Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A2.1 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes de compliment obligat (G6) |
| A4.1 |
Coneixements de termodinàmica aplicada i transmissió de calor. Principis bàsics i la seva aplicació a la resolució de problemes d'enginyeria (RI1) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament la termodinàmica i la transmissió de calor, i la seva aplicació a la resolució de problemes d'enginyeria.
| | A2.1 |
Aplica especificacions, reglaments i normes relacionades amb les operacions d'intercanvi de calor
| | A4.1 |
Enumera, pels diferents tipus de bescanviadors de calor utilitzats en la indústria, les seves característiques constructives, els processos en els quals s'apliquen i les limitacions operatives de cada tipus de bescanviador de calor.
Usa la terminologia adequada per a cada tipus de bescanviador i identifica les característiques constructives necessàries per al càlcul i disseny dels bescanviadors.
Identifica els mecanismes de transferència de calor que se succeeixen el bescanviador.
Calcula el coeficient de convecció i la pèrdua de càrrega de cada fluid en el bescanviador.
Identifica els codis de disseny.
Dissenya bescanviadors.
Avalua el funcionament d'un bescanviador coneixent la seva geometria.
Aconsegueix de la literatura i de bases de dades propietats físiques i termodinàmiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció. |
• Mecanismes de transmissió de calor.
• Conceptes fonamentals i modalitats bàsiques de transmissió de calor.
• Analogia elèctrica. Mecanismes de transferència de calor en sèrie i paral·lel. |
Integració de processos i xarxes de bescanviadors de calor |
• Metodologia Pinch
• Principis bàsics i aplicació pràctica
• Disseny de xarxes de bescanviadors de calor |
Bescanviadors de calor de tubs i carcassa
|
• Normativa TEMA.
• Consideracions de disseny.
• Mètode Bell-Delaware.
• Mètode anàlisis de corrents.
• Introducció a ASPEN. |
Bescanviadors de calor de plaques |
• Característiques constructives.
• Avantatges i inconvenients.
• Aplicacions.
• Càlcul tèrmic i hidràulic.
• Fouling en bescanviadors de plaques. |
Bescanviadors de calor refredats per aire |
• Utilització de l'aire com refrigerant.
• Característiques constructives.
• Càlcul tèrmic i hidràulic.
• Càlcul dels ventiladors. |
Condensadores |
• Tipus de condensadors.
• Selecció.
• Bescanviadors de carcassa i tubs.
• Càlcul tèrmic. |
Reboilers |
• Tipus de reboilers.
• Característiques constructives.
• Selecció de reboilers.
• Càlcul tèrmic i hidràulic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
6 |
12 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
12 |
24 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
1 |
5 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
12 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
DISSENY D'OPERACIONS DE BESCANVI DE CALOR |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Asistencia en la resolució de problemes i exercicis |
Descripció |
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte en hores de consulta als despatxos 111 i 107. També consultes mitjançant missatges del moodle |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Lliurament d'exercicis realitzats en grup i demanats periòdicament. |
25% |
Proves pràctiques |
|
Prova individual. Qüestions conceptuals curtes i problemes a resoldre (30%).
Prova individual. Qüestions conceptuals curtes i problemes a resoldre. Es realitza al final de quadrimestre (30%).
La nota mínima del segon parcial per fer mitja amb les altres qualificacions serà de 4 |
60% |
Altres |
|
Encàrrec de predisseny d'una planta de procés (API3) |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatoria serà una prova pràctica amb qüestions curtes conceptuals i dos o tres problemes a resoldre. La nota de la segona convocatòria serà la de l'examen sense tenir en compte altres qüalificacions anteriors. L'avaluació dels alumnes que no fan l'avantprojecte AP3 serà: Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques: 30% Proves pràctiques: Cada prova individual: 35% Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista |
Bàsica |
HEWITT, G. F., SHIRES, G.L., BOTT, T.R., Process Heat Transfer, 1994, CRC Press, Inc.
HEWITT, G.F., HEAT EXCHANGER DESIGN HANDBOOK. Vol. 1: Heat Exchangers Theory. Vol. 2: Fluid Mechanics and Heat Transfer. Vol. 3: Thermal and Hydraulyc Design of Heat Exchanger. Vol. 4: Mechanical Design of Heat Exc, 1998, Begell House
Sadik Kakaç and Hongtan Liu, Heat Exchangers selection, rating and thermal design, 1998, CRC Press
|
|
Complementària |
GUPTA J.P., Working with Heat Exchangers: Questions and Answers, 1990, Hemisphere Publishing Corporation
KAYS W.; LONDON A.L. , Compact Heat Exchangers, 1984, McGraw Hill
KERN D.Q., Procesos de Transferencia de Calor, 1976, Cecsa
Standard of Tubular Exchangers Manufactures Association, NORMAS TEMA, 1978, Tubular Exchangers Manufactures Association
SHAH,R.K. y Otros, Heat Transfer Equipment Design, 1986, Hemisphere publishing corporation
, Hextran (Simsci), ,
, Bjac (Aspen), ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|