Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A4.8 |
Coneixement i utilització dels principis de la resistència de materials (RI8) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis de la resistència de materials.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A4.8 |
Determina les propietats mecàniques dels materials i el tipus d'assajos que s'usen per caracteritzar-les.
Identifica els diferents tipus de materials ceràmics, vidres, polímers i compostos i els relaciona amb els seus processos de degradació, vida i prevenció, i en prediu les propietats i aplicacions.
Aplica les condicions d'equilibri als sòlids rígids, conjunts de sòlids i sòlids deformables.
Determina l'estat tensió i deformació d'un prisma mecànic sotmès a qualsevol combinació d'accions
Modelitza diferents sistemes resistents i avalua la seva capacitat estructural segons criteris de resistència i rigidesa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
TEMA 0. INTRODUCCIÓ |
Conèixer l’àmbit d’aplicació de l’elasticitat i resistència de materials. Equilibri estàtic i elàstic. Definició de peça prismàtica. Concepte de tensió i deformació. El problema elàstic. Hipòtesi de l’elasticitat. |
TEMA 1. ESTÀTICA |
Concepte de força. Concepte de moment d'una força. Concepte d'equilibri. Condicions de lligadura. Equilibri del sòlid al pla. Equilibri de forces amb l'acció del fregament. |
TEMA 2. TRACCIÓ I COMPRESSIO |
Definició. Estat tensional de la tracció i compressió. Deformacions. Pes propi. Sistemes hiperestàtics. Tensions inicials i tèrmiques. |
TEMA 3. RECIPIENTS A PRESSIÓ |
Tensions generades per la pressió a l'interior de recipìents tancats. Deformacions. Caracteristiques constructives.
Normes i Codis internacionals de Certificació. |
TEMA 4. TENSIÓ TALLANT PURA I MOMENT TORSOR |
Tallant pur. Teoria elemental del tallant. Deformacions. Càlcul d’unions rematxades i cargolades. Torsió en barres rectes i de secció circular. Distribució de les tensions tangencials. Diagrames. Càlcul d’eixos de transmissió de potencia. |
TEMA 5 I TEMA 6. TEORIA GENERAL DE LA FLEXIÓ. ANÀLISI DE TENSIONS I DEFORMACIONS CARREGUES COMBINADES I FLEXIÓ HIPERESTÀTICA |
Definicions. Diagrames en flexió. Llei de Navier per al càlcul de les tensions normals en flexió pura. Tensions en flexió simple. Tensions tangencials: fórmula de Colignon. Tensions principals en flexió simple. Dimensionat de barres en flexió simple.
Definicions. Mètode de la doble integració per al càlcul de les deformades. Teorema de Mohr. Efecte del esforç tallant. |
TEMA 7. INESTABILITAT ELÀSTICA. VINCLAMENT |
Definicions. Mètode d’Euler. Limitacions. Mètode omega. Altres mètodes. Compressió excèntrica. |
TEMA 8. ESTRUCTURES |
Càlcul i disseny d'etructures reticulars articulades. |
PRÀCTICA 1. ASSAIGA DE MATERIALS A TRACCIÓ |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
15 |
16.5 |
31.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
6 |
12 |
Pràctiques a laboratoris |
|
8 |
4.9 |
12.9 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
6.7 |
12.7 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0.4 |
1.4 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
3 |
3 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0 |
1 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura, els professors i la metologia i avaluació. |
Sessió Magistral |
Es presentarà, de forma aplicada, els continguts teòrics de cada tema. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es presentaran problemes que es resoldran a classe, per part del professor, o per part dels alumnes de forma guiada. |
Pràctiques a laboratoris |
Es faran sessions de laboratori a on els alumnes aplicaran els continguts de l'assignatura. Els alumnes hauran de presentar un informe raonat del desenvolupament de la pràctica. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes proposats pel professor, per esser resolts de forma individual |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada és fonamental per poder resoldre tots els prblemes que tinguin els alumnes en els problemes propossats, en la colecció de problemes lliurada, en les pràctiques del laboratori així com en el treball que hauran de presentar. |
Descripció |
L'atenció personalitzada és fonamental per poder resoldre tots els problemes que tinguin els alumnes en els problemes propossats, en la colecció de problemes lliurada, en les pràctiques del laboratori així com en el treball que hauran de presentar.
Nom professor: Jaime Saltó Coscolín
Despatx: 207 del DEM
jaime.salto@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
S'avaluarà la metodologia i el rigor en resoldre qüestions numèriques, pel grup, dels problemes proposats pel professor |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluarà l'informe presentat així com l'assistència al laboratori. |
5% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
S'avaluarà la metodologia i el rigor en resoldre qüestions numèriques dels problemes proposats pel professor |
15% |
Proves pràctiques |
|
2 Examens individuals. El primer en horari de classe, i el segon al final del quadrimestre (data oficial) |
50% (25 % cada prova) |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 Examens individuals. El primer en horari de classe, i el segon al final del quadrimestre (data oficial) |
20% (10% cada prova) |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- A les proves pràctiques corresponents al 2on parcial, la nota mínima haurà de ser de 3 (sobre 10), i la nota mitjana de les dues proves parcials haurà de ser de 4 (sobre 10), per tal de poder sumar-se a la nota de les altres proves efectuades durant el període que dura l'assignatura. - Si no es compleixen les condicions anteriors, l'assignatura s'haurà d'aprovar en una segona convocatòria. - Els alumnes que hagin de recórrer a una segona convocatòria o convocatòries addicionals per superar l'assignatura, la prova tindrà la mateixa estructura de les proves realitzades en els dos parcials de durant el curs ( 1 prova de preguntes curtes + una prova pràctica de resolució de problemes), qualificació de l'acta correspondrà a la nota obtinguda en aquesta convocatòria. A les proves avaluatòries no es podran fer servir dispositius amb posibilitat de transmissió de dades, com telefons mòbils, tauletes, ordinadors o qualsevol altres dispositiu amb aquesta capacitat de comunicació .- A les proves avaluatòries es podrà utilitzar la calculadora científica i les taules de perfils i tubs laminats normalitzats, així com les taules i gràfics dels coeficients de vinclament, però no formularis, ni apunts , ni coleccions de problemes. |
Bàsica |
De la Flor, Silvia; Ferrando, Francesc, Problemas de resistencia de materiales, Servei Lingüistic,
L. Ortiz Berrocal, Resistencia de Materiales, Mc. Graw-Hill, 2002
Gere, James M., Resistencia de Materiales, Thompson, 5ª edi,
Timothy A. Philpot, Mechanics of Materials , Wiley , 2012
|
|
Complementària |
J.L. Alcaraz et al., Elasticidad y resistencia de materiales, ETSII Bilbao, 2002
J. García Melero, Resistencia de materiales, U. País Vasco, 1984
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
GESTIÓ DE PROJECTES/20204101 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FÍSICA/20204003 | CIÈNCIA DE MATERIALS/20204108 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|