Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.4 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de la qualitat (G8) |
| A2.3 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en Química Industrial, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació de’estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal·lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització (G1) |
| A4.11 |
Coneixements aplicats d'organització d'empreses (RI11) |
| A4.12 |
Coneixements i capacitats per organitzar i gestionar projectes. Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes (RI12) |
| A5.4 |
Capacitat per dissenyar, gestionar i operar procediments (QI4) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.4 |
Defineix els processos de garantia de la qualitat del projecte
| | A2.3 |
Aplica els mètodes d'organització d'empreses
Organitza i gestiona projectes
| | A4.11 |
Identifica organitzacions i referencials que poden ser d'ajuda per dissenyar un sistema per a la gestió de projectes.
Determina el pressupost d'un projecte.
| | A4.12 |
Defineix què és un projecte i diferència entre aquest i les operacions.
Descriu en què consisteix la gestió de projectes.
Llista i descriu les etapes en la gestió d'un projecte.
Identifica els participants clau en un projecte i explica quines són les seves funcions.
Diferència entre metodologies predictives i metodologies àgils en la gestió de projectes.
Redacta un Project Overview Statement efectiu per aconseguir l'aprovació de la Direcció.
Redacta un Project Charter per documentar formalment el projecte i vincular-lo amb el treball del dia a dia de l'organització.
Identifica i descriu les activitats necessàries per planificar un projecte.
Entén la formulació de l'abast d'un projecte com l'acord explícit entre l'equip de projecte i els clients i altres grups d'interès de què es farà i què no es farà en el projecte.
Defineix l'abast d'un projecte mitjançant la Work Breaddown Structure o diagrama d'arbre.
Identifica riscos, construeix matrius probabilitat / impacte per a l'avaluació de riscos i formula contramesures adequades.
| | A5.4 |
Programa un projecte i representa aquesta programació mitjançant diferents tipus de diagrama. Entén els avantatges i desavantatges dels diferents tipus de diagrama.
Duu a terme el seguiment d'un projecte, informes de seguiment i gestió dels canvis.
Gestiona l'etapa de tancament d'un projecte i redacta l'informe de tancament.
Interpreta normes, procediments, protocols, estàndards, manuals i els aplica en casos pràctics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Usa un llenguatge apropiat a la situació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció a la gestió de projectes. |
Definició de projecte. Diferències entre projectes i operacions. Definició de la gestió de projectes. Etapes en la gestió de projectes. Participants claus en la gestió d'un projecte i funcions fonamentals. Tipus de projectes. |
Posada en marxa d'un equip de projecte. |
Els ingredients bàsics per treballar en equip. Característiques dels equips d'alt rendiment. Etapes en el desenvolupament d'un equip. El Team Charter. |
Avaluació econòmica de projectes d'inversió de capital. |
Matemàtica financera. Concepte de cost d'oportunitat: la taxa de descompte. Mètodes de selecció d'inversions: VAN, TIR i període de recuperació. |
Estimació de la inversió en capital fix. |
Classificació de les estimacions de la inversió. Estimació del cost de compra dels equips. Estimació de la inversió total en capital fix d'una planta. Estimació de la inversió en capital de treball. |
Estimació del cost de producció. |
Creació del compte de resultats. Determinació del flux de caixa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
15 |
28 |
43 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
5 |
15 |
Avantprojecte |
|
3 |
10 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Combinació de clase magistral i estudi de casos mitjançant la introducció de conceptes básics, la discussió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. Inclou reunions de discussió grupals o individuals per aclarir conceptes o metodologies. S'inclou la dedicació de l'alumne a les tasques d'estudi derivades d'aquesta activitat. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de col·leccions de problemes per part dels estudiants, individualment o en grup. Realització de problemes oberts, essencialment en equip, independentment i suèrvisats per el professor. Inlcou el treball individual de l'alumne dervivat d'aquesta activitat. |
Avantprojecte |
Participació en el projecte integrat de tercer curs. Els estudiants hauran de dur a terme l'avaluació econòmica del projecte en qüestió. |
Atenció personalitzada |
Sessions per assessorar l'alumne en el desenvolupmant del seu treball en la matèria. |
Descripció |
Durant l'horari d'atenció als estudiants, el qual es comunicarà el primer dia de classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Avantprojecte |
|
Avaluació econòmica del projecte integrat de 3r. Els estudiants que no facin el projecte integrat, realitzaran una activitat substitutòria adient. |
15% |
Proves mixtes |
|
Examen sobre el contingut de gestió de projectes. |
35% |
Proves mixtes |
|
Examen sobre l'avaluació econòmica de projectes d'inversió de capital. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació continua: per a fer el còmput total de la nota, l'estudiant haurà de treure com a mínim una nota de 3,5 en cadascun d'aquest elements del mètode d'avaluació Segona convocatòria: l'estudiant farà un examen escrit, la puntuació del qual representarà el 100% de la nota. No es poden tenir mòbils ON durant l'examen. No es poden tenir els mòbils a la vista i l'alumne no pot manipular-los durant la prova. L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen. |
Bàsica |
Ingrid Bens, Team Launch! Strategies for new team start-ups, , GOAL/QPC
R. Turton, R.C. Bailie, W.B. Whiting; J.A. Shaeiwitz, Analysis, synthesis, and design of chemical processes, Third Edition, Prentice Hall
P. Martin, K. Tate, Project Management Memory Jogger, , GOAL/QPC
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PRÀCTIQUES DE LIDERATGE D'EQUIPS/20204201 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|