Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivamente el conocimiento de las materias básicas, científicas y tecnológicas propias de la ingeniería. |
| A4.1 |
Conocimientos de termodinámica aplicada y transmisión de calor. Principios básicos y su aplicación a la resolución de problemas de ingeniería (RI1) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica correctamente la termodinámica y la transmisión de calor, y su aplicación a la resolución de problemas de ingeniería.
| | A4.1 |
Aplica balances de materia, energía, entropía y exergía en procesos de transformación e intercambio de energía, trabajo y calor o viceversa.
Conoce el funcionamiento de los diferentes ciclos típicos de producción de potencia, y los diseños de acuerdo a criterios de eficiencia.
Conoce el funcionamiento de ciclos de refrigeración y bombas de calor, y los diseños de acuerdo a criterios de eficiencia.
Diseña procesos que involucren aire húmedo tales como equipos de humidificación o torres de refrigeración.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1
Anàlisi energètica de sistemes termodinàmics |
Conservació de massa i energia en un volum de control. Anàlisi energètica d’un volum de control. Exemples d’aplicació: Toveres i difusors; Bombes i compressors; Bescanviadors de calor; Vàlvules d’expansió. Anàlisi de transitoris. |
Tema 2
Entropia i anàlisi exergètica |
Balanç d’entropia en un volum de control. Processos isentròpics. Rendiment isentròpic en turbines, toveres, compressors i bombes. Transferència de calor i treball en processos de flux estacionari internament reversibles. Exergia. Balanç d’exergia en sistemes tancats i oberts; Exemples. Eficiència exergètica. |
Tema 3
Cicles de vapor per a la producció de treball |
Cicle Rankine. Cicle de potència regeneratiu. Característiques del fluid de treball. Cicles binaris de vapor i Cogeneració. Anàlisi exergètica de plantes de potència. |
Tema 4
Cicles de gas per a la producció de treball |
Motors de combustió interna: Aspectes preliminars. Cicles estàndard d’aire per a motors de combustió interna. Cicle d’Otto. Cicle Diesel. Cicles duals. Centrals elèctriques amb turbina de gas: Aspectes preliminars. Cicle Brayton estàndard d’aire. Turbina de gas regenerativa. Turbina de gas amb rescalfament i refrigeració. Cicle combinat turbina de gas-turbina de vapor. Cicles d’Erickson i Stirling.
|
Tema 5
Flux compressible en toveres i difusors |
Aspectes preliminars. Equació del moment per fluxos unidimensionals i estacionaris. Velocitat del so i número de Mach. Flux unidimensional estacionari en toveres i difusors. Flux de gas ideal amb calors específics constants. |
Tema 6
Sistemes de refrigeració i bombes de calor |
Introducció. Refrigeració per compressió de vapor. Propietats dels fluids refrigerants. Sistemes en cascada i de compressió multietapa. Refrigeració per termocompressió de vapor. Refrigeració per absorció. Bombes de calor. Sistemes de refrigeració amb gas, Cicle Brayton invers. Aplicacions: liquació de gasos. |
Tema 7
Aire humit i condicionament d'aire
|
Conceptes fonamentals. Humitat absoluta i relativa. Propietats termodinàmiques de l’aire humit. Diagrama psicromètric. Processos amb aire humit . Torres de refredament. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
25.5 |
40 |
65.5 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
10 |
20 |
30 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas prácticas |
|
2 |
0 |
2 |
Pruebas prácticas |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte, a recollir informació dels alumnes, presentació dels objestius, programa, metodologia i procediment d'avaluació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Presentació dels continguts de l'assignatura utilitzant el material docent més adient en cada cas. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Resolució per part dels alumnes de problemes i exercicis seleccionats amb l'ajut del professor. |
Atención personalizada |
Resolució de dubtes de teoria i sorgits de la resolució de problemes i exercicis. |
descripción |
Prof Joan Carles Bruno
Dep. Enginyeria Mecànica, Despatx 112
Tel: 977 297068
juancarlos.bruno@urv.cat
Si la situació ho requereix o l'alumne ho necessita, es farà l'atenció personalitzada a través del MS Teams amb cita prèvia feta per correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Resolució de problemes o exercicis. |
15% |
Pruebas prácticas |
|
Resolució de problemes i exercicis sobre aspectes pràctics i teòrics. |
70 % |
Pruebas prácticas |
|
Encàrrec de predisseny d'una planta de procés |
15% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'examen de la segona convocatòria serà equivalent a les proves pràctiques i resolució de problemes i exercicis, per tant, equival al 85 % de la nota de l'assignatura. |
Básica |
Y. Cengel, M. Boles, Termodinàmica, Setena, 2010
|
|
Complementaria |
M. Moran, H. Shapiro, Fundamentos de Termodinámica Técnica, Quarta, 2004
J. Agüera, Termodinámica Lógica y Motores Térmicos, Sisena, 1999
, Moodle- Assignatura Termodinàmica Tècnica, ,
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|