Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A2.3 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en química industrial, que tinguin per objecte, d'acord amb els coneixements adquirits segons el que estableix l'apartat 5 d'aquesta ordre, la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal•lació, muntatge o explotació de’estructures, equips mecànics, instal•lacions energètiques, instal•lacions elèctriques i electròniques, instal•lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització (G1) |
| A4.10 |
Coneixements bàsics i aplicació de tecnologies mediambientals i sostenibilitat (RI10) |
| A5.1 |
Coneixements sobre balanços de matèria i energia, biotecnologia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química, disseny de reactors, i valorització i transformació de matèries primeres i recursos energètics (QI1) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat |
| B1.2 |
Adaptar-se a un entorn canviant |
| B1.3 |
Desenvolupar la feina de forma efectiva i resistir a l'adversitat |
| B1.4 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva |
| B2.1 |
Capacitat d'organització i planificació en l'àmbit de l'empresa i en altres institucions i organitzacions |
| B2.2 |
Capacitat per a la direcció de les activitats objecte dels projectes d'enginyeria descrits en l'epígraf anterior |
| B2.3 |
Influir i guiar els altres per millorar el rendiment |
| B2.4 |
Fomentar un entorn adequat per al desenvolupament dels individus |
| B2.5 |
Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius |
| B2.6 |
Motivar i transmetre entusiasme als altres |
| B3.1 |
Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments |
| B4.2 |
Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu |
| B4.3 |
Apendre de forma autònoma i amb iniciativa |
| B4.4 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques que capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories i els de versatilitat per adaptar-se a noves situacions |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador |
| B5.2 |
Assumir posicions emprenedores |
| B5.3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat i raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria industrial. (G4) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C2.2 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els balanços de matèria i energia, biotecnologia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química, disseny de reactors, i valorització i transformació de matèries primeres i recursos energètics.
Aplica correctament les nocions de disseny i gestió de procediments d'experimentació aplicada, especialment per a la determinació de propietats termodinàmiques i de transport, i modelatge de fenòmens i sistemes en l'àmbit de l'enginyeria química, sistemes amb flux de fluids, transmissió de calor, operacions de transferència de matèria, cinètica de les reaccions químiques i reactors.
Aplica les tecnologies mediambientals i de sostenibilitat
| | A2.3 |
Desenvolupa projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial.
| | A4.10 |
Aplica les eines i els processos per a incorporar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
| | A5.1 |
Identifica les característiques principals de comodities i del cru
Identifica les cadenes logístiques i comprendre les seves característiques
Descriu els processos d'emmagatzemament, transport, càrrega i descàrrega
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Usa un llenguatge apropiat a la situació
| | B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís; es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B1.4 |
Desenvolupa estratègies i mètodes per tal de solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva, buscant el benefici mutu, basant-se en els objectius i no en les posicions
| | B2.1 |
Defineix les tasques que permetran assolir els objectius del projecte
Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació
Identifica possibles riscos inherents al projecte
| | B2.2 |
Estableix objectius clars pel projecte
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte
| | B2.3 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B2.4 |
Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’execució del projecte
| | B2.5 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
| | B2.6 |
Desenvolupa estratègies per a involucrar a l’equip en la consecució dels objectius.
| | B3.1 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’equip
| | B3.2 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.2 |
Adopta autònomament les estratègies d’aprenentatge en cada situació
Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge
| | B4.3 |
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
| | B4.4 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge
| | B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C1.2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C2.2 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
1. Matèries primeres i fonts d'energia, renovables i no renovables. Contaminació.
Ús racional i sostenibilitat. |
|
2. El petroli i el seus derivats. Caracterizació del petroli cru. Unitats de refinat, Especificacions de productes comercials. Altres matèries primeres
relacionades. |
|
3. Emmagatzament de productes químics. Instal·lacions, operacions, equips i sistemes de gestió. Transport de productes químics. Criteris de classificació, programació de costos, equips i elements auxiliars. Disseny de circuits de
transport. Operacions de càrrega i descàrrega. |
|
4. Disseny bàsic d'una planta de producció que, com a mínim, incorpori un PFD amb un reactor, un bescanviador de calor, un separador flash i l'estudi econòmic bàsic de viabilitat del procés. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.333335 |
0.833335 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
37.5 |
25.0001 |
62.5001 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
10 |
25 |
Avantprojecte |
|
52 |
34.6632 |
86.6632 |
Treballs |
|
13 |
8.66671 |
21.66671 |
Seminaris |
|
8 |
5.33336 |
13.33336 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0.66667 |
1.66667 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
2.00001 |
5.00001 |
Proves orals |
A1.1 | A2.3 | A4.10 | A5.1 | B1.1 | B1.2 | B1.3 | B1.4 | B2.1 | B2.2 | B2.3 | B2.4 | B2.5 | B2.6 | B3.1 | B3.2 | B3.3 | B4.1 | B4.2 | B4.3 | B4.4 | B5.1 | B5.2 | B5.3 | C1.1 | C1.2 | C1.3 | C1.4 | C2.1 | C2.2 | |
2 |
1.33334 |
3.33334 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
2.00001 |
5.00001 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts i l'organització de l'assignatura, així com la seva connexió amb assignatures prèvies i posteriors. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Anàlisi i diagnosi a partir d'un cas real del qual es puguin extreure una generalització i sistematització de criteris i procediments per aplicar a qualsevol altre situació equivalent. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de coleccions de problemes per part dels estudiants, individualment o en grup, amb supervisió per part del professorat. Inclou el treball individual de l'estudiant derivat d'aquesta activitat. |
Avantprojecte |
Realització d'un disseny bàsic d'una planta de producció amb especial èmfasi en les matèries pròpies del curs. |
Treballs |
Organització, redacció i edició d'una memòria descriptiva de l'avantprojecte. incloent una defensa de la mateixa en sessió pública. |
Seminaris |
Presentacions especialitzades sobre continguts tècnics i competències rellevants per al desenvolupament de l'avantprojecte. |
Descripció |
Trobades, fora de l'aula, individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets. L'horari d'atenció serà comunicat convenientment i les formes de contactar informades a l'espai Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Col·lecció de problemes a resoldre. |
5% |
Treballs |
|
S'avaluarà conjuntament amb l'exposició/defensa oral del projecte. També es tindran en compte les competències transversals i nuclears. Globalment, representarà el 70%, del qual el 40% correspondrà a les competències B i C. |
35% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova final sobre tota la matèria |
15% |
Proves orals |
A1.1 | A2.3 | A4.10 | A5.1 | B1.1 | B1.2 | B1.3 | B1.4 | B2.1 | B2.2 | B2.3 | B2.4 | B2.5 | B2.6 | B3.1 | B3.2 | B3.3 | B4.1 | B4.2 | B4.3 | B4.4 | B5.1 | B5.2 | B5.3 | C1.1 | C1.2 | C1.3 | C1.4 | C2.1 | C2.2 |
|
S'avaluarà conjuntament amb l'exposició/defensa oral del projecte. També es tindran en compte les competències transversals i nuclears. Globalment, representarà el 70%, del qual el 40% correspondrà a les competències B i C. |
35% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Hands-out resolts a classe |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
A. Heaton, An Introduction to Industrial Chemistry, L'última disponible, Blackie Academic & Professional
|
|
Complementària |
D.T. Allen, D.R. Shonnard, Green Engineering, L'última disponible, Pearson Education
L.T. Biegler, I.E. Grossmann, A.W. Westerberg, Systematic Methods of Chemical Process Design, L'última disponible, Prentice Hall
A. Vian Ortuño, Introducción a la Ingeniería Química, L'última disponible, Reverté
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LABORATORI INTEGRAT DE TERMODINÀMICA I CINÈTICA QUÍMIQUES/20204120 | ELECTROTÈCNIA/20204103 | LABORATORI INTEGRAT DE FENÒMENS DE TRANSPORT I MECÀNICA DE FLUIDS/20204119 | ECONOMIA I ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL/20204010 | MATEMÀTIQUES II/20204006 | MATEMÀTIQUES III/20204007 | CINÈTICA QUÍMICA I DISSENY DE REACTORS/20204124 | FENÒMENS DE TRANSPORT/20204125 | TERMODINÀMICA/20204114 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS D'ENGINYERIA DE PROCESSOS/20204116 | COMPUTACIÓ EN ENGINYERIA DE PROCESSOS/20204002 | FÍSICA/20204003 | EXPRESSIÓ GRÀFICA/20204001 | FISICOQUÍMICA/20204004 | QUÍMICA II/20204009 | ENGINYERIA FLUÏDOMECÀNICA/20204110 | QUÍMICA I/20204008 | MATEMÀTIQUES I/20204005 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|