Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivamente el conocimiento de las materias básicas, científicas y tecnológicas propias de la ingeniería. |
| A4.8 |
Conocimiento y utilización de los principios de la resistencia de materiales (RI8) |
| A4.9 |
Conocimientos básicos de los sistemas de producción y fabricación (RI9) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica correctamente los principios de la resistencia de materiales.
Aplica correctamente los sistemas de producción y fabricación.
| | A4.8 |
Calcula elementos sometidos a fatiga y aplica estos criterios al diseño.
Sabe dimensionar sistemas de transporte y manipulación de sólidos y líquidos.
Diseña los principales parámetros de los recipientes a presión.
| | A4.9 |
Identifica los errores previsibles en instalaciones químicas.
Aplica los reglamentos industriales.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1.Introducció a la corrosió. |
Tipus de corrosió. Estudi electroquímic. Protecció contra la corrosió. |
2. Materials. |
Tipus i usos dels materials. Especificacions i elecció de materials. |
3. Disseny mecànic de recipients |
Codis de disseny. Pressió i temperatura de disseny. Càlcul bàsic de recipients a pressió interna i externa. |
4. Instrumentació |
Introducció als sistemes d'instrumentació. Elements de mesura: sensors de pressió, temperatura, flux, nivell, composició. Elements de control: vàlvules tot/res i vàlvules de regulació. Altres tipus de vàlvules. Actuadors. |
5.Disseny bàsic funcional. |
“Layouts”, Cimentacions, Quadres de Control, Sistemes de control, Sistemes de connexió, Sistemes de seguretat, Bombes contra incendi, Sistemes de diluvi / hidrants. |
6. Disseny d’equips convencionals. |
Equips estàtics: Canonades, Tancs, Ciclons, Torres de buit / destil•lació, Reactors Batch / tubulars, Bescanviadors, Mescladors estàtics, Filtres, Elutriadors, Instrumentació.
Equips dinàmics: Bombes, Soplants, Compressors, Turbines, Cintes transportadores, Tanques mecàniques
|
7. Disseny d’equips de seguretat. |
Vàlvules de seguretat de pressió, Discos de ruptura, Vàlvules de pressió i depressió, Vàlvules de bloqueig d’emergència, Altres dispositius. |
8. Disseny d’estacions de servei. |
Estacions d’aire segur, Estacions de vapor, Estacions de nitrogen, Estacions de mesura. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
36 |
36 |
72 |
Supuestos prácticos / estudio de casos |
|
5 |
25 |
30 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
14 |
35 |
49 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Supuestos prácticos / estudio de casos |
Treballs que realitza l'alumne. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Atención personalizada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Resolució i aclariment de dubtes a l'alumne mitjançant consultes per correu electrònic, i entrevistes individuals a concertar d'acord amb les instruccions donades a principi de curs, via teams o similar. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Supuestos prácticos / estudio de casos |
|
Resolució en grup d'un cas pràctic sobre el disseny d'un equip de procés |
15% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
AVALUACIÓ 1ª CONVOCATÒRIA Cada part de l'assignatura s'avalua per separat, i les dues parts contribueixen en un 50% a la qualificació final. Per a poder superar l'assignatura en primera convocatòria: - Cal aprovar les dues parts per separat (no es fa mitjana entre les parts)
- Cal obtenir una qualificació mínima de 4/10 a tots els exàmens
PART 1 (TONI CABELLO) Ítem avaluable Contribució Examen Unitats 5 i 6 Examen unitats 7 i 8 25% PART 2 (XAVIER FARRIOL) Ítem avaluable Contribució Cas pràctic (resolució per equips) 15% Examen Unitats 1 i 2 17.5% Examen Unitat 3 i 4 17.5% AVALUACIÓ 2ª CONVOCATÒRIA L'examen final és de la part de l'assignatura no superada (part TC i/o part XF). A l'examen, cal obtenir una qualificació mínima de 4 sobre 10 per aprovar. Ítem avaluable Contribució Qualificacions casos pràctics 15% Examen final - part XF 35% Examen final - part TC 50% |
Básica |
E.F. Megyesy, Pressure vessel handbook, 13, 2004
W.D. Callister, Materials science and engineering, 7, 2007
H.H. Uhlig, R.W. Revie, Corrosion and corrosion control : an introduction to corrosion science and engineering, 3, 1985
|
|
Complementaria |
|
- ASM Int, Corrosion. Vol. 13 (Metals Handbook)., 1987.
- ASME Code., Section VIII Presure Vessels Division I.
- http://www.mdsolids.com
- Reglamento
de aparatos a presión e instrucciones técnicas complementarias. Ministerio de
Industria y Energía.
- Reglamento
sobre almacenamiento de productos químicos. Ministerio de Industria y Energía.
- NASH, W. A.
Resistencia de materiales. McGraw-Hill.
- H. APPOLA. Tecnología de los
metales.
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|