DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) PROJECTE INTEGRAT Codi 20031101
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat en Mecànica (2003)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 0 4.5 Obligatòria Primer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
CABALLERO PADILLA, EDUARD
Adreça electrònica eduard.caballero@urv.cat
david.espasa@urv.cat
Professors/es
CABALLERO PADILLA, EDUARD
ESPASA ROCA, DAVID
Web
Descripció general i informació rellevant La docència d'aquesta assignatura està compartida amb l'assignatura Projecte Integrador del Grau en Enginyeria Mecànica

Competències
Codi  
A1 Conèixer i utilitzar els conceptes fonamentals de càlcul, mètodes numèrics i geometria.
A2 Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats.
A5 Analitzar, adequació i resistènca d'elements mecànics complexos.
A7 Projectar, construir i mantenir grups mecànics.
A8 Redactar projeces, valoracions i informes propis de l'especialitat.
A10 Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B9 Planificació i organització.
B10 Capacitat de lideratge.
B11 Motivació per la qualitat.
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desenvolupar habilitats de treball en equip. B5
B10
Aplicar els coneixements teòrics de la resta d’assignatures de primer curs. A1
A5
Conèixer les fases de desenvolupament d’un nou producte. A7
A10
B6
Conèixer algunes tècniques de gestió de projecte. A7
A8
B9
C2
Desenvolupar la creativitat ( tècniques i aplicació). B13
Generar una experiència de disseny, construcció i assaig d’una màquina. B2
B3
B4
B5
B9
B11
B13
Valorar la utilitat pràctica dels models teòrics apresos en el primer curs. A1
A2
A5

Continguts
Tema Subtema
1. Introducción Se debatirán la logística del curso y las descripciones de los proyectos. Asimismo, se explicarán los métodos y procesos utilizados para el desarrollo de productos.
2. Organizaciones y procesos de desarrollo
3. Planificación de proyecto Algunos métodos y herramientas para planificar los proyectos de desarrollo.
4. Identificación de las necesidades del cliente Se revisará el concepto de necesidades del cliente, y se realizará algún ejercicio práctico de identificación de las necesidades; se pretende con ello preparar a los estudiantes para identificar las necesidades en cada uno de los proyectos que desarrollará cada equipo.
5. Especificaciones de producto Se establecerán especificaciones técnicas que respondan a las necesidades del cliente. Se analizarán los distintos tipos de especificaciones y la dificultad para determinar algunas de ellas.
6. Generación del concepto Generación de conceptos que den solución a nuestro problema. Algunos métodos.
7. Selección del concepto Selección del concepto a desarrollar en cada equipo. Métodos de selección.
8. Prueba del concepto Verificación, comparación concepto seleccionado.
9. Arquitectura de producto Concepto de sistemas.
10. Diseño industrial
11. Diseño para la fabricación Diseño Robusto. Diseño de experimentos. Análisis modal de fallos y efectos (AMFE).
12. Creación de prototipos Necesidad de prototipos. Planes y experiencias de creación de prototipos relativos a su proyecto.
13. Economía del desarrollo de producto
14. Gestión de los proyectos Revisión global del proyecto. Retroalimentación.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Avantprojecte
26 54 80
Presentacions / exposicions
2 16 18
Seminaris
12 12 24
 
Atenció personalitzada
1 3 4
 
Proves mixtes
10 10 20
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Avantprojecte Es tracta de realitzar projectes que permetin la cooperació de diverses assignatures i que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals.
Presentacions / exposicions Presentació pública del projecte desenvolupat i de les decisions de disseny adoptades i models emprats en el desenvolupament de la màquina construida
Seminaris Es desenvoluparan els continguts amb breus presentacions i analisi de casos

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
L' atenció personalitzada ha de resoldre els dubtes plantejats en les sessions teòriques. Anàlogament per la part pràctica de l'assignatura, on anarian sorgint -i s'atendran- d'altres dubtes i problemes durant el desenvolupament del projecte plantejat a l'inici del curs.

Avaluació
  Descripció Pes
Avantprojecte ELIMINAR 0%
Presentacions / exposicions
Proves mixtes Concurs anual de ginys mecànics. Es complementarà amb l'entrega d'un Avantprojecte sobre la concepció i construcció del giny mecànic. 75%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Karl T. Ulrich y Steven D. Eppinger, Product Design and Development, 2a. Irwin McGraw-Hill, 2000

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
DISSENY DE MÀQUINES/20031018
PROJECTE DE FI DE CARRERA/20031020


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent