Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Comprensió i domini dels conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de la enginyeria.
Comprèn la teoria de la mecànica newtoniana.
Reconeix i interpreta les condicions d'estàtica d'un cos.
Aplica els conceptes del càlcul vectorial a la resolució de problemes de mecànica newtoniana i d'estàtica.
Coneix els fonaments dels fenòmens elèctrics i magnètics
Resol problemes de circuits en corrent continua i alterna
Reconeix les característiques elàstiques d'un material
Coneix els fonaments bàsics del càlcul vectorial.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Magnituds, unitats i xifres significatives |
Magnituds fonamentals i derivades. Sistemes d'unitats. Consistènca. Precisió i xifres significatives. Operacions amb xifres significatives. |
Estàtica |
Concepte de força. Moment d'una força. Resultant d'un sistema de forces. Invariants del sistema: reducció d'un sistema de forces. Estàtica del sòlid rígid. Anàlisi d'estructures. Centre de gravetat. Càrregues distribuïdes. |
Dinàmica de traslació |
Lleis de Newton. Diagrama de sòlid lliure. Forces de fricció. |
Treball i energia |
Treball. Energia cinètica. Energia potencial. Teorema del treball i l'energia. Conservavió de l'energia mecànica. Potència. |
Rotació |
Cinemàtica del moviment circular. Components intrínseques de l'acceleració. Energia associada a la rotació i moment d'inèrcia. La força de friccó de rodolament. |
Sòlids deformables |
Esforç normal. Tracció i compressió. Mòduls de Young i Poisson. Llei de Hooke. Energia potencial elàstica. Compressibilitat. Flexió. Torsió. Mòdul de rigidesa. Esforç tallant. Mòdul tallant. |
Principis d'electricitat i magnetisme |
Conductors. Llei de Coulomb. Camp elèctric. Potencial elèctric. Capacitat. Condensadors. Energia d'un condensador. Corrent continu. Llei d'Ohm. Generadors i força electromotriu. Llei de Joule. Associació de resistències. Lleis de Kirchhoff. Circuits RC. Camp magnètic: Força de Lorentz. Propietats magnètiques dels materials. Inducció electromagnètica. Llei de Lenz. Circuits RL i LC. Corrent altern: Generador de f.e.m. sinusoidal. Magnituds eficaces. Tècnica fasorial de representació. Impedància complexa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
27.5 |
27.5 |
55 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
45 |
60 |
Pràctiques a laboratoris |
|
13 |
13 |
26 |
Estudis previs |
|
8 |
8 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves orals |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. Caldrà preparar les pràctiques a casa per endavant, el nivell de preparació s'avaluarà oralment durant l'hora de pràctiques. |
Estudis previs |
Revisió de continguts bàsics prèviament necessaris per poder adquirir els coneixements propis de la matèria. |
Atenció personalitzada |
Les consultes es realitzaran presencialment als despatxos dels professors de l'assignatura a l'horari que us comuniquin. Limiteu l'´us dels missatges via moodle o e-mail a concertar cites. |
Descripció |
Les consultes es realitzaran presencialment als despatxos dels professors de l'assignatura a l'horari que us comuniquin. Caldrà concertar cita prèvia a través dels horaris d'atenció publicats a l'espai moodle de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Informe de pràctiques: Els resultats de l'experimentació són analitzats per l'alumne que haurà de reflectir les conclusions en un informe que s'avalua juntament amb la bona praxis de la llibreta de laboratori. |
10% |
Estudis previs |
|
Prova idividual a base de preguntes curtes |
10% |
Proves pràctiques |
|
Prova individual consistent en preguntes conceptuals curtes i problemes d'aplicació sobre els continguts vistos fins a aquell moment.
|
25% |
Proves pràctiques |
|
Examen final, consistent en preguntes conceptuals curtes i problemes en què s'apliquen els continguts de l'assignatura. Caldrà una nota mínima de 4.0 sobre 10. |
40% |
Proves orals |
|
Presentació i defensa oral dels resultats de les pràctiques de laboratori per part de l'alumne. Presentació amb ajuda de les TIC i resposta a les preguntes del professor i/o dels companys. |
15% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A l'examen de segona convocatòria hi haurà continguts tant de classes de teoria com de laboratori. En concret hi haurà una prova pràctica amb continguts de laboratori que tindrà un pes del 25% de la prova final i una altra prova pràctica amb continguts de teoria que tindrà un pes del 75% de la nota final. |
Bàsica |
|
F.P. Beer, E.R. Johnston & E.R. Eisenberg, Mecánica Vectorial para Ingenieros: Estática, Ed. McGraw-Hill. P.A. Tipler & G. Mosca, Física para la
ciencia y la tecnología vol. 1 & 2, 5ª edició (2005). Barcelona: Ed.
Reverté. |
Complementària |
|
M. Alonso i E.J. Finn, Física.
Pearson Educación (1995). México: Addison Wesley Iberoamericana. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|