Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Té coneixements bàsics de la química general, química orgànica i inorgànica i les seves aplicacions a la enginyeria.
Relaciona l’estructura dels compostos orgànics amb diferents propietats físiques i químiques.
Relaciona l’estructura de diferents especies amb la seva estabilitat.
Prediu el camí de reacció de reaccions orgàniques senzilles.
Reconèix la Química Analítica com la ciència metrològica que desenvolupa, optimitza i aplica processos de mesura destinats a obtenir informació química de qualitat. Identifica les etapes que integren el procés analític.
Coneix els fonaments de les principals tècniques instrumentals d’anàlisis, i sap aplicar-les a la resolució de problemes químico-analítics.
Demostra capacitat per aplicar els mètodes quantitatius d’anàlisis i realitzar el tractament estadístic de les dades experimentals.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Bloc 1.- Fonaments de Química Analítica |
1. Definició i objecte de l'anàlisi químic. El procés de mesura química. El tractament de la mostra. Parámetres de qualitat en l'anàlisi químic.
2. Tècniques instrumentals d'anàlisi: cromatografia, potenciometria, espectroscòpia UV-Vis, molecular i atòmica.
3. Obtenció, tractament i expressió dels resultats analitics. Calibració lineal. |
Bloc 2.- Experimentació en Química Analítica |
4. Realització pràctica de mesures de potenciometria, espectroscòpia, absorció atòmica i cromatografia (líquid i gas). |
Bloc 3.- Fonaments de Química Orgànica |
5. Introducció a la química orgànica: característiques generals dels compostos orgànics. Nomenclatura.
6. Estructura i enllaç de les molècules orgàniques. Enllaços deslocalitzats. Compostos aromàtics.
7. Estructura i propietats dels compostos orgànics.
8. Bases de la reactivitat dels compostos orgànics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
27 |
51 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
20 |
32 |
Pràctiques a laboratoris |
|
27 |
15 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
6 |
8 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1 |
2 |
Proves mixtes |
|
3 |
1 |
4 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura. S'explicarà a l'alumnat la forma de contactar amb el professor fora de les hores de classe. |
Sessió Magistral |
Activitats encaminades a l' introducció de conceptes bàsics i a la discussió d'exemples. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes per part dels alumnes sota la supervisió del professor, individualment o en grup. Inclou treball individual per part de l'alumne. |
Pràctiques a laboratoris |
Activitats encaminades a coneixer experimentalment les diferents etapes i instruments anàlitics per a resoldre problemes senzills. |
Descripció |
L'alumne podrà consultar dubtes als professors de l'assignatura via correu electrònic, moodle o en el seu despatx. El primer dia de classe es donarà la informació pertinent. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Plantejament de problemes de resolució teòrica |
10 |
Pràctiques a laboratoris |
|
El propi desenvolupament de les pràctiques que inclou els resultats de les mateixes i el control a partir del quadern de laboratori i la realització d'un informe. |
10 |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. L'alumne selecciona una reposta entre quatre possibilitats. |
10 |
Proves mixtes |
|
Tasques que s'aniran plantejant al llarg del curs i que es lliuraran a través de Moodle o presencialment |
27.5 |
Proves pràctiques |
|
El propi desenvolupament de les pràctiques que inclou els resultats de les mateixes i el control a partir del quadern del laboratori i la realització dels informes, així com l'avaluació del coneixement adquirit mitjançant un test |
5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Qüestionaris a Moodle o altres metodologies d'avaluació (treballs, presentacions orals) |
37.5 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
D.C. Harris, Análisis Químico Cuantitativo, 3ª Ed., Ed. Reverté, 2006
J. Saña, Química, 1998, Ed. Vicens-Vives
J. McMurry, Química Orgánica, 2000, Thomson International
J. Sales, J. Vilarrasa, Introducció a la Nomenclatura Química (inorgànica i Orgànica), , Edicions i Distribucions Universitàries
D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler i S.R. Crouch, Fundamentos de Química Analítica, 8ª Ed. 2004, Thomson International
J.N. Miller, J.C.Miller, Estadística y Quimiometría para Química Analítica, 2000, Pearson Education, S.A.
|
|
Complementària |
C. Mans, Els Secrets de les Etiquetes. La Química dels Productes de Casa, 2006, Ed. Mina
M.D. Reboiras, Química: La Ciència Básica, 2006, Thomson International
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
QUÍMICA I ANÀLISI DELS ALIMENTS/20214124 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|