DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) MATEMÀTIQUES II Codi 20214006
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Agroalimentària (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Segon Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
FERNÁNDEZ SABATER, ALBERTO
Adreça electrònica alberto.fernandez@urv.cat
chandan.srivastava@urv.cat
beibei.huang@urv.cat
Professors/es
FERNÁNDEZ SABATER, ALBERTO
SRIVASTAVA ., CHANDAN
HUANG ., BEIBEI
Web
Descripció general i informació rellevant Conèixer les tècniques estadístiques per fer anàlisis de dades de manera correcta i eficient. Conèixer els models d’optimització més habituals i saber aplicar-los en la resolució de problemes. Saber aplicar les eines matemàtiques bàsiques per tal de resoldre problemes de l’àmbit de l’enginyeria.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1.4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Capacitat per a la resolució dels problemes matemàtics que puguin plantejar-se en l’enginyeria. Aptitud per aplicar els coneixements sobre: àlgebra lineal; geometria; geometria diferencial; càlcul diferencial i integral; equacions diferencials i en derivades parcials; mètodes numèrics; algorítmica numèrica; estadística i optimització
Adquireix les tècniques més elementals del càlcul numèric i aplicar-les, amb l’ajuda d’un llenguatge de programació estructurat d’alt nivell a models matemàtics relacionats amb l’enginyeria
Coneix els mecanismes estadísticament correctes per a un anàlisi eficient de dades: interpretació i de presa de decisions sobre els valors de paràmetres físics o químics.
Coneix els mètodes més usuals d’optimització i saber utilitzar-los en la resolució de problemes de l’àmbit de l’enginyeria
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1.4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
1. Estadística descriptiva. Mitjana, variància i desviació estàndar.
2. Models de distribució de probabilitats: binomial, Poisson, normal.
3. Teoria de l’estimació puntual i per intervals de confiança.
4. Contrast d’hipòtesis.
5. Anàlisi de la variància.
6. Aproximació mínim-quadràtica. Regressió lineal i regreassió lineal múltiple.
7. Introducció als mètodes d'optimització. Búsqueda de màxims i mínims. Multiplicadors de Lagrange.
8. Introducció a les equacions diferencials ordinàries (EDO). Solucions analítiques d'EDOs lineals de primer i segon ordre.
9. Introducció a les equacions diferencials en derivades parcials. Variables separables.
10. Introducció a la geometria diferencial.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.1
C1.4
27 40.5 67.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1.1
C1.4
15 22.5 37.5
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A1.1
C1.4
8 12 20
Atenció personalitzada
A1.1
A1.1
C1.4
1 0.5 1.5
 
Proves pràctiques
A1.1
C1.4
7 10.5 17.5
Proves objectives de preguntes curtes
A1.1
C1.4
2 3 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció de l'assignatura on es comenten els continguts a treballar, els objectius a avaluar, la metodologia que s'usarà, i el sistema d'avaluació.
Sessió Magistral El professor explica els continguts teòrics de cada tema.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de problemes per part del professor, o bé per part dels alumnes guiats pel professor.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Els alumnes han d'utilitzar un guió de pràctiques que el professor posa a la seva disposició. Totes les pràctiques es gestionen en un entorn informàtic.
Atenció personalitzada Els alumnes poden rebre atenció personalitzada presencialment o telemàtica (telèfon, missatgeria Moodle, o correu electrònic) durant l'horari d'atenció a l'alumnat.

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes poden rebre atenció personalitzada presencialment o telemàtica (telèfon, missatgeria Moodle, o correu electrònic) durant l'horari d'atenció a l'alumnat.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves pràctiques
A1.1
C1.4
Proves pràctiques a través de TIC: es valoraran els exercicis resolts a l'aula d'informàtica. 50%
Proves objectives de preguntes curtes
A1.1
C1.4
Prova individual de caràcter de síntesi sobre els continguts desenvolupats al llarg de l'assignatura. 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En el cas de segona convocatòria, la qualificació final consistirà en un 50% per la nota de les proves pràctiques a través de TIC realitzades durant el curs, més un altre 50% corresponent a una segona prova objectiva individual.


Fonts d'informació

Bàsica Larson, R. E.; Hostetler, R. P.; Edwards, B. H., Cálculo y geometría analítica, McGraw-Hill, 2006
Mateo, J.M.; Cuesta, J., Apunts propis de l’assignatura, ,

Complementària Balbás, A.; Gil, J. A., Programación matemática, Paraninfo, 2004
Canavos, G., Probabilidad y Estadística, McGraw-Hill , 1988
Amores Lázaro, A. M., Curso básico de curvas y superficies, Ed. Sanz y Torres, 2009
Domingo i Ferrer, J., Estadística tècnica, Universitat Rovira i Virgili, 1998
Fabregat, J., Probabilidad y estadística elemental. Ejercicios resueltos, Edicions UPC, 1991
Peña, D., Estadística: modelos y métodos. Vols. I-II, Ed. Alianza, 1991
Walpole, R. E.; Myers, R. H., Probabilidad y estadística para ingenieros, McGraw-Hill, 1989
Cuadras, C. M., Problemas de probabilidades y estadística. Vols. I-II, Ed. PPU, 1992
Nagle, R. K.; Saff, E. B., Fundamentos de ecuaciones diferenciales, Addison-Wesley Longman, 1998
Zill, D. G., Ecuaciones diferenciales con aplicaciones, Grupo Editorial Iberoamérica, 1988

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent