Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3.4 |
Capacitat per comprendre i aplicar els principis de coneixements bàsics de la química general, química orgànica i inorgànica i les seves aplicacions en l'enginyeria (FB4) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3.4 |
Demostra coneixement sobre els fonaments de les tècniques instrumentals d’anàlisis més emprades en diferents àmbits industrials.
Discuteix i avalua la importància de tots els aspectes del procediment analític prenent com a base l’estudi de problemes reals a la industria.
Reconeix la Química Analítica com la ciència metrològica que desenvolupa, optimitza i aplica processos de mesura destinats a obtenir informació química de qualitat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Potenciometries |
Introducció teòrica
Aplicacions a l'àmbit industrial |
Tema 2. Espectroscopia d'infrarroig |
Introducció teòrica.
Aplicacions a l'àmbit industrial |
Tema 3. Automatització analítica |
Introducció teòrica.
Aplicacions a l'àmbit industrial |
Tema 4. Tècniques cromatogràfiques: cromatografia de gasos i cromatografia de liquids. acoblament a l'espectrometria de masses. |
Introducció teòrica.
Aplicacions a l'àmbit industrial |
Tema 5. Plasma d'acoblament inductiu i acoblament a l'espectrometria de masses. |
Introducció teòrica.
Aplicacions a l'àmbit industrial |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
22 |
30 |
52 |
Seminaris |
|
3 |
5 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
4 |
7 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
4 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Els alumnes podran fer consultes en el despatx de les professores previa cita per e-mail (veure Moodle).
En el cas de docència "on-line", trobareu al Moodle de l'assignatura l'horari d'atenció personalitzada.
Encara que aquest curs no s'ofereix en anglès, els estudiants d'intercanvi rebran suport personalitzat en anglès i podrà desenvolupar les activitats d'avaluació en aquest idioma |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Presentació escrita i oral d'un treball d'aplicació dels temes 4 i 5 |
50 |
Proves mixtes |
|
1 prova conjunta dels temes 1,2 i 3 que combina preguntes de desenvolupament, preguntes objectives curtes i/o tipus test.
|
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
“ADAPTACIÓ DE L'AVALUACIÓ PER AL CURS 2020-21" Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de l'assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. En la segona convocatòria hi haurà una unica prova amb continguts globals. |
Bàsica |
D.A. SKOOG, F.J.HOLLER, S.R. CROUCH, Principios de Anàlisis Instrumental, 6ª, Cengage Learning
K.A. BAKEER, ed. , Process Analytical Technology, 2ª, Wiley
G. RAMIS RAMOS; M. C. GARCIA ALVAREZ-COQUE., Quimiometria., 1ª, Sintesis
D.L. MASSART; B.G.M. VANDEGINSTE; L.M.C.BUYDENS, S. De JONG, P.J. LEWI, J.SMEYERS-VERBEKE, Handbook of Chemometrics and Qualimetrics. B. , 2ª, Elsevier
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|