DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) PRÀCTIQUES A LA INDÚSTRIA Codi 20031219
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat en Mecànica (2003)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 0 6 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
FERRANDO PIERA, FRANCESC
Adreça electrònica jaime.salto@urv.cat
f.ferrando@urv.cat
diego.ramos@urv.cat
albert.fabregats@urv.cat
Professors/es
SALTO COSCOLIN, JAIME
FERRANDO PIERA, FRANCESC
RAMOS ROMERO, DIEGO
FABREGAT SANJUAN, ALBERT
Web http://www.etseq.urv.es/assignatures/piqi/
Descripció general i informació rellevant Practiques en empreses o adminitracions on es desenvolupin tasques propies dels enginyers tècnics mecànics. Durant l' estada l' alumne s' integra a la organització receptora i desenvolupala pràctica amb una supervisió dual(universitària i empresarial). El tipus de pràctica , la recepció ràpida i concreta de les instruccions, així com una comunicació clara i concisa dels resultats són part integrant dels objectius.

Competències
Codi  
A1 Conèixer i utilitzar els conceptes fonamentals de càlcul, mètodes numèrics i geometria.
A2 Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats.
A3 Projectar i calcular estructures de ferro i formigó.
A4 Conèixer i saber aplicar els còdis estructurals.
A5 Analitzar, adequació i resistènca d'elements mecànics complexos.
A6 Projectar i fer manteniment d'instal·lacions, climatització i de subministraments en les diverses indústries.
A7 Projectar, construir i mantenir grups mecànics.
A8 Redactar projeces, valoracions i informes propis de l'especialitat.
A9 Conèixer els elemens de normalització i simbologia de representació gràfica.
A10 Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient.
B9 Planificació i organització.
B10 Capacitat de lideratge.
B11 Motivació per la qualitat.
B12 Presa de desicions.
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions.
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Cada pràctica sera diferent i tindrà uns objectius concrets. A mes d' aquests objectius, l' alum,ne coneixerà de s de dins de l' empresa els aspectes bàsics de la seva organització, les relacions que s' estableixen entre les diferents persones i nivells de responsabilitat que la configuren. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5

Continguts
Tema Subtema
Complir amb les tasques tècniques encomanades pel supervisor de l' empresa d' acord amb el professor tutor i recollides en l' informe lliurat al final de les pràctiques tema ùnic

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Selecció de posició de pràctiques
0 0 0
Estada / execució de pràctiques
0 300 300
Treballs de pràctiques externes
0 0 0
Relació amb el tutor de pràctiques intern
0.5 0 0.5
Relació amb el tutor de pràctiques extern
0.5 0 0.5
 
Mecanismes de coordinació i seguiment
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries L' alumne podra proposar una empresa per tal de fer les pràctiques. En el cas de que no disposi de cap empresa podra acollir-se a les oferetes de que disposa l'Escola. En aquest cas, l' alumne enviarà al coordinador un breu CV que reculli les seves dades personals, coneixements, experiències i disponibilitat de mitjà de transport pròpi.

Atenció personalitzada
 
Relació amb el tutor de pràctiques extern
Relació amb el tutor de pràctiques intern
Estada / execució de pràctiques
Activitats Introductòries
Descripció
L' alumne contara amb la doble atenció del tutor i del supervisor

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
És imprescindible haver aprovat el 50% del crèdits de la carrera, per poder realitzar conveni de pràctiques
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent