Type A
|
Code |
Competences Specific |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electrònica Industrial. |
| B5 |
Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques. |
| B6 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de la qualitat. |
| B8 |
Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari. |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i laboral o professional |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
Sap resoldre problemes amb iniciativa, imaginació i responsabilitat ètica
Coneix la evolució de la enginyeria al llarg de la història
| | B5 |
Sap transmetre idees, solucions i defensar-les en un equip d’enginyeria multicultural
Entén la relació entre els beneficis i els recursos necessaris per prendre decisions equilibrades i plenes de sentit comú
Sap posicionar-se i traçar un pla professional sobre el qual desenvolupar la seva carrera, tenint clar quin es el seu rol a la societat
| | B6 |
Entén la relació entre els beneficis i els recursos necessaris per prendre decisions equilibrades i plenes de sentit comú
| | B8 |
Té capacitat per treballar en un grup multidisciplinari i multicultural
Entén la funció i la expectativa que te la societat de un enginyer i la expectativa que ha de tenir un enginyer de la societat
| | CT1 |
Utiliza información en lengua extranjera de una manera clara y eficaz.
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
| | CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional
Identifica el propi procés d’aprenentatge
Analitza l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenya itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional
| | CT7 |
Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i altres motius i compren les causes
Identifica els principals problemes ambientals
Reconeix i reflexiona sobre les necessitats i problemàtiques socials, i s’implica en la millora de la comunitat
Reconeix els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostra capacitat crítica i de diàleg, i fa un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
The engineer |
Definition
From Phylosofy to science to engineering
Engineering fields |
Ancient engineering |
The stone age
The egipcians
The Greek
The Romans |
The middle ages |
Guttemberg ¿inventor or engineer?
Construction through the middle ages
Science and enginering |
The industrial revolution |
New social classes
The role of enginnering
New machines improve productivity |
Accomplishments on the XIX century |
Electricity
Communications
Engines
Construction
|
The XX century: the engineering century |
Chemical engineers
Mechanical enginnering
Electricity and Engineers
Electronics
Telecomunications engineering
Aerospace engineering |
Engineering and society in the XXI century |
What to expect
The Enginnering role
Society and engineering
What is a good engineer?
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
33 |
81 |
114 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
10 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
6 |
9 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
4 |
5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
S'introduirà la assignatura, el seu desenvolupament i la forma de avaluar. |
Sessió Magistral |
Consistirà en sessions de 50 minuts de classe en les que el professor exposarà la història, conseqüencies o deduccions de determinats fets relacionats amb la enginyeria. Lluny de ser classes merament expositòries, es pretén generar amb el material un debat obert i animat sobre cada tema. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes, en grups de dos o tres persones hauran de presentar la biografia de algun enginyer, el seu treball i les repercusions històriques que ha tingut. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes, una vegada assignats a un determinat grup de treball, poden preguntar al professor qualsevol cosa sobre el exercici assignat. |
Description |
La atenció personalitzada també serà en anglès. Nomes es parlarà en català/castellà per traduir paraules puntuals. L'alumne es podrà dirigir al professor per tal de aclarir qualsevol dubte de la matèria donada a classe o sobre algun dels exercicis assignats. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Els alumnes, en grups de dos o tres persones hauran de presentar la biografia de algun enginyer, el seu treball i les repercusions històriques que ha tingut. Contarà tan el treball com la presentació oral. |
20 |
Proves objectives de tipus test |
|
Preguntes curtes sobre fets històrics, personatges o fites que hagin estat de vital importància en el mon de la enginyeria. |
60 |
Proves de desenvolupament |
|
Resolució de un cas pràctic a partir dels coneixements adquirits durant el curs. |
20 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria serà la barreja de un examen de proves tipus test i de desenvolupament |
Bàsica |
Daniel R. Headrick , Technology: A World History (New Oxford World History) , ,
Armytage, W. H. G. , A Social History of Engineering, , 1976
Crozet, Francois, The First Industrialists: The Problems of Origins, , 1985
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
TREBALL DE FI DE GRAU/17204301 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ANGLÈS TÈCNIC/17204102 | ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I ACADÈMICA/17204101 |
|
|
Other comments |
Es important arribar amb un nivell d'anglés suficientment alt com per a entendre les classes magistrals, les preguntes tipus test i els exercicis a fer. Respecte al anglés escrit, serà fonamental quan es presentin treballs, es facin presentacions a classe i s'hagi d'escriure a les preguntes de desenvolupament a l'examen final. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|