Codi |
|
A1 |
Conèixer i utilitzar els conceptes fonamentals de càlcul, mètodes numèrics i geometria. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Projectar i calcular estructures de ferro i formigó. |
A4 |
Conèixer i saber aplicar els còdis estructurals. |
A5 |
Analitzar, adequació i resistènca d'elements mecànics complexos. |
A6 |
Projectar i fer manteniment d'instal·lacions, climatització i de subministraments en les diverses indústries. |
A7 |
Projectar, construir i mantenir grups mecànics. |
A8 |
Redactar projeces, valoracions i informes propis de l'especialitat. |
A9 |
Conèixer els elemens de normalització i simbologia de representació gràfica. |
A10 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient. |
B9 |
Planificació i organització. |
B10 |
Capacitat de lideratge. |
B11 |
Motivació per la qualitat. |
B12 |
Presa de desicions. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Aplicar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió de projectes i planificar el seu desenvolupament. |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3
|
Aplicació a la solució de diferents casos pràctics i en la realització d'un projecte, en equip o individualment, guiat per professors especialitzats. |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C5
|
Preparació de la informació necessària per a la definició, disseny, valoració i planificació d'un projecte concret. |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C5
|
Cercar en la literatura i en altres fonts d'informació existents, tota la informació necessària i relacionada amb el tema del projecte |
A10
|
B3 B4 B5 B9
|
C1 C2 C3
|
Demostrar, amb els objectius de l'assignatura i les competències descrites, la capacitat per desenvolupar un projecte correctament i, a ser posible, innovador. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C5
|
Tema |
Subtema |
Es defineixen diferents tipus de projectes amb les següents característiques:
|
Hi hauran un grup de directors de projectes que proposaran els àmbits de projectes que poden dirigir. En algun cas concret, el director propossarà, a més, un tema específic.
Els alumnes, individualment, o en grup màxim de dos persones, triaran per ordre de preferència, fins a 5 directors amb qui desitgin fer el projecte. El coordinador assignarà el director a cada alumne segons criteris específics. Una vegada assignat el director, els alumnes hauran de definir. sempre assesorats pel director, el tema del PFC.
Els alumnes poden fer el projecte en una empresa exterior. En aquest cas se li assignarà un tutor intern de la URV i ells hauran d'aportar un director del projecte de dintre de l'empresa.
Una altre modalitat per realitzar el projecte és dintre d'un grup de projectes de l'Enginyeria tècnica industrial en química industrial. En aquest cas s'acolliran a la normativa pròpia d'aquesta assignatura.
En tots els casos, els alumnes hauran de: triar director, registrar el projecte, lliurar-lo amb el vist-i-plau del director i defensar-lo oralment. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Treballs |
|
47 |
235 |
282 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves orals |
|
1 |
5 |
6 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0 |
1 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà el funcionament general de l'assignatura especificant, clarament, tot el programa bàsic per desenvolupar el PFC. |
Treballs |
L'alumne desenvoluparà adequadament, i sempre guiat i assesorat pel seu director del PFC, el projecte específic i propi de la seva especialitat. |
Atenció personalitzada |
El professor director/tutor guiarà a l'alumne en la realització del projecte dintre de l'horari establert. |
|
Descripció |
L'atenció personalitza és fonamental en aquesta assignatura. L'objectiu bàsic és que l'alumne disposi de un professional de reconegut prestigi i coneixedor del projecte proposat, per resoldre les dudes o conflictes que puguin aparèixer. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Presentació de la documentació formal, segons està descrita en la normativa pròpia de l'assignatura del PFC. Aquest treball haurà d'anar acompanyat d'un vist-i-plau del director. |
75% |
Proves orals |
Defensa oral del PFC davant del mateix tribunal que ha avaluat la documentació formal. |
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Una vegada presentat el PFC es farà un exàmen de normes per verificar que la documentació presentada és corrrecta des d'un punt de vista formal. |
Imprescindible |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Tota la informació referent a aquesta assignatura està recollida de forma completa i exhaustiva en una normativa pròpia del PFC. És fonamental llegir-la amb molta cura abans de fer el PFC. Cada any es nomenarà un Coordinador General del PFC per gestionar tota la documentació i tots el plaços i que serà l'interlocutor directe dels alumnes per resoldre qualsevol problema. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana molt intensament fer aquesta assignatura una vegada cursades i aprovades totes les assignatures troncals de la carrera.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|