Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneixement de les bases i fonaments biològics de l'àmbit vegetal i animal en l'enginyeria.
Distingeix les característiques generals dels éssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics.
Coneix esquemàticament els principals tipus de biomolècules i macromolècules.
Comprèn com els organismes obtenen energia externa i la transformen per sintetitzar els seus components.
Descriu els tipus de cèl·lules, els components cel·lulars i les funcions que realitzen.
Comprèn com es reprodueixen els organismes i les bases de l'herència.
Coneix esquemàticament la classificació i les principals característiques estructurals dels organismes, des dels microorganismes als pluricel·lulars, com els fongs i els animals.
Coneix l'estructura i el funcionament de les plantes així com la seva diversitat.
Utilitza els microscopis òptics i diferencia en una preparació els diferents tipus cel·lulars
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció de l'assignatura
|
|
Bloc I: Bioquímica |
Tema 1. Aproximació bioquímica a l'estudi de la vida
Tema 2. Bioquímica estructural. Els components de la matèria viva i la relació estructura-funció.
Tema 3. Metabolisme i els cicles principals. Glicòlisi, Cicle de Krebs, Fosforilació oxidativa, Fermentació i Fotosíntesi.
Tema 4. Genètica molecular. Processos i molècules que emmagatzemen i transmeten la informació biològica. |
Bloc II: Biologia |
Tema 5. Característiques dels éssers vius. Nivells d'organització. Organització i components cel.lulars. Cicle cel.lular i cicles biològics.
Tema 6. Classificació dels organismes. Procariotes: principals característiques i tipus.
Tema 7. Els eucariotes. Origen. Principals característiques i grans grups de protistes.
Tema 8: Principals característiques i grans grups de fongs.
Tema 9: Principals característiques i grans grups de plantes.
Tema 10: Tema 8: Principals característiques i grans grups d'animals.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
45 |
65 |
110 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
5 |
20 |
Avantprojecte |
|
1 |
12 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic en el laboratori, els coneixements teòrics de l'assignatura |
Avantprojecte |
Es tracta de realitzar projectes que permetin la cooperació de diverses assignatures i que enfrontin els estudiants, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Atenció als alumnes fora de les hores de classe, mitjançant entrevista personal, a hores convingudes. Envieu un e-mail als professors per concertar visita. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament i preguntes curtes per avaluar la part teòrica de l'assignatura |
70% |
Proves pràctiques |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. |
15% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Qüestionari sobre les pràctiques de laboratori de l'assignatura |
15% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal de superar l'assignatura en primera convocatòria: 1) l'alumne haurà d'aprovar amb una nota mínima de 4.5, les dues proves mixtes (Bioquímica i Biologia) que avaluen la teoria de l'assignatura. Ambdues proves constitueixen el 70% de la nota final de l'assignatura. 2) haurà d'assistir obligatòriament al 100% de les pràctiques de laboratori. 3) haurà d'aprovar amb una nota mínima de 4,5 els dos qüestionaris (Bioquímica i Biologia) que avaluen les pràctiques de laboratori. Ambdós qüestionaris constitueixen el 15% de la nota final de l'assignatura. El 15% restant de la nota final de l'assignatura és la nota obtinguda a l'API-2. Per tal de superar l'assignatura en segona convocatòria: S'hauran de recuperar les parts suspeses en primera convocatòria, tant de teoria com de pràctiques, amb una nota mínima de 5. Si l'alumne no ha assistit a les pràctiques de laboratori, no podrà aprovar l'assignatura en segona convocatòria. Si l'alumne ha aprovat les pràctiques en primera convocatòria se li mantindrà la nota de pràctiques (15%). En segona convocatòria, no es considerarà la nota de l'avantprojecte (API-2). |
Bàsica |
Sadava et al., Vida: la ciencia de la biologia, 2009, Médica Panamericana
Mathews et al., Bioquímica, 2002, Addison Wesley
|
|
Complementària |
Nelson et al. , Principios de Bioquímica, 2005, Omega
Alberts B., Introducción a la biología celular, 2011, Médica Panamericana
Voet et al., Fundamentos de bioquímica : la vida a nivel molecular, 2007, Médica Panamericana
Stryer et al., Bioquímica, 2007, Reverté
Curtis, H., Biología, 2008, Médica Panamericana
Campbell, N., Biología, 2007, Médica Panamericana
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
MICROBIOLOGIA D'ALIMENTS/20214123 | BIOTECNOLOGIA DE LES INDÚSTRIES AGROALIMENTÀRIES/20214101 | BASES TECNOLÒGIQUES DE LA PRODUCCIÓ ANIMAL/20214108 | PROTECCIÓ DE CULTIUS/20214109 | FITOTÈCNIA/20214107 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
PROCESSAMENT D'ALIMENTS PER FRED I CALOR/20214115 | QUÍMICA I ANÀLISI DELS ALIMENTS/20214124 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
QUÍMICA II/20214009 | QUÍMICA I/20214008 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|