Tipo A
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Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivamente el conocimiento de las materias básicas, científicas y tecnológicas propias de la ingeniería. |
| A1.2 |
Diseñar, ejecutar y analizar experimentos relacionados con la ingeniería |
| A3.4 |
Capacidad para comprender y aplicar los principios de conocimientos básicos de la química general, química orgánica e inorgánica y sus aplicaciones en la ingeniería (FB4) |
Tipo B
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Código |
Competencias Transversales | | B1.1 |
Comunicar información de manera clara y precisa a audiencias diversas. |
Tipo C
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Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica correctamente los principios de conocimientos básicos de la química general, química orgánica e inorgánica en la ingeniería.
| | A1.2 |
Comprueba a través de la experimentación y trabajo en grupo en el laboratorio los fundamentos teóricos explicados en el aula.
| | A3.4 |
Construye la configuración electrónica de cualquier átomo o ión de la Tabla periódica.
Interpreta las propiedades atómicas y periódicas.
Predice los productos de reacciones inorgánicas de precipitación típicas, ácido-base o de formación de gases.
Predice los productos de una reacción redox inorgánica.
Construye los enlaces químicos de moléculas o iones.
Deduce las propiedades del hidrógeno y elementos de las series "s" y "p", y de sus compuestos.
Explica las propiedades y las interacciones físico-químicas de la materia en base a los modelos atómicos y de enlace químico.
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Tipo B
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1.1 |
Planifica la comunicación: genera ideas, busca informaciones, selecciona y ordena la información, realiza esquemas, determina el tipo de público, los objetivos de comunicación,...
Redacta documentos con el formato, contenido, estructura, corrección lingüística, registro adecuado e ilustra conceptos utilizando correctamente las convenciones: formatos, títulos, pies, leyenda,...
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Tipo C
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Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1- La matèria: àtoms. models i estructures atòmiques. Configuracions electròniques d'àtoms i ions.
2- Estructura electrònica i taula periòdica. Periodicitat de propietats atòmiques.
3- Enllaç químic: enllaç iònic, enllaç covalent. Geometria de les molècules i forces intermol.leculars.
4- Nomenclatura i formulació.
5- Les quantitats en química: mol i massa molecular. Determinació de fórmules moleculars. Dissolucions, molaritat i molalitat.
6- Les reaccions químiques. Reaccions de precipitació, àcid-base i redox.
7- Estequiometria de la reacció: reactiu limitant i rendiment.
8- Equilibri químic: llei d'acció de masses, constant d'equilibri, grau de dissociació, equilibris heterogenis. Factors que afecten l'equilibri.
9- Cinètica química: velocitat de reacció i factors que influeixen en la velocitat de reacció.
10- Electroquímica. Equació de Nernst. |
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Metodologías :: Pruebas |
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Competencias |
(*) Horas en clase
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Horas fuera de clase
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(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
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0.5 |
0.75 |
1.25 |
Sesión magistral |
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22.5 |
33.75 |
56.25 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
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10 |
17.5 |
27.5 |
Prácticas en laboratorios |
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13.5 |
15.5 |
29 |
Atención personalizada |
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1 |
1.5 |
2.5 |
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Pruebas objetivas de preguntas cortas |
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2 |
5.5 |
7.5 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
2 |
5.5 |
7.5 |
Pruebas prácticas |
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4 |
6 |
10 |
Pruebas de desarrollo |
|
0 |
7.25 |
7.25 |
Pruebas orales |
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0.5 |
0.75 |
1.25 |
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(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
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descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Prácticas en laboratorios |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Atención personalizada |
Per assessorar l'alumne en el desenvolupament del seu treball en la matèria |
descripción |
Magda Constantí
Despatx 219 ETSEQ
e-mail: magda.constanti@urv.cat
Telèfon: 977 55 84 57
Alberto Puga
Despatx 212 ETSEQ
e-mail: alberto.puga@urv.cat
Telèfon: 977 55 87 40
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Metodologías |
Competencias
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descripción |
Peso |
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Pruebas objetivas de preguntas cortas |
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Primera prova pràctica curta
Segona prova pràctica curta
Estudi de problemes oberts |
25%
30%
5% |
Pruebas prácticas |
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Resolució de problemes i exercicis a l'aula
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15%
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Pruebas de desarrollo |
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Avaluació de les pràctiques de laboratori |
15% |
Pruebas orales |
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Presentació i defensa oral dels resultats de les pràctiques |
10% |
Otros |
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Otros comentarios y segunda convocatoria |
Cal obtenir com a mínim un 4,5 de la mitjana de les proves pràctiques curtes per a que aquesta nota participi en la nota global de l'assignatura. L'assignatura s'aprova amb un 5 com a nota global. 2na convocatòria: si l'alumne/a no supera les proves pràctiques de preguntes curtes, cal realitzar un examen final a la segona convocatòria que valdrà el 60% de la nota de l'assignatura (se li sumaran les notes de problemes, handouts i pràctiques, quan la nota de l'examen sigui igual o superior a 4,5). No es poden tenir mòbils ON durant les proves pràctiques curtes, no es poden tenir els mòbils a la vista i l'alumne no pot manipular-los durant les proves. L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen. |
Básica |
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Atkins P & Jones L Química Ediciones Omega, Barcelona La darrera edició que es troba a la biblioteca Petrucci
Química general
Ediciones Pearson La darrera edició que es troba a la biblioteca Peterson WR Introducción a la nomenclatura de las sustancias químicas Ed Reverté Sales i Vilarrasa Introducció a la nomenclatura química: inorgànica i orgànica Ed. Reverté La darrera edició que es troba a la biblioteca Altres fonts s'indicaran durant el curs |
Complementaria |
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(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
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