Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.4 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de la qualitat (G8) |
| A2.3 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en química industrial, que tinguin per objecte, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que estableix l'apartat 5 d'aquesta ordre, la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal•lació, muntatge o explotació de’estructures, equips mecànics, instal•lacions energètiques, instal•lacions elèctriques i electròniques, instal•lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització (G1) |
| A4.11 |
Coneixements aplicats d'organització d'empreses (RI11) |
| A4.12 |
Coneixements i capacitats per organitzar i gestionar projectes. Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes (RI12) |
| A5.4 |
Capacitat per dissenyar, gestionar i operar procediments (QI4) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.4 |
Defineix els processos de garantia de la qualitat del projecte
| | A2.3 |
Aplica els mètodes d'organització d'empreses
Organitza i gestiona projectes
| | A4.11 |
Identifica organitzacions i referencials que poden ser d'ajuda per dissenyar un sistema per a la gestió de projectes.
Determina el pressupost d'un projecte.
| | A4.12 |
Defineix què és un projecte i diferència entre aquest i les operacions.
Descriu en què consisteix la gestió de projectes.
Llista i descriu les etapes en la gestió d'un projecte.
Identifica els participants clau en un projecte i explica quines són les seves funcions.
Diferència entre metodologies predictives i metodologies àgils en la gestió de projectes.
Redacta un Project Overview Statement efectiu per aconseguir l'aprovació de la Direcció.
Redacta un Project Charter per documentar formalment el projecte i vincular-lo amb el treball del dia a dia de l'organització.
Identifica i descriu les activitats necessàries per planificar un projecte.
Entén la formulació de l'abast d'un projecte com l'acord explícit entre l'equip de projecte i els clients i altres grups d'interès de què es farà i què no es farà en el projecte.
Defineix l'abast d'un projecte mitjançant la Work Breaddown Structure o diagrama d'arbre.
Identifica riscos, construeix matrius probabilitat / impacte per a l'avaluació de riscos i formula contramesures adequades.
| | A5.4 |
Programa un projecte i representa aquesta programació mitjançant diferents tipus de diagrama. Entén els avantatges i desavantatges dels diferents tipus de diagrama.
Duu a terme el seguiment d'un projecte, informes de seguiment i gestió dels canvis.
Gestiona l'etapa de tancament d'un projecte i redacta l'informe de tancament.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció a la gestió de projectes. |
Definició de projecte. Diferencies entre projectes i operacions. Definició de la gestió de projectes. Etapes i processos en la gestió de projectes. Participants clausen la gestió d'un projecte i funcions fonamentals. Tipus de projectes. |
Referencials i metodologies de gestió de projectes. |
Project Management Institute (P.M.I.) International Organization for Standardization (I.S.O.). Metodologies predictives i metodologies àgils. |
Processos de iniciació de projectes. |
El Project Overview Statement. El Project Charter. |
Processos de planificació de projectes. |
Definició de l'abast. Planificació de la qualitat. Gestió del risc. gestió de la comunicació. Programació en el temps. Pressupost. |
Processos de seguiment de projectes. |
Assegurament de la qualitat. Informes de seguiment. Control de canvis. |
Processos de tancament de projectes. |
Evaluació de l grau de satisfacció dels clients. Informe de tancament. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
17 |
25 |
42 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
11 |
18 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Combinació de clase magistral i estudi de casos mitjançant la introducció de conceptes básics, la discussió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. Inclou reunions de discussió grupals o individuals per aclarir conceptes o metodologies. S'inclou la dedicació de l'alumne a les tasques d'estudi derivades d'aquesta activitat. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de col·leccions de problemes per part dels estudiants, individualment o en grup. Realització de problemes oberts, essencialment en equip, independentment i suèrvisats per el professor. Inlcou el treball individual de l'alumne dervivat d'aquesta activitat. |
Descripció |
Durant les hores d'atenció als estudiants que es comunicaran el primer dia de classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Lliurament d'exercicis realitzats individualment o en grup al finals d'una sessió (35%).
Discussió i resolució d'un problema obert subjecte a restriccions però amb múltiples solucions. Lliurament d'un informe, típicament en grup (15%). |
50 % |
Proves pràctiques |
|
Proves individuals intermitges mitjançant preguntes curtes conceptuals i problemes d'aplicació directa sobre els continguts proporcionats fins al moment (20%).
Prova individual al final del periode lectiu (30%). |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, , ,
|
Turton, R., Analysis, Synthesis, and Design of Chemical Processes, Prentice Hall, 2a edició, 2003 |
Complementària |
|
Ulrich, Gael D., A Guide to Chemical Engineering Process Design and Economics, John Wiley & Sons, 1a edició, 1984 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|