GIL, JUAN
GONZÁLEZ BAIXAULI, GENARO
GOMIS SÁNCHEZ, JORDI
DE LA FLOR LOPEZ, SILVIA
FERRANDO PIERA, FRANCESC
CABALLERO PADILLA, EDUARD
RAMOS ROMERO, DIEGO
LÓPEZ CEREZO, MANUEL
ROIG FERNANDEZ, JOSE MARIA
RODRIGUEZ GONZALEZ, JUAN MANUEL
MIRALLES DEL RIO, NÚRIA
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aplicació pràctica de els continugts assimilats en la carrera en un projecte propi amb les competències específiques de l'enginyer tècnic industrial mecànic i sempre guiats per professors especialitzats.

Competències
Codi  
A1 Conèixer i utilitzar els conceptes fonamentals de càlcul, mètodes numèrics i geometria.
A2 Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats.
A3 Projectar i calcular estructures de ferro i formigó.
A4 Conèixer i saber aplicar els còdis estructurals.
A5 Analitzar, adequació i resistènca d'elements mecànics complexos.
A6 Projectar i fer manteniment d'instal·lacions, climatització i de subministraments en les diverses indústries.
A7 Projectar, construir i mantenir grups mecànics.
A8 Redactar projeces, valoracions i informes propis de l'especialitat.
A9 Conèixer els elemens de normalització i simbologia de representació gràfica.
A10 Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient.
B9 Planificació i organització.
B10 Capacitat de lideratge.
B11 Motivació per la qualitat.
B12 Presa de desicions.
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions.
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aplicar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió de projectes i planificar el seu desenvolupament. A1
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
Aplicació a la solució de diferents casos pràctics i en la realització d'un projecte, en equip o individualment, guiat per professors especialitzats. A1
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C5
Preparació de la informació necessària per a la definició, disseny, valoració i planificació d'un projecte concret. A1
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C5
Cercar en la literatura i en altres fonts d'informació existents, tota la informació necessària i relacionada amb el tema del projecte A10
B3
B4
B5
B9
C1
C2
C3
Demostrar, amb els objectius de l'assignatura i les competències descrites, la capacitat per desenvolupar un projecte correctament i, a ser posible, innovador. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C5

Continguts
Tema Subtema
Es defineixen diferents tipus de projectes amb les següents característiques:

Hi hauran un grup de directors de projectes que proposaran els àmbits de projectes que poden dirigir. En algun cas concret, el director propossarà, a més, un tema específic.

Els alumnes, individualment, o en grup màxim de dos persones, triaran per ordre de preferència, fins a 5 directors amb qui desitgin fer el projecte. El coordinador assignarà el director a cada alumne segons criteris específics. Una vegada assignat el director, els alumnes hauran de definir. sempre assesorats pel director, el tema del PFC.

Els alumnes poden fer el projecte en una empresa exterior. En aquest cas se li assignarà un tutor intern de la URV i ells hauran d'aportar un director del projecte de dintre de l'empresa.

Una altre modalitat per realitzar el projecte és dintre d'un grup de projectes de l'Enginyeria tècnica industrial en química industrial. En aquest cas s'acolliran a la normativa pròpia d'aquesta assignatura.

En tots els casos, els alumnes hauran de: triar director, registrar el projecte, lliurar-lo amb el vist-i-plau del director i defensar-lo oralment.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Treballs
47 235 282
 
Atenció personalitzada
10 0 10
 
Proves orals
1 5 6
Proves objectives de preguntes curtes
0 1 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presentarà el funcionament general de l'assignatura especificant, clarament, tot el programa bàsic per desenvolupar el PFC.
Treballs L'alumne desenvoluparà adequadament, i sempre guiat i assesorat pel seu director del PFC, el projecte específic i propi de la seva especialitat.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
L'atenció personalitza és fonamental en aquesta assignatura. L'objectiu bàsic és que l'alumne disposi de un professional de reconegut prestigi i coneixedor del projecte proposat, per resoldre les dudes o conflictes que puguin aparèixer.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Presentació de la documentació formal, segons està descrita en la normativa pròpia de l'assignatura del PFC. Aquest treball haurà d'anar acompanyat d'un vist-i-plau del director. 75%
Proves orals Defensa oral del PFC davant del mateix tribunal que ha avaluat la documentació formal. 25%
Proves objectives de preguntes curtes Una vegada presentat el PFC es farà un exàmen de normes per verificar que la documentació presentada és corrrecta des d'un punt de vista formal. Imprescindible
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Tota la informació referent a aquesta assignatura està recollida de forma completa i exhaustiva en una normativa pròpia del PFC. És fonamental llegir-la amb molta cura abans de fer el PFC. Cada any es nomenarà un Coordinador General del PFC per gestionar tota la documentació i tots el plaços i que serà l'interlocutor directe dels alumnes per resoldre qualsevol problema.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomana molt intensament fer aquesta assignatura una vegada cursades i aprovades totes les assignatures troncals de la carrera.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent