DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) MATEMÀTIQUES II Codi 20204006
Ensenyament
Grau en Enginyeria Química (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Segon 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
FERNÁNDEZ SABATER, ALBERTO
Adreça electrònica alberto.fernandez@urv.cat
roger.girbes@urv.cat
deepak.parajuli@urv.cat
Professors/es
FERNÁNDEZ SABATER, ALBERTO
GIRBES BALAGUE, ROGER
PARAJULI , DEEPAK
Web
Descripció general i informació rellevant <div><p>DESCRIPCIÓ GENERAL DE L’ASSIGNATURA: </p></div><div><p>Conèixer les tècniques estadístiques per fer anàlisis de dades de manera correcta i eficient. Saber aplicar les eines matemàtiques bàsiques per tal de resoldre problemes de l’àmbit de l’enginyeria. </p></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria
 A3.1 Capacitat per a la resolució dels problemes matemàtics que puguin plantejar-se en l'enginyeria. Aptitud per aplicar els coneixements sobre àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorísmica numèrica, estadística i optimització (FB1)
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Aplica correctament els principis matemàtics que puguin plantejar-se en l’enginyeria, àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorítmica numèrica, estadística i optimització.
 A3.1 Adquireix les tècniques més elementals del càlcul numèric i aplicar-les, amb l’ajuda d’un llenguatge de programació estructurat d’alt nivell a models matemàtics relacionats amb l’enginyeria.
Coneix els mecanismes estadísticament correctes per a un anàlisi eficient de dades: interpretació i de presa de decisions sobre els valors de paràmetres físics o químics.
Coneix els mètodes més usuals d’optimització i saber utilitzar-los en la resolució de problemes de l’àmbit de l’enginyeria.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Estadística descriptiva. Mitjana, variància i desviació estàndar.
2. Models de distribució de probabilitats: binomial, Poisson, normal.
3. Teoria de l’estimació puntual i per intervals de confiança.
4. Contrast d’hipòtesis.
5. Anàlisi de la variància.
6. Aproximació mínim-quadràtica. Regressió lineal i regressió lineal múltiple.
7. Introducció als mètodes d'optimització. Búsqueda de màxims i mínims. Multiplicadors de Lagrange.
8. Introducció a les equacions diferencials ordinàries (EDO). Solucions analítiques d'EDOs lineals de primer i segon ordre.
9. Introducció a les equacions diferencials en derivades parcials. Variables separables.
10. Introducció a la geometria diferencial.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
Sessió Magistral
A1.1
A3.1
22 33 55
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1.1
A3.1
14 21 35
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A1.1
A3.1
14 21 35
Atenció personalitzada
A1.1
A3.1
1 1.5 2.5
 
Proves objectives de preguntes curtes
A1.1
A3.1
2 8 10
Proves objectives de preguntes curtes
A1.1
A3.1
2 8 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció de l'assignatura on es comenten els continguts a treballar, els objectius a avaluar, la metodologia que s'usarà, i el sistema d'avaluació.
Sessió Magistral El professor explica els continguts teòrics de cada tema.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de problemes a l'aula per part del professor.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es demana als alumnes que facin i lliurin pràctiques, realitzades amb ordinador, relacionades amb els continguts que s'estan treballant en cada moment. Aquestes pràctiques formen part de l'avaluació continuada de l'assignatura.
Atenció personalitzada Els alumnes poden rebre atenció personalitzada de manera presencial o telemàtica durant l'horari d'atenció a l'alumnat, i durant les hores de pràctiques a l'aula.

Atenció personalitzada
Descripció

Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A1.1
A3.1
L'estudiant haurà de resoldre, amb ordinador, problemes dels diversos continguts de l'assignatura. Es valorarà l’aprofitament de les pràctiques. 0-20%
Proves objectives de preguntes curtes
A1.1
A3.1
Prova individual de caràcter de síntesi sobre els continguts desenvolupats durant la primera part de l'assignatura. 40-50%
Proves objectives de preguntes curtes
A1.1
A3.1
Prova individual de caràcter de síntesi sobre els continguts desenvolupats durant la segona part de l'assignatura. 40-50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Avaluació contínua:

La nota de les pràctiques sols es tindrà en consideració quan sigui superior a la nota mitjana de les dues proves parcials. En aquest cas, els pesos de la nota de pràctiques i de les dues proves parcials seran 20%, 40% i 40%, respectivament. Altrament, aquests pesos seran 0%, 50% i 50%, respectivament.

Segona convocatòria:

La qualificació final consistirà en un 100% per la nota d'una prova objectiva individual sobre el contingut de tota l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Mateo, J.M., Estadística pràctica pas a pas, Universitat Rovira i Virgili,
Zill, D.G.; Wright, W.S., Matemáticas avanzadas para ingeniería, McGraw-Hill,

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
MATEMÀTIQUES I/20204005
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent