Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneixements bàsics de química general, química orgànica i inorgànica i les seves aplicacions a la enginyeria.
Relaciona l’estructura dels compostos orgànics amb diferents propietats físiques i químiques.
Relaciona l’estructura de diferents especies amb la seva estabilitat.
Prediu el camí de reacció de reaccions orgàniques senzilles.
Reconeix la Química Analítica com la ciència metrològica que desenvolupa, optimitza i aplica processos de mesura destinats a obtenir informació química de qualitat. Identifica les etapes que integren el procés analític.
Coneix els fonaments de les principals tècniques instrumentals d’anàlisis, i sap aplicar-les a la resolució de problemes químico-analítics.
Demostra capacitat per aplicar els mètodes quantitatius d’anàlisis i realitzar el tractament estadístic de les dades experimentals.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Bloc 1.- Experimentació en Química Analítica |
1. Realització pràctica de mesures de potenciometria, espectroscòpia molecular i atòmica i cromatografia de gasos.
|
Bloc 2.- Fonaments de Química Analítica |
1. Definició i objecte de l'anàlisi químic. El procés de mesura química. El tractament de la mostra. Paràmetres de qualitat en l'anàlisi químic.
2. Obtenció, tractament i expressió dels resultats analítics. Calibració lineal.
3. Tècniques instrumentals d'anàlisi: espectroscòpia UV-Vis molecular i atòmica, cromatografia i potenciometria. |
Bloc 3.- Fonaments de Química Orgànica |
5. Introducció a la química orgànica: característiques generals dels compostos orgànics. Nomenclatura.
6. Estructura i geometria de les molècules orgàniques. Enllaços deslocalitzats.
7. Estructura i propietats dels compostos orgànics.
8. Reactivitat dels compostos orgànics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
29 |
58 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
20 |
35 |
Pràctiques a laboratoris |
|
27 |
10 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
1 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Proves pràctiques |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura. S'explicarà a l'alumnat la forma de contactar amb el professor fora de les hores de classe. |
Sessió Magistral |
Activitats encaminades a l' introducció de conceptes bàsics i a la discussió d'exemples. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes per part dels alumnes sota la supervisió del professor, individualment o en grup. Inclou treball individual per part de l'alumne. |
Pràctiques a laboratoris |
Activitats encaminades a conèixer experimentalment les diferents etapes i instruments analítics per a resoldre problemes senzills. |
Atenció personalitzada |
L'alumne podrà consultar dubtes als professors de l'assignatura via correu electrònic, moodle o en el seu despatx. |
Descripció |
L'alumne podrà consultar dubtes als professors de l'assignatura via correu electrònic, moodle o en el seu despatx. El primer dia de classe es donarà la informació pertinent. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Treball de l'alumne al laboratori:
Acompliment de les normes, resultats experimentals, informe final i llibreta. |
12,75 |
Proves mixtes |
|
Aquestes proves es realitzaran al llarg del periode docent. |
31,875 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Aquestes proves podran realitzar presencialment o per mitjà de questionaris en moodle, al llarg del periode docent |
31,875 |
Proves pràctiques |
|
Encàrrec de predisseny d'una planta de procés. |
15 |
Proves objectives de tipus test |
|
Realització de una prova sobre coneixements experimentals adquirits al laboratori. |
8,5 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L' assignatura Química II consta de tres blocs: Bloc I: Pràctic. Impartit per professors de l'àrea de Química Analítica Bloc II: Teòric: Impartit per professors de l'àrea de Química Analítica Bloc III: Teòric: Impartit per professors de l'àrea de Química Orgànica Primera convocatòria Criteris d'avaluació globals El 85% de la nota final s'obtindrà a partir de les notes ponderades de cadascun dels blocs (Bloc I 25%, Bloc II 35%, Bloc III 40%) que constitueixen l'assignatura. Per a poder aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir 3,5 punts sobre 10 en cadascun dels blocs. El 15% correspon a l'avantprojecte segons normes establertes. Criteris d'Avaluació Bloc I Avaluació continuada:...........................60% Prova tipus test....................................40% Criteris d'Avaluació Bloc II Proves fetes a classe ...........................50% Prova global........................................ 50% Criteris d'Avaluació Bloc III Prova pràctica 1 (Temes 5 i 6) ...............50% Prova pràctica 2 (Temes 7 i 8) ............. 50% Segona convocatòria Bloc I : Prova teòrica tipus test (100%) Blocs II : Una prova final, en la data indicada en el calendari d'exàmens (100%). Blocs III : Una prova global (100%) (Temes 5, 6, 7 i 8), en la data indicada en el calendari d'exàmens. En segona convocatòria només es podrà conservar la nota dels blocs aprovats (mínim 5) a la primera convocatòria
Altres comentaris: Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
D.C. Harris, Análisis Químico Cuantitativo, 3ª Ed., Ed. Reverté, 2006
J. McMurry, Química Orgánica, 2008, Thomson International
J. Sales, J. Vilarrasa, Introducció a la Nomenclatura Química (inorgànica i Orgànica), , Edicions i Distribucions Universitàries
D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler i S.R. Crouch, Fundamentos de Química Analítica, 8ª Ed. 2004, Thomson International
J.N. Miller, J.C.Miller, Estadística y Quimiometría para Química Analítica, 2000, Pearson Education, S.A.
P. Yarkunis, Fundamentos de Química Orgánica, 2007, Pearson Education, S.A.
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|