Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A2.1 |
Manejar especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis d'Enginyeria del medi rural: càlcul d’estructures i construcció, hidràulica, motors i màquines, electrotècnia, projectes tècnics.
Coneix l'àmbit d'aplicació de la resistència de materials.
Coneix i aplica la teoria general de la flexió
Coneix i aplica els principals conceptes de resistència de materials: Tensió i deformació. Tipus d'esforços. Equilibri estàtic i elàstic.
Coneix i aplica la teoria columnes i vinclament.
Calcula estructures isostàtiques i hiperestàtiques.
Coneix i aplica els principals materials de construcció.
Dissenya i dimensiona estructures d'acer.
Dissenya i dimensiona estructures de formigó armat.
Dissenya i dimensiona fonamentacions.
Dissenya i calcula mitjançant ordinador.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A2.1 |
Aplica especificacions, reglaments i normes relacionades amb el disseny d'estructures.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. INTRODUCCIÓ. |
Conèixer l’àmbit d’aplicació de l’elasticitat i resistència de materials. Equilibri estàtic i elàstic. Definició de peça prismàtica. Concepte de tensió i deformació. El problema elàstic. Hipòtesi de l’elasticitat. |
TEMA 2. TRACCIÓ I COMPRESSIÓ.
|
Definició. Estat tensional de la tracció i compressió. Deformacions. Pes propi. Sistemes hiperestàtics. Tensions inicials i tèrmiques. |
TEMA 3. TENSIÓ TALLANT PURA I MOMENT TORSOR. |
Tallant pur. Teoria elemental del tallant. Deformacions. Càlcul d’unions rematxades i cargolades. Torsió en barres rectes i de secció circular. Distribució de les tensions tangencials. Diagrames. Càlcul d’eixos de transmissió de potencia. |
TEMA 4. TEORIA GENERAL DE LA FLEXIÓ. ANÀLISI DE TENSIONS I DEFORMACIONS. |
Definicions. Llei de Navier per al càlcul de les tensions normals en flexió pura. Tensions en flexió simple. Dimensionat de barres en flexió simple. Mètode de la doble integració per al càlcul de les deformades. Efecte del esforç tallant. |
TEMA 5. INESTABILITAT ELÀSTICA. VINCLAMENT. |
Definicions. Mètode d’Euler. Limitacions. Mètode omega. Altres mètodes. Compressió excèntrica. |
TEMA 6. CÀRREGUES COMBINADES. |
Càlcul i disseny d’elements sotmesos a accions combinades |
TEMA 7. MATERIALS DE CONSTRUCCIÓ |
|
TEMA 8. ESTRUCTURES D'ACER |
|
TEMA 9. ESTRUCTURES DE FORMIGÓ ARMAT |
|
TEMA 10. FONAMENTS |
|
PRÀCTICA DE LABORATORI. |
Assaig de materials a tracció |
PRÀCTIQUES. |
Casos pràctics de càlcul d'estructures assistits amb ordinador |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
25 |
45 |
Sessió Magistral |
|
30 |
34 |
64 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura, continguts, el professor, la metologia i avaluació. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es presentaran problemes que es resoldran a classe, per part del professor, o per part dels alumnes de forma guiada. |
Pràctiques a laboratoris |
Es faran sessions de laboratori a on els alumnes aplicaran els continguts de l'assignatura. Els alumnes hauran de presentar un informe raonat del desenvolupament de la pràctica, o del cas pràctic proposat. |
Sessió Magistral |
Es presentarà, de forma aplicada, els continguts teòrics de cada tema. |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada s'efectuarà al despatx del professor, prèvia cita per correu electrònic. |
Descripció |
L'atenció personalitzada és fonamental per poder resoldre els problemes que tinguin els alumnes. Nom professor: Francesc Rovira Gras Despatx: 116 del DEM francisco.rovira@urv.cat
Es demanarà cita per correu electrònic per tal d'organitzar l'atenció ppersonalitzada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
S'avaluarà l'assistència, i l'entrega dels problemes realitzats a classe, recollits i avaluats aleatòriament. |
20% |
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluarà l'assistència i l'entrega d'informe de la pràctica d'assaig a tracció; i els informes corresponents als diferents casos pràctics que es propose (a priori es preveu la realització de 3 casos pràctics) |
Total de 40%, repartit de la manera següent:
Informe assaig tracció 10%
Cas 1: 10%
Cas 2: 10%
Cas 3: 10% |
Proves pràctiques |
|
S'efectuarà un examen, amb 4 exercicis de problemes similars als realitzats a classe. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal de superar l'assignatura caldrà una nota mínima de 4 a l'examen; i axí poder ponderar amb la resta d'activitats amb pes a la nota. Els alumnes que facin l'examen (obtinguin una nota mínima de 4), així com la resta d'activitats amb pes a la nota, i superin l'assignatura, no caldrà que acudeixin a la segona convocatòria. L'examen de la segona convocatòria constarà a priori de 4 exercicis (problemes i casos pràctics) amb un pes total a la nota del 70%; el 30% restant dependrà de la resta d'activitats amb pes a la nota (pràctiques a laboratori, entrega de problemes,...) realitzades durant el curs. |
Bàsica |
|
De la Flor, Silvia; Ferrando, Francesc, Problemas
de resistencia de materiales, Servei Lingüistic, L.
Ortiz Berrocal, Resistencia de Materiales, Mc. Graw-Hill, 2002 Gere,
James M., Resistencia de Materiales, Thompson, 5ª edi, |
Complementària |
|
J.L. Alcaraz et al., Elasticidad y resistencia de
materiales, ETSII Bilbao, 2002 J.
García Melero, Resistencia de materiales, U. País Vasco, 1984 |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
EXPRESSIÓ GRÀFICA/20214001 | FÍSICA/20214003 |
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que en continuen el temari:
Construccions agroalimentàries/20214117
Oficina tècnica/20214106 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|