Codi |
|
A1 |
Conèixer i utilitzar els conceptes fonamentals de càlcul, mètodes numèrics i geometria. |
A6 |
Projectar i fer manteniment d'instal·lacions, climatització i de subministraments en les diverses indústries. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient. |
B9 |
Planificació i organització. |
B12 |
Presa de desicions. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els diferents tipus de bescanviadors de calor. |
A6
|
B1 B3 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Conèixer les aplicacions i limitacions operatives de cada tipus de bescanviador. |
A6
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B12 B13
|
C1 C3 C4 C5
|
Conèixer les característiques constructives de cada tipus de bescanviador. |
A6
|
B1 B3 B4 B5 B7 B12 B13
|
C1 C3 C4 C5
|
Reconèixer les dades de geometria del bescanviador necessàries per aplicar els mètodes de càlcul. |
A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9
|
C4 C5
|
Aplicar els mètodes de càlcul per cadascun dels bescanviadors. |
A1 A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B12
|
C1 C5
|
Dissenyar i avaluar el funcionament de bescanviador. |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
C1 C3 C4 C5
|
Utilitzar programes informàtics de càlcul i disseny de bescanviadors. |
A1 A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9
|
C1 C3 C5
|
Tema |
Subtema |
1. |
Introducció.
Mecanismes de transmissió de calor.
Conceptes fonamentals i modalitats bàsiques de transmissió de calor.
Analogia elèctrica. Mecanismes de transferència de calor en sèrie i paral•lel.
|
2. |
Bescanviadors de calor de doble tub
• Característiques constructives.
• Aplicacions.
• Tubs amb aletes.
• Introducció a HEXTRAN. |
3. |
Bescanviadors de calor de tubs i carcassa
• Normativa TEMA.
• Consideracions de disseny.
• Mètode Bell-Delaware.
• Mètode anàlisis de corrents.
• Introducció a ASPEN. |
4. |
Bescanviadors de calor de plaques
• Característiques constructives.
• Avantatges i inconvenients.
• Aplicacions.
• Càlcul tèrmic i hidràulic.
• Fouling en bescanviadors de plaques.
|
5. |
Bescanviadors de calor refredats per aire
• Utilització de l'aire com refrigerant.
• Característiques constructives.
• Càlcul tèrmic i hidràulic.
• Càlcul dels ventiladors.
|
6. |
Condensadores
• Tipus de condensadors.
• Selecció.
• Bescanviadors de carcassa i tubs.
• Càlcul tèrmic.
|
7. |
Reboilers
• Tipus de reboilers.
• Característiques constructives.
• Selecció de reboilers.
• Càlcul tèrmic i hidràulic.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Seminaris |
|
4 |
0 |
4 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
12 |
24 |
36 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
13.8 |
19.8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels objectius de l’assignatura, identificació d’aquests objectius amb les competències de la titulació i repàs de conceptes que els alumnes han vist en assignatures anteriors i que són imprescindibles pel desenvolupament de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i estudi de casos. A partir de la introducció dels conceptes bàsics, es desenvolupen exemples, exercicis, i activitats. S'alterna el treball individual amb el treball en equip. El treball en equip és dominant a les activitats relacionades amb la utilització de programes de simulació. |
Seminaris |
Introducció del software que s’utilitza a l’assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Ressolució de les activitats en una alula d'informàtica amb els simuladors i fulls de càlcul |
|
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Ajuda per la ressolució de les activitats plantejades |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Lliurament d'exercicis realitzats en grup i demanats periòdicament. |
30% |
Proves pràctiques |
Prova individual. Qüestions conceptuals curtes i dos problemes a resoldre (30%).
Prova individual. Qüestions conceptuals curtes i dos o tres problemes a resoldre. Es realitza al final de quadrimestre (40%). |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, , ,
HEWITT, G.F. Executive Editor, HEAT EXCHANGER DESIGN HANDBOOK. Vol. 1: Heat Exchangers Theory. Vol. 2: Fluid Mechanics and Heat Transfer. Vol. 3: Thermal and Hydraulyc Design of Heat Exchanger. Vol. 4: Mechanical Design of Heat Exc, Begell House, 1998
HEWITT, G. F., SHIRES, G.L., BOTT, T.R., Process Heat Transfer, CRC Press, Inc., 1994
Sadik Kakaç and Hongtan Liu, Heat exchangers selection, rating and thermal design, CRC Press, 1998
|
|
Complementària |
|
- GUPTA J.P. Working with Heat Exchangers: Questions and Answers.Hemisphere Publishing Corporation, 1990.
- KAYS W.; LONDON A.L. Compact Heat Exchangers.McGraw‑Hill, 1984.
- KERN D.Q. Procesos de Transferencia de Calor. Cecsa, 1976.
- NORMAS TEMA. Standard of Tubular Exchangers Manufactures Association, 1978.
- SHAH,R.K. y Otros. Heat Transfer Equipment Design" Hemisphere publishing corporation. 1986.
- Hextran (Simsci).
-
Bjac (Aspen).
-
Internet. |
|