Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivamente el conocimiento de las materias básicas, científicas y tecnológicas propias de la ingeniería. |
| A3.1 |
Capacidad para la resolución de los problemas matemáticos que puedan plantearse en la ingeniería. Aptitud para aplicar los conocimientos sobre: álgebra lineal; geometría; geometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuaciones diferenciales y en derivadas parciales; métodos numéricos; algorítmica numérica; estadística y optimización (FB1) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica correctamente los principios matemáticos que puedan plantearse en la ingeniería, álgebra lineal, geometría, geometría diferencial, cálculo diferencial e integral, ecuaciones diferenciales y en derivadas parciales, métodos numéricos, algorítmica numérica, estadística y optimización.
| | A3.1 |
Adquiere la capacidad de utilización de las herramientas matemáticas básicas en el modelado y resolución de situaciones relacionadas con la ingeniería. Las técnicas estudiadas son las relacionadas con el álgebra lineal y el análisis univariante y multivariante.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Anàlisi Matemàtica univariant. |
Conceptes bàsics de derivació i integració. Aplicació de la integració al càlcul d'àrees, volums, masses i treball. |
Anàlisi Matemàtica multivariant. |
Funcions de diverses variables: conceptes bàsics.
Derivació multivariant i aplicacions.
Integració multivariant i aplicacions. |
Espais vectorials. |
Espais vectorials reals. Subespais vectorials. Independència lineal. Base i dimensió. Canvi de base. |
Sistemes d'equacions lineals. |
Introducció. Mètode de Gauss. Matriu inversa.
Determinants. |
Aplicacions lineals i Matrius. |
Aplicacions Lineals generals. Nucli i Imatge. Matrius i operacions matricials. Representació matricial de les aplicacions lineals. Canvi de Base. |
Valors i Vectors Propis. |
Obtenció de valors i vectors propis i les seves aplicacions. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
35 |
70 |
105 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
35 |
60 |
95 |
Prácticas a través de TIC |
|
0 |
10 |
10 |
Atención personalizada |
|
5.5 |
0 |
5.5 |
|
Pruebas prácticas |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Explicació del desenvolupament de les classes, així com de les condicions i i del tipus d'avaluació de l'assignatura. |
Sesión magistral |
Transferència dels coneixements teòrics bàsics de l'assignatura. els alumnes podran prendre notes de les explicacions fetes a la pissarra, a través de transparències i/o canó de video. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Prácticas a través de TIC |
Es facilitaran col·leccions de problemes agrupats segons els diferents blocs temàtics de l'assignatura. El professor mostrarà el funcionament i gestió del software per tal que l'alumne pugui marcar-se un ritme de treball personalitzat. |
Atención personalizada |
El professor resta a disposició dels alumnes que precisin d'una atenció personalitzada.
Les hores de consulta es publicaran en l'espai moodle de l'assignatura.
També es pot contactar per e-mail.
carlos.barbera@urv.cat |
descripción |
El professor/a corresponent estarà a la disposició dels estudiants en dues modalitats:
- presencialment, dins l'horari previament establert i publicat a l'espai moodle de l'assignatura (quan les condicions sanitàries ho permetin). - virtualment, via e-mail o videoconferència, en funció de les necessitats. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas prácticas |
|
Durant el curs es faran 2 proves amb el mateix pes per a cada prova. |
65% |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
Durant el curs es faran 4 sessions de resolució de problemes curts utilitzant les TIC. |
25% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Primera convocatòria: Per aprovar l'avaluació continuada, la nota de la prova pràctica de càlcul haurà de ser superior o igual a 3,5, i la prova pràctica d'àlgebra haurà de ser superior o igual al 3,5. Segona convocatòria: Una única prova pràctica de resolució de problemes que comptarà el 100% de la nota final. Durant la realització de les proves d'avaluació queda totalment prohibit l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades i rellotges. |
Básica |
Salas, Hille, Etgen, Calculus : una y varias variables, 4ª ed., Barcelona [etc.] : Reverté, 2002
Stewart, James, Cálculo de una variable, 4ª ed., México : International Thomson, cop. 2001
Stewart, James , Cálculo multivariable, 4ª ed. , México : International Thomson, cop. 2001
Howard Anton, Introducción al álgebra lineal, , México, D.F. [etc.] : Limusa, 1986
Leslie Hogben, Handbook of Linear Algebra, Second Edition, 2ª ed., Chapman and Hall/CRC 2013
Gentle, James E., Matrix Algebra, 2ª ed., Springer
Acebo Visanzay, Miguel Ángel, Problemes resolts d'àlgebra, 2ª ed., Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
Camps Sabaté, Joan, Apunts de càlcul, , Artyplan
|
|
Complementaria |
Ron Larson, Elementary linear algebra, 5th ed., Boston, [etc.] : Houghton Mifflin Co., cop. 2004
José Vale Parapar ... [et al.], Problemas resueltos de química para ingeniería, , Madrid : Thomson, cop. 2004
|
http://archives.math.utk.edu/visual.calculus/ En aquest enllaç trobareu la part de l'assignatura que tracta sobre el càlcul d'una variable. A l'espai moodle de l'assignatura hi ha material electrònic divers sobre l'assignatura. |
|
Otros comentarios |
S'aconsella als alumnes procedents de Formació Professional i batxillerat no científic actualitzar els seus coneixements matemàtics.
Per a més detalls, consultar als professors. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|