Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A3.4 |
Capacitat per comprendre i aplicar els principis de coneixements bàsics de la química general, química orgànica i inorgànica i les seves aplicacions en l'enginyeria (FB4) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis de coneixements bàsics de la química general, química orgànica i inorgànica en la enginyeria.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A3.4 |
Construeix la configuració electrònica de qualsevol àtom o ió de la Taula periòdica.
Interpreta les propietats atòmiques i periòdiques.
Prediu els productes de reaccions inorgàniques de precipitació típiques, àcid-base o de formació de gasos.
Prediu els productes d’una reacció redox inorgànica.
Construeix els enllaços químics de molècules o ions.
Dedueix les propietats de l’hidrogen i elements de les series “s” i “p”, i dels seus compostos.
Explica les propietats i les interaccions físico-químiques de la matèria en base als models atòmics i d’enllaç químic.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1- La matèria: àtoms. models i estructures atòmiques. Configuracions electròniques d'àtoms i ions.
2- Estructura electrònica i taula periòdica. Periodicitat de propietats atòmiques.
3- Enllaç químic: enllaç iònic, enllaç covalent. Geometria de les molècules i forces intermol.leculars.
4- Nomenclatura i formulació.
5- Les quantitats en química: mol i massa molecular. Determinació de fórmules moleculars. Dissolucions, molaritat i molalitat.
6- Les reaccions químiques. Reaccions de precipitació, àcid-base i redox.
7- Estequiometria de la reacció: reactiu limitant i rendiment.
8- Equilibri químic: llei d'acció de masses, constant d'equilibri, grau de dissociació, equilibris heterogenis. Factors que afecten l'equilibri.
9- Cinètica química: velocitat de reacció i factors que influeixen en la velocitat de reacció.
10- Electroquímica. Equació de Nernst. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
Sessió Magistral |
|
22.5 |
33.75 |
56.25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
16.5 |
27.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14.5 |
14.5 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Proves pràctiques |
|
4 |
6 |
10 |
Proves de desenvolupament |
|
0 |
7.25 |
7.25 |
Proves orals |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Atenció personalitzada |
Per assessorar l'alumne en el desenvolupament del seu treball en la matèria |
Descripció |
Magda Constantí
Despatx 219 ETSEQ
e-mail: magda.constanti@urv.cat
Telèfon: 977 55 84 57
Tania Gumí
Despatx 218 ETSEQ
e-mail: tania.gumi@urv.cat
Telèfon: 977 55 96 17
Anna M Segarra
Despatx 213 ETSEQ
e-mail: anamaria.segarra@urv.cat
Telèfon: 977 55 96 51 |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Primera prova pràctica curta
Segona prova pràctica curta
Estudi de problemes oberts |
30%
30%
5% |
Proves pràctiques |
|
Resolució de problemes i exercicis a l'aula |
10%
|
Proves de desenvolupament |
|
Avaluació de les pràctiques de laboratori |
15% |
Proves orals |
|
Presentació i defensa oral dels resultats de les pràctiques |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal obtenir com a mínim un 4 de la mitjana de les proves pràctiques curtes per a que aquesta nota participi en la nota global de l'assignatura. L'assignatura s'aprova amb un 5 com a nota global. 2na convocatòria: si l'alumne/a no supera les proves pràctiques de preguntes curtes, cal realitzar un examen final a la segona convocatòria que valdrà el 65% de la nota de l'assignatura (se li sumaran les notes de handouts i pràctiques). No es poden tenir mòbils ON durant les proves pràctiques curtes, no es poden tenir els mòbils a la vista i l'alumne no pot manipular-los durant les proves. L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen. |
Bàsica |
|
Atkins P & Jones L Química Ediciones Omega, Barcelona La darrera edició que es troba a la biblioteca Petrucci
Química general
Ediciones Pearson, 2011 Peterson WR Introducción a la nomenclatura de las sustancias químicas Ed Reverté, 2010 Altres fonts s'indicaran durant el curs |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|