Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A2.3 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en Química Industrial, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació d’estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal·lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització (G1) |
| A2.4 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'enginyer tècnic industrial, especialitat en Química Industrial. (G11) |
| A4.12 |
Coneixements i capacitats per organitzar i gestionar projectes. Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes (RI12) |
| A5.4 |
Capacitat per dissenyar, gestionar i operar procediments (QI4) |
| A6.1 |
Exercici original que cal realitzar individualment i presentar i defensar davant d'un tribunal universitari, consistent en un projecte en l'àmbit de les tecnologies específiques de l'enginyeria industrial de naturalesa professional en el qual se sintetitzin i integrin les competències adquirides en els ensenyaments (TFG1) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
|
| B1.2 |
Adaptar-se a un entorn canviant |
| B1.3 |
Desenvolupar la feina de forma efectiva i resistir a l'adversitat |
| B1.5 |
Usar les TIC per a gestionar eficientment la informació i el coneixement. |
| B2.1 |
Capacitat d'organització i planificació en l'àmbit de l'empresa i en altres institucions i organitzacions (G9) |
| B2.2 |
Capacitat per a la direcció, de les activitats objecte dels projectes d'enginyeria vinculats a la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Química Industrial. (G2) |
| B2.3 |
Influir i guiar els altres per millorar el rendiment |
| B2.4 |
Fomentar un entorn adequat per al desenvolupament dels individus |
| B2.5 |
Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius |
| B2.6 |
Establir i mantenir relacions productives amb companys d'equip i “clients” a través de guanyar la seva confiança i respecte. |
| B2.7 |
Relacionar-se amb “clients” interns o externs per identificar les seves necessitats. |
| B3.1 |
Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari (G10) |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa. |
| B3.4 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva. |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments |
| B4.2 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
| B4.3 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
| B4.4 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques que capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions (G3) |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador |
| B5.2 |
Assumir posicions emprenedores |
| B5.3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat i raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria tècnica industrial, especialitat en Química Industrial. (G4) |
| B6.1 |
Presentar un comportament ètic amb els membres de la comunitat universitària i la societat en general. |
| B6.2 |
Aplicar els principis de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Completa un exercici original a realitzar individualment i presenta i defensa davant un tribunal universitari, consistent en un projecte en l'àmbit de les tecnologies específiques de l'Enginyeria Industrial de caire professional en el que es sintetitzin i integrin les competències adquirides en la titulació.
| | A2.3 |
Coneix el significat de les bases de disseny d'un projecte.
| | A2.4 |
Coneix la legislació bàsica que aplica al projecte (ITC-normes bàsiques de seguretat, recipients a pressió, etc.) i sap on buscar-la.
| | A4.12 |
Planifica mitjançant diagrames de barres o altres tècniques senzilles les tasques a dur a terme en cada etapa de projecte.
| | A5.4 |
Interpreta normes, procediments, protocols, estàndards, manuals i els aplica en casos pràctics.
| | A6.1 |
Culmina l'adquisició de les competències que caracteritzen la titulació en un projecte integrador.
Integra els coneixements i habilitats pròpies de l'Enginyer Químic amb l'experiència directa en el desenvolupament d'un projecte tècnic original.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Usa un llenguatge apropiat a la situació
| | B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assignatures entre quadrimestres com davant de les incidències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís; és capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a la comunicació: editors de text, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a la comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blogs, etc), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col.laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
| | B2.1 |
Defineix les tasques que permetran assolir els objectius del projecte
Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació
Identifica possibles riscos inherents al projecte
| | B2.2 |
Estableix objectius clars pel projecte
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte
| | B2.3 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B2.4 |
Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’execució del projecte
| | B2.5 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
| | B2.6 |
Desenvolupa estratègies per a involucrar a l’equip en la consecució dels objectius.
| | B2.7 |
Es capaç d'entendre les necessitats dels clients i expresar-les en termes d'objectius a assolir.
| | B3.1 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’equip
| | B3.2 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B3.4 |
Desenvolupa estratègies i mètodes per a solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva, buscant el benefici mutu, basant-se en els objectius i no en les posicions.
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.2 |
Adopta autònomament les estratègies d’aprenentatge en cada situació
Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge
Identifica necesitats de formació.
Desenvolupa recursos i estratègies que facilitin la transició al món laboral.
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmic professionals.
| | B4.3 |
Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professor
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
| | B4.4 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge
| | B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
| | B6.1 |
No comet cap acció de les tipificades com a falta en el reglament de la universitat.
Avalúa honestament els seus companys d'equip i altres en els processos d'avaluació de cada titulació que el contemplen.
| | B6.2 |
Aplica la normativa vigent en qüestions medioambientals, de seguetat industrial, de riscos laborals, etc.
Té el coneixement rellevant sobre les conseqüències dels resultats tant de les seves accions com del rang d'alternatives existent.
Avalúa ambdós, els resultats i les alternatives, en termes de valors morals rellevants que puguin incloure, entre altres, el benestar, la igualtat, la seguretat, la sostenibilitat, la responsabilitat i l'eficiència.
Utilitza aquestes consideracions com a requisits per a disenyar i desenvolupar noves tecnologies, productes i serveis.
Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i en comprèn les seves causes. (Igualtat)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
L'alumne pot proposar al coordinador un tema de TFG en col.laboració amb empresa o institució externa, mitjançant una petició escrita que incorpori la descripció i abast del treball. L'alumne ha de proposar també un tutor extern, que realitzarà la direcció tècnica. La proposta ha d'incloure una adreça de contacte del tutor i el seu vist i plau al Plà de treball del TFG Aquesta petició serà avaluada per la coordinació de TFG.
Cas que l'alumne no proposi tema, la coordinació de TFG publicarà, a més tardar, a l'inici del segon quadrimestre una llista de temes de TFG als quals l'alumne podrà optar de forma procedimentada (descrita en les normes, incloses al Moodle de TFG).
La coordinació de TFG comunicarà als alumnes l'assignació corresponent. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
51 |
204 |
255 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
2 |
4 |
6 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
6 |
12 |
18 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
10 |
5 |
15 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del grau. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
L'alumne pot proposar al coordinador un tema de TFG en col.laboració amb empresa o institució externa, mitjançant una petició escrita que incorpori la descripció i abast del treball. L'alumne ha de proposar també un tutor extern, que realitzarà la direcció tècnica. La proposta ha d'incloure una adreça de contacte del tutor i el seu vist i plau al Plà de treball del TFG
Aquesta petició serà avaluada per la coordinació de TFG.
Cas que l'alumne no proposi tema, la coordinació de TFG publicarà, a més tardar, a l'inici del segon quadrimestre una llista de temes de TFG als quals l'alumne podrà optar de forma procedimentada (descrita en les normes, incloses al Moodle de TFG).
La coordinació de TFG comunicarà als alumnes l'assignació corresponent. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Reunions periòdiques de planificació, seguiment i control de l'evolució del TFG. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de grau. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
El coordinador de TFG convocarà reunions a abans de l'inici del quadrimestre i després del procés d'avaluació amb tot l'equip de Professors de TFG (assistència obligatòria). El coordinador de TFG convocarà als estudiants i Professors tutors de TFG a l'inici del quadrimestre.
El seguiment general s'efectuarà a meitat del quadrimestre mitjançant un informe d'activitats dels alumnes. Les incidències detectades es tractaran amb el tutor de cada projecte.
El seguiment específic l'efectuarà el Professor tutor corresponent al llarg de tot el quadrimestre. El contacte amb el professor tutor s'efectuarà prioritariament via correu electrònic oficial, tant del tutor com dels estudiants tutoritzats.
Existiran procediments de control (Acció Tutorial 4t GEQ per part del responsable, tutoria personalitzada i específica per part del tutor ...) per a que la coordinació de TFG tingui informació general del seguiment del curs.
Moltes d'aquestes activitats ja s'efectuen normalment de forma virtual. Cas que fos necessari les convocatòries que efectui el coordinador de TFG poden ser virtuals via TEAMS. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Avaluació de l'informe escrit del TFG |
60% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Avaluació de la defensa oral del TFG |
40%
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Analysis, Synthesis and Design of Chemical
Processes TURTON, R. Prentice Hall 2003 Llibre
Preliminary Chemical Engineering Plant Design
BAASEL, W. D. Van Nostrand Reinhold 1990 Llibre
Plant design for safety : a user-friendly
approach Kletz, Trevor A. New York : Hemisphere
Publishing Corporation 1990 Llibre 1-56032-06
Ludwig's applied process design for chemical and
petrochemical plants Coker, A. Kayode Elsevier
Gulf Professional Pub. 2007 (2010 en e-book) Llibre 978-0-7506
A Guide to chemical engineering process design
and economics Ulrich, Gael D. John Wiley & Sons 1984 Llibre 0-471-0827
Plant Design and Economics for Chemical
Engineering PETERS, M:S.; TIMMERHAUS, K.D.
McGraw-Hill Book Company 2003 Llibre
Project Evaluation in the Chemical Process
Industries VALLE-RIESTA, J.F. McGraw-Hill Book Company 1983 Llibre |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
SIMULACIÓ I ANÀLISI DE PROCESSOS QUÍMICS/20204118 | GESTIÓ DE PROJECTES/20204101 | DISSENY D'EQUIPS I INSTAL·LACIONS/20204107 | OFICINA TÈCNICA/20204102 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|