Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A4.4 |
Coneixement i utilització dels principis de teoria de circuits i màquines elèctriques (RI4) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis de la teoria de circuits i màquines elèctriques.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A4.4 |
Aplica els fonaments físics relacionats amb l’electricitat i el magnetisme
Coneix aspectes generals sobre el sistema elèctric, instal·lacions elèctriques, màquines elèctriques i convertidors estàtics
Realitza pràctiques de laboratori en equip sobre aparells de mesura , elements passius, màquines elèctriques i components electrònics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1- Fonaments Físics
2- El Sistema Elèctric
3- Instal·lacions elèctriques i tarifes
4- Màquines elèctriques |
1- Fonaments Físics
1.1- Energia i teoria de camps.
1.2- Electricitat.
1.3- Magnetisme.
2- El Sistema Elèctric
2.1- Subsistema de producció.
2.2- Subsistema de transport.
2.3- Subsistema de distribució.
2.4- Elements elèctrics.
3- Instal·lacions elèctriques
3.1- Instal·lacions baixa tensió, REBT.
3.2- Luminotècnia.
3.3- Centres de transformació.
3.4- Règims de terra.
3.5- Compensació de l'energia reactiva.
4- Màquines elèctriques
4.1- La màquina elèctrica en general.
4.2- Transformadors.
4.3- Màquines asíncrones.
4.4- Màquines síncrones.
4.5- Màquines de corrent contínua.
4.6- Màquines especials.
4.7- Informació tècnica de motors. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
29 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
22 |
37 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
2 |
3 |
Proves mixtes |
|
1 |
2 |
3 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
2 |
3 |
Proves pràctiques |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Atenció personalitzada |
El professor clarifica dubtes que tinguin els alumnes dins dels horaris de consulta |
Descripció |
S'atendrà personalment a l'estudiant en hores de consulta:
Xavier Munté: despatx 351 o en el laboratori.
Luis Guasch: despatx 322.
Es recomana demanar cita prèvia per correu electrònic: javier.munte@urv.cat, luis.guasch@urv.cat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Prova tipus test i de problemes identificades com (T1) i (P1) dels temes 1,2 i 3. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova de desenvolupament identificada com (D1) que servirà per avaluar l’adquisició dels conceptes pràctics treballats al laboratori. |
25%
Nota: Fent la mitja amb els apunts i pràctiques de laboratori. |
Proves mixtes |
|
Prova tipus test i de problemes identificades com (T2) i (P2) dels temes 4 i 5. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Encàrrec de predisseny d’una planta de procés. |
15% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Proves tipus test: Es realitzaran dos proves tipus test que avaluaran l'adquisició dels conceptes teòrics de l'assignatura. La primera prova (T1) correspondrà als temes 1, 2 i 3; la segona (T2) als temes 4 i 5. - Proves de resolució de problemes: Es realitzaran dos proves de resolució de problemes. La primera prova (P1) correspondrà als temes 1, 2 i 3; la segona (P2) als temes 4 i 5. - Proves de desenvolupament: Es una prova de desenvolupament (D1) que servirà per avaluar l'adquisició dels conceptes pràctics treballats al laboratori. Les proves T1 i P1 es realitzaran conjuntament, aproximadament a mitjans del semestre. Les proves T2 i P2 també es realitzaran conjuntament la darrera setmana del semestre. La prova D1 es realitzarà la darrera setmana del semestre. Per aprovar l'assignatura cal obtenir una qualificació com a mínim de 5. Per a fer la mitja de les notes de la matèria, cal treure una nota igual o superior a 3.5 en cada una de les 5 proves, haver assistit a les pràctiques de laboratori, i presentar els apunts i pràctiques de laboratori, són també condicions indispensables per a poder aprovar l'assignatura. D'altra banda els apunts i pràctiques de laboratori presentats es valoraran amb el mateix pes en la nota de laboratori que la prova D1, obtenint-se d'aquesta valoració la qualificació D2. Considerant tots aquests aspectes i l'Avantprojecte (Av), la qualificació final serà: QF = [0,6 · (T1+T2+P1+P2)] +[0,25·( D2)]+[0,15·Av] En la segona convocatòria de la matèria, l'alumne s'haurà de presentar a una prova mixta de tipus test i de problemes final. Per realitzar les proves d'avaluació, únicament es podrà fer ús d'una calculadora científica no programable per resoldre la part de problemes. Per tant, no es podran utilitzar dispositius electrònics i/o de comunicacions. |
Bàsica |
|
Narciso Moreno, TECNOLOGÍA ELÉCTRICA, Ed. Thomson Hubscher,Klaue,Piluger, Appelt, ELECTROTÉCNIA, Editorial Reverté S.A. Rafael Guirado, TECNOLOGÍA ELÉCTRICA, Ed. McGraw Hill J. Fraile Mora, MÁQUINAS ELÉCTRICAS, McGraw-Hill |
Complementària |
|
Joeph A. Edminister, CIRCUITOS ELECTRICOS, McGraw-Hill Seip, G. G., INSTALACIONES ELECTRICAS I, Siemens J. Fraile Mora, MÁQUINAS ELÉCTRICAS, McGraw-Hill |
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|