Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivamente el conocimiento de las materias básicas, científicas y tecnológicas propias de la ingeniería |
| A1.3 |
Valorar l'impacte econòmic, social i mediambiental de les solucions tècniques |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1.4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Conocimiento adecuado del concepto de empresa, marco institucional y jurídico de la empresa. Organización y gestión de empresas.
Conoce el mundo de las organizaciones empresariales y compran sus necesidades estratégicas.
Aplica conocimientos de economía y organización industrial.
Analiza el contexto socioeconómico de las organizaciones empresariales, a partir de los conocimientos económicos básicos.
Aplica conocimientos básicos en la dirección de empresa.
Describe el sistema empresarial en términos de inputs, procesos, productos, flujos de información, proveedores, clientes y entorno.
Aprende y sabe aplicar el lenguaje empresarial para interactuar en equipos interdisciplinarios.
Entiende el papel del profesional de la ingeniería dentro de las organizaciones empresariales.
Adquiere conocimientos y competencias que le permiten, en el desarrollo de sus funciones como futuro profesional de la empresa, contribuir a la mejora de la competitividad de las empresas.
| | A1.3 |
Estima de forma básica la viabilidad económica de los proyectos de inversión.
Calcula y estima a nivel elemental los costes de un proyecto de inversión.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1.4 |
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
Produce un texto escrito adecuado a la situación comunicativa.
|
tema |
Subtema |
Mòdul 1. Empresa i entorn |
En este primer mòdul, l'alumnat ha d'adquirir coneixements bàsics sobre el món empresarial i el seu entorn, amb referència especial a l'entorn econòmic. S'explora el concepte de sistema econòmic, la influència dels mercats, l'entorn competitiu i l'evoluació de l'oferta i demanda en l'activitat empresarial. S'analitzen temes de micro i macroeconomia des d'una vessant pràctica que permet l'alumnat ser capaç d'entendre la informació de la premsa econòmica i les seves implicacions en la presa de decisions en el si de les organitzacions empresarials. |
Mòdul 2. La gestió de les organitzacions empresarials |
En aquest mòdul s'acosta l'alumnat als objectius organitzatius i al paper dels gestors i la seva tasca principal: la presa de decisions. S'aborden temes relacionats amb la direcció estratègica. És important que l'alumnat entengui la natura de les estratègies empresarials i els processos a seguir per a la seva implantació a través del disseny organitzatiu i la gestió dels seus recursos Tot això, en un marc d'organitzacions socialment responsables. |
Mòdul 3. Fonaments d'anàlisi d'inversions i càlcul de costos. |
Aquest mòdul està dissenyat per a introduir l'alumnat en el món de l'anàlisi d'inversions i de les tècniques i programari d'anàlisi economic-financer. Es dota l'alumnat de conceptes bàsics a tenir en compte en el procés d'avaluació d'inversions productives. Al mateix temps s'acosta l'alumnat al càlcul i estimació dels costos d'un projecte d'enginyeria. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0.75 |
2.75 |
Sesión magistral |
|
47 |
42 |
89 |
Trabajos |
|
15 |
10.5 |
25.5 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
12 |
9 |
21 |
Atención personalizada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Pruebas prácticas |
|
1 |
0 |
1 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
5 |
0 |
5 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura: contingut, desenvolupament de les sessions, pla de treball i sistema d'avaluació |
Sesión magistral |
Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura |
Trabajos |
Realització d'activitats que requereixen l'accés a coneixement d'última generació (xarxa, bases de dades), el desenvolupament de competències digitals (recerca i avaluació fons informació en línia) i competències comunicació escrita. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Realització d'activitats que l'alumne realitza de manera autònoma i tutoritzada. |
Atención personalizada |
Tutorització individualitzada de l'alumne. |
descripción |
Suport docent al treball autònom de l'alumnat.
El professorat indicarà a l'inici de les classes el seu horari d'atenció a l'alumnat, temps en el qual els alumnes poden resoldre dubtes que se'ls plantegin al llarg de les classes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Trabajos |
|
Elaboració i defensa oral d'un projecte relacionat els dos primers mòduls de l'assignatura |
15% |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Realització d'activitats d'aprenentatge relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Modalitat treball autònom tutoritzat. |
10% |
Pruebas prácticas |
|
Encàrrec de disseny d’una planta de procés (API) o activitat substitutòria |
15% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Avaluació contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els dos primers mòduls de l'assignatura |
40% |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
Avaluació contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Prova final pràctica. Selecció respostes en modalitat test. |
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Durant el curs 2015-16 l'assignatura participa en el projecte d'innovació docent "X-Culture: un projecte col·laboratiu per la internacionalització de la docència", Convocatòria innovació docent ICE 2015, URV. Aquesta activitat permet la internacionalització de la docència i la incorporació de l'anglès a l'aula. Els estudiants matriculats a l'assignatura poden participar de manera voluntària en el projecte X-Culture (http://www.vtaras.com/x-culture.html), amb el corresponen reconeixement extra de la seva feina en el sistema d'avaluació i sempre amb el seu consentiment previ. Els alumnes rebran, a més a més, un certificat de participació. La segona convocatòria és totalment independent de la primera. En conseqüència l'alumne que no superi la primera convocatòria haurà d'examinar-se de tot el contingut del curs (modalitat examen tipus test, 100% de la nota). A les proves d'avaluació no es poden fer servir mòbils, tablets, portàtils ni similars. |
Básica |
, , ,
Monclús Guitart, R.; Vidal Blasco, M.A., Lliçons de Comptabilitat de Costos, 2010, Publicacions URV
Ceeda, Lacalle, Simón y Romero, Economia para ingenerieros, 2004, Thomson
Gillespi, Andrew, Business economics, 2013, Oxford
Mochón, Francisco, Principios de economía, 2010, McGraw Hill
|
Material elaborat pel professor
adaptat al contingut de l'assignatura i disponible al Moodle. |
Complementaria |
María-Arántzazu Vidal Blasco, Teresa Torres-Coronas, Ricard Monclús-Guitart, Aprendre a través de la veu de l'experiència, 2012, Publicacions URV
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|