Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A4.4 |
Coneixement i utilització dels principis de teoria de circuits i màquines elèctriques (RI4) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis de la teoria de circuits i màquines elèctriques.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A4.4 |
Aplica els fonaments físics relacionats amb l’electricitat i el magnetisme
Coneix aspectes generals sobre el sistema elèctric, instal·lacions elèctriques, màquines elèctriques i convertidors estàtics
Realitza pràctiques de laboratori en equip sobre aparells de mesura , elements passius, màquines elèctriques i components electrònics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1- Fonaments Físics
2- El Sistema Elèctric
3- Instal·lacions elèctriques i tarifes
4- Màquines elèctriques
5- Convertidors estàtics
|
1- Fonaments Físics
1.1- Energia i teoria de camps.
1.2- Electricitat.
1.3- Magnetisme.
2- El Sistema Elèctric
2.1- Subsistema de producció.
2.2- Subsistema de transport.
2.3- Subsistema de distribució.
2.4- Elements elèctrics.
3- Instal·lacions elèctriques i tarifes
3.1- Estacions de transformació.
3.2- Conductors elèctrics.
3.3- Instal·lacions de terra.
3.4- Electrificació d'habitatges.
3.5- Compensació de l'energia reactiva.
3.6- Tarifes elèctriques.
4- Màquines elèctriques
4.1- La màquina elèctrica en general.
4.2- Transformadors.
4.3- Màquines asíncrones.
4.4- Màquines síncrones.
4.5- Màquines de corrent contínua.
4.6- Màquines especials.
4.7- Informació tècnica de motors.
5- Convertidors estàtics
5.1- Introducció.
5.2- Semiconductors.
5.3- Convertidors estàtics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
29 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
22 |
37 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
2 |
3 |
Proves mixtes |
|
1 |
2 |
3 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
2 |
3 |
Proves pràctiques |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Atenció personalitzada |
El professor clarifica dubtes que tinguin els alumnes dins dels horaris de consulta |
Descripció |
S'atendrà personalment a l'alumne en hores de consulta en el despatx (351) o en el laboratori. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Prova tipus test i de problemes identificades com (T1) i (P1) dels temes 1,2 i 3. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova de desenvolupament identificada com (D1) que servirà per avaluar l’adquisició dels conceptes pràctics treballats al laboratori. |
25%
Nota: Fent la mitja amb els apunts i pràctiques de laboratori. |
Proves mixtes |
|
Prova tipus test i de problemes identificades com (T2) i (P2) dels temes 4 i 5. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Encàrrec de predisseny d’una planta de procés. |
15% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Proves tipus test: Es realitzaran dos proves tipus test que avaluaran l'adquisició dels conceptes teòrics de l'assignatura. La primera prova (T1) correspondrà als temes 1, 2 i 3; la segona (T2) als temes 4 i 5. - Proves de resolució de problemes: Es realitzaran dos proves de resolució de problemes. La primera prova (P1) correspondrà als temes 1, 2 i 3; la segona (P2) als temes 4 i 5. - Proves de desenvolupament: Es una prova de desenvolupament (D1) que servirà per avaluar l'adquisició dels conceptes pràctics treballats al laboratori. Les proves T1 i P1 es realitzaran conjuntament, aproximadament a mitjans del semestre. Les proves T2 i P2 també es realitzaran conjuntament la darrera setmana del semestre. La prova D1 es realitzarà la darrera setmana del semestre. Per aprovar l'assignatura cal obtenir una qualificació com a mínim de 5. Per a fer la mitja de les notes de la matèria, cal treure una nota igual o superior a 3.5 en cada una de les 5 proves, haver assistit a les pràctiques de laboratori, i presentar els apunts i pràctiques de laboratori, són també condicions indispensables per a poder aprovar l'assignatura. D'altra banda els apunts i pràctiques de laboratori presentats es valoraran amb el mateix pes en la nota de laboratori que la prova D1, obtenint-se d'aquesta valoració la qualificació D2. Considerant tots aquests aspectes i l'Avantprojecte (Av), la qualificació final serà: QF = [0,6 · (T1+T2+P1+P2)] +[0,25·( D2)]+[0,15·Av] En la segona convocatòria de la matèria, l'alumne s'haurà de presentar a una prova mixta de tipus test i de problemes final. |
Bàsica |
|
Narciso Moreno, TECNOLOGÍA ELÉCTRICA, Ed. Thomson Hubscher,Klaue,Piluger, Appelt, ELECTROTÉCNIA, Editorial Reverté S.A. |
Complementària |
|
Joeph A. Edminister, CIRCUITOS ELECTRICOS, McGraw-Hill Seip, G. G., INSTALACIONES ELECTRICAS I, Siemens J. Fraile Mora, MÁQUINAS ELÉCTRICAS, McGraw-Hill |
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|