Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivamente el conocimiento de las materias básicas, científicas y tecnológicas propias de la ingeniería. |
| A1.2 |
Diseñar, ejecutar y analizar experimentos relacionados con la ingeniería |
| A4.4 |
Conocimiento y utilización de los principios de teoría de circuitos y máquinas eléctricas (RI4) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1.1 |
Comunicar información de manera clara y precisa a audiencias diversas. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica correctamente los principios de la teoría de circuitos y máquinas eléctricas.
| | A1.2 |
Comprueba a través de la experimentación y trabajo en grupo en el laboratorio los fundamentos teóricos explicados en el aula.
| | A4.4 |
Aplica los fundamentos físicos relacionados con la electricidad y el magnetismo.
Conoce aspectos generales sobre el sistema eléctrico, instalaciones eléctricas, máquinas eléctricas y convertidores estáticos.
Realiza prácticas de laboratorio en equipo sobre aparatos de medida, elementos pasivos, máquinas eléctricas y componentes electrónicos
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1.1 |
Planifica la comunicación: genera ideas, busca informaciones, selecciona y ordena la información, realiza esquemas, determina el tipo de público, los objetivos de comunicación,...
Redacta documentos con el formato, contenido, estructura, corrección lingüística, registro adecuado e ilustra conceptos utilizando correctamente las convenciones: formatos, títulos, pies, leyenda,...
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1- Fonaments Físics
2- El Sistema Elèctric
3- Instal·lacions elèctriques i tarifes
4- Màquines elèctriques
5- Convertidors estàtics
|
1- Fonaments Físics
1.1- Energia i teoria de camps.
1.2- Electricitat.
1.3- Magnetisme.
2- El Sistema Elèctric
2.1- Subsistema de producció.
2.2- Subsistema de transport.
2.3- Subsistema de distribució.
2.4- Elements elèctrics.
3- Instal·lacions elèctriques i tarifes
3.1- Estacions de transformació.
3.2- Conductors elèctrics.
3.3- Instal·lacions de terra.
3.4- Electrificació d'habitatges.
3.5- Compensació de l'energia reactiva.
3.6- Tarifes elèctriques.
4- Màquines elèctriques
4.1- La màquina elèctrica en general.
4.2- Transformadors.
4.3- Màquines asíncrones.
4.4- Màquines síncrones.
4.5- Màquines de corrent contínua.
4.6- Màquines especials.
4.7- Informació tècnica de motors.
5- Convertidors estàtics
5.1- Introducció.
5.2- Semiconductors.
5.3- Convertidors estàtics. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
24 |
47 |
71 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
12 |
23.5 |
35.5 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
Prácticas en laboratorios |
|
14 |
23.5 |
37.5 |
|
Pruebas mixtas |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atención personalizada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Prácticas en laboratorios |
Es portaran a terme sessions de laboratori relacionades amb els continguts de la matèria. Es fomentarà el treball en grup i l'aprenentatge basat en competències. |
descripción |
L’atenció a l’estudiant es realitzarà mitjançant reunions online, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. També, si les circumstàncies ho permeten, s'atendrà personalment a l'alumne en hores de consulta en el despatx (348), en l’aula o en el laboratori 003. S'haurà d'avisar prèviament per correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Prácticas en laboratorios |
|
Entregables de laboratori i prova curta |
30 % |
Pruebas mixtas |
|
Prova tipus test de teoria i de resolució de problemes
Temes 1, 2 i 3
|
35 % |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
- Proves tipus test: Es realitzaran dos proves tipus test que avaluaran l'adquisició dels conceptes teòrics de l'assignatura. La primera prova (T1) correspondrà als temes 1, 2 i 3; la segona (T2) als temes 4 i 5. - Proves de resolució de problemes: Es realitzaran dos proves de resolució de problemes. La primera prova (P1) correspondrà als temes 1, 2 i 3; la segona (P2) als temes 4 i 5. - Prova curta: Es una prova de desenvolupament (D1) que servirà per avaluar l'adquisició dels conceptes pràctics treballats al laboratori. Les proves T1 i P1 es realitzaran conjuntament, aproximadament a mitjans del semestre. Les proves T2 i P2 també es realitzaran conjuntament la darrera setmana del semestre. La prova D1 es realitzarà la darrera setmana del semestre. Avaluació contínua: Per aprovar l'assignatura cal obtenir una qualificació com a mínim de 5. Per a fer la mitja de les notes de la matèria, cal treure una nota igual o superior a 3.5 en cada una de les 5 proves, haver assistit a les pràctiques de laboratori, i presentar els apunts i pràctiques de laboratori, són també condicions indispensables per a poder aprovar l'assignatura. D'altra banda els apunts i pràctiques de laboratori presentats es valoraran amb el mateix pes en la nota de laboratori que la prova D1, obtenint-se d'aquesta valoració la qualificació D2. Considerant tots aquests aspectes, la qualificació final serà: QF = [0,7 · (T1+T2+P1+P2)] +[0,3·( D2)] Per realitzar les proves d'avaluació, no es podrà fer ús d'una calculadora, apunts ni es podran utilitzar dispositius electrònics i/o de comunicacions. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En aquest cas, l'alumnat per poder fer l'examen, haurà de facilitar l'accés a la seva càmera. En l'espai Moodle podreu consultar la informació actualitzada. Segona convocatòria: En la segona convocatòria de la matèria, l'alumnat s'haurà de presentar a una prova mixta de tipus test i/o de problemes d'aquelles parts de la matèria amb una nota igual o inferior a 3.5. |
Básica |
Enríquez Harper, Gilberto, Curso de transformadores y motores de inducción, , Noriega Editores
Castejón Oliva, Agustín, Tecnología Eléctrica, , McGraw-Hill
J. Fraile Mora, Máquinas Eléctricas, , McGraw-Hill
Villaverde, Francisco, Motores de corriente continua, , Calpe
Oriol Boix...[et al.], Tecnología Eléctrica, , Ceysa
|
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|