Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.3 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria (FB3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica la programació dels ordenadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics a la enginyeria.
| | A3.3 |
Coneix els aspectes bàsics del hardware i el software
Enten el funcionament elemental dels diferents sistemes operatius.
Compren els entorns de bases de dades relacionals.
S'introdueix en el món de les xarxes d’ordinadors
Selecciona el tipus d’estructura de programació adequada per a la resolució de cada problema en particular.
Determina l’estratègia de resolució de problemes més adequada i l'adapta a la solució de cada cas concret.
Treballa amb fitxers capaços d’emmagatzemar gran quantitat de dades.
Aconsegueix un primer pas d’abstracció a través del disseny descendent.
Representa gràficament dades i les manipula eficaçment.
Dissenya processos per a la solució numèrica de problemes amb sistemes d’equacions lineals i no lineals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció a la informàtica. |
Estructura d'un ordinador.
Elements maquinari d'un PC.
Sistemes operatius.
Xarxes d'ordenadors i internet.
|
Metodologia i tecnologia de la programació. |
Lleguatges de programació.
Tipus de programació.
Descripció de les comandes bàsiques de programació (control de flux, variables i workspace, ...). |
Fitxers i bases dae dades. |
Introducció als fitxers (scripts i funcions).
Lectura i escriptura de fitxers. |
Conceptes bàsics dels algoritmes. |
Algoritmes i convergència. |
Programació estructurada. |
Variables, operacions i funcions.
Vectors i matrius.
Estructures de control: bucles i bifurcacions. |
Representació gràfica de les dades. |
Utilització dels diferents tipus de gràfics a la visualització de dades teòriques o experimentals. |
Regressió, errors i propagació. |
Els errors d'arrodoniment i aritmètica computacional. |
Resolució de sistemes lineals. |
Resolució de sistemes d’equacions lineals i aplicació a problemes d’interès a l’enginyeria. |
Equacions algebraiques no lineals. |
Precisió. Mètode de les substitucions successives. Mètode de la bisecció. Mètode de Newton-Raphson. Mètode de Newton-Raphson multivariable. |
Polinomis i interpolació. Anàlisi de dades. |
Representació i ajust de polinomis. Mètodes d’interpolació i regressió. Aproximacio mínim quadràtica. Funcions d’anàlisis de dades. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
Sessió Magistral |
|
8.5 |
12.75 |
21.25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
45 |
75 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves pràctiques |
|
4.5 |
6.75 |
11.25 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Atenció personalitzada |
Es realitzaran reunions periòdiques amb el diferents grups de treball d’avantprojecte per tal d’analitzar el grau d’assoliment de les competències previstes. |
Descripció |
Es realitzaran reunions periòdiques amb el diferents grups de treball d’avantprojecte per tal d’analitzar el grau d’assoliment de les competències previstes.
L’alumne que ho sol•liciti podrà rebre orientació acadèmica de manera personalitzada dins de les hores de consulta al despatx o be per correu electrònic.
Despatx: 124 - Departament d'Enginyeria Mecànica,
Tel: 97755 8838,
E-mail: youssef.stiriba@urv.cat.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercicis y problemes fets i recollits a la aula ordinària o durant les hores de problemes utilitzant l’entorn de programació Scilab/MATLAB |
50% |
Proves pràctiques |
|
Es realitzaran de forma individual. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cap de les activitats avaluatòries, durant la seva realització, no estarà permesa la connexió a internet ni és podran tenir engegats dispositius de comunicació i transmissió de dades. El alumnes que hagin suspès l'assignatura en avaluació continuada podrà presentar-se a l'examen de segona convocatòria. Aquesta convocatòria consistirà en un examen individual on pot haver-hi qüestions/problemes de la totalitat del temari de l'assignatura. La nota es el 100% de la nota obtinguda en aquesta prova. |
Bàsica |
J.D. Hoffman, Numerical Methods for Engineers ans Scientists, MacGraw-Hill Inc., 1992
|
www.scilab.org |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
MATEMÀTIQUES III/20204007 | FENÒMENS DE TRANSPORT/20204125 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|