Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Comprensió i domini dels conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de la enginyeria.
Comprèn la teoria de la mecànica newtoniana.
Reconeix i interpreta les condicions d'estàtica d'un cos.
Aplica els conceptes del càlcul vectorial a la resolució de problemes de mecànica newtoniana i d'estàtica.
Coneix els fonaments dels fenòmens elèctrics i magnètics
Resol problemes de circuits en corrent continua i alterna
Reconeix les característiques elàstiques d'un material
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Magnituds, unitats i xifres significatives |
Magnituds fonamentals i derivades. Sistemes d'unitats. Consistènca. Precisió i xifres significatives. Operacions amb xifres significatives. |
Estàtica |
Concepte de força. Moment d'una força. Resultant d'un sistema de forces. Invariants del sistema: reducció d'un sistema de forces. Estàtica del sòlid rígid. Anàlisi d'estructures. Centre de gravetat. Càrregues distribuïdes. |
Dinàmica de traslació |
Lleis de Newton. Diagrama de sòlid lliure. Forces de fricció. |
Treball i energia |
Treball. Energia cinètica. Energia potencial. Teorema del treball i l'energia. Conservavió de l'energia mecànica. Potència. |
Rotació |
Cinemàtica del moviment circular. Components intrínseques de l'acceleració. Energia associada a la rotació i moment d'inèrcia. La força de friccó de rodolament. |
Sòlids deformables |
Esforç normal. Tracció i compressió. Mòduls de Young i Poisson. Llei de Hooke. Energia potencial elàstica. Compressibilitat. Flexió. Torsió. Mòdul de rigidesa. Esforç tallant. Mòdul tallant. |
Principis d'electricitat i magnetisme |
Conductors. Llei de Coulomb. Camp elèctric. Potencial elèctric. Capacitat. Condensadors. Energia d'un condensador. Corrent continu. Llei d'Ohm. Generadors i força electromotriu. Llei de Joule. Associació de resistències. Lleis de Kirchhoff. Circuits RC. Camp magnètic: Força de Lorentz. Propietats magnètiques dels materials. Inducció electromagnètica. Llei de Lenz. Circuits RL i LC. Corrent altern: Generador de f.e.m. sinusoidal. Magnituds eficaces. Tècnica fasorial de representació. Impedància complexa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
27.5 |
27.5 |
55 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
45 |
60 |
Pràctiques a laboratoris |
|
13 |
13 |
26 |
Avantprojecte |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. Caldrà preparar les pràctiques a casa per endavant, el nivell de preparació s'avaluarà oralment durant l'hora de pràctiques. |
Avantprojecte |
Encàrrec de predisseny d’una planta de procés |
Atenció personalitzada |
Les consultes es realitzaran presencialment als despatxos dels professors de l'assignatura a l'horari que us comuniquin. Limiteu l'´us dels missatges via moodle o e-mail a concertar cites. |
Descripció |
Les consultes es realitzaran presencialment als despatxos dels professors de l'assignatura a l'horari que us comuniquin. Caldrà concertar cita prèvia a través dels horaris d'atenció publicats a l'espai moodle de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució i entrega d'una col.lecció de problemes dels quals un percentatge serà evaluat. |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Informe de pràctiques: Els resultats de l'experimentació són analitzats per l'alumne que haurà de reflectir les conclusions en un informe que s'avalua juntament amb la bona praxis de la llibreta de laboratori. |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
F.P. Beer, E.R. Johnston & E.R. Eisenberg, Mecánica Vectorial para Ingenieros: Estática, Ed. McGraw-Hill. P.A. Tipler & G. Mosca, Física para la
ciencia y la tecnología vol. 1 & 2, 5ª edició (2005). Barcelona: Ed.
Reverté. |
Complementària |
|
M. Alonso i E.J. Finn, Física.
Pearson Educación (1995). México: Addison Wesley Iberoamericana. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|