Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.3 |
Valorar l'impacte econòmic, social i mediambiental de les solucions tècniques |
| A2.1 |
Manejar especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment |
| A2.3 |
Estar capacitat per a la preparació prèvia, concepció, redacció i signatura de projectes i estudis en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola que tinguin per objecte les accions esmentades a l'Ordre CIN/323/2009 |
| A2.4 |
Dirigir l'execució de les obres objecte dels projectes, en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
| B3.1 |
Funcionar bé en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de: Equips i maquinàries auxiliars de la indústria agroalimentària. Automatització i control de processos. Enginyeria de les obres i instal·lacions. Construccions agroindustrials.
Coneix i sap aplicar les noves tecnologies en l'elaboració i gestió de projectes
| | A1.3 |
Estima de forma bàsica la viabilitat econòmica dels projectes d’inversió.
Avalua ambientalment un producte o activitat.
| | A2.1 |
Coneix les atribucions de la seva professió d'Enginyer Tècnic Agrícola.
Coneix i aplica el marc legal en la realització i execució de projectes.
| | A2.3 |
Coneix i sap utilitzar les metodologies d'elaboració i formulació d'informes i projectes: Definició d'objectius. Estudi de condicionants. Estudi d'alternatives. Enginyeria del procés. Enginyeria de les instal·lacions.
Coneix i sap aplicar la morfologia de projectes.
Coneix i sap aplicar metodologies d'avaluació de projectes
Coneix i sap aplicar el procés de Planificació, Seguiment i control de projectes
| | A2.4 |
Coneix i sap aplicar el procés d'execució, seguiment i control de projectes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Usa un llenguatge apropiat a la situació
| | B3.1 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis de presa de decisions mitjançant l'ús dels recursos disponibles pel treball en grups multidisciplinaris.
| | B4.4 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de presa de decisions mitjançant la transferència de tecnologia: entén, interpreta, comunica i adopta els avenços en el camp agrari.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
El ingeniero y sus atribuciones.
Aspectos básicos de los proyectos de Ingeniería
|
|
Metodología y formulación: Definición de objetivos. Estudio de
condicionantes. Estudio de alternativas. Ingeniería del proceso. Ingeniería de
las instalaciones.
|
|
Morfología de proyecto: Memoria. Planos. Pliego de condiciones.
Presupuesto.
|
|
Evaluación del proyecto: Evaluación económica y financiera. Evaluación
ambiental.
|
|
Desarrollo del proyecto: Tramitación. Contratación. Dirección ejecutiva y
ambiental.
|
|
Seguimiento y control: Planificación temporal. Gestión de recursos.
|
|
Seguridad en las obras: Marco legal
|
|
Elaboración de informes técnicos |
- Peritaciones
- Estudios de Seguridad en obras
- Código Técnico de la Edificación: Seguridad Estructural, Seguridad contra incendios, Seguridad de utilización, Salubridad y Ahorro Energético
- RITE
-ITE (Inspección Técnica de edificios) |
Prácticas: |
- Estructuración de los documentos de un proyecto (Aplicación de normas)
-Informes técnicos
- Cálculo de elementos e instalaciones (gestión informática)
-Evaluación financiera (gestión informática)
-Pogramación de proyectos
-Mediciones y presupuestos(gestión informática) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
0 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
30 |
60 |
Avantprojecte |
|
2 |
36 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentanció |
Sessió Magistral |
Desenvolupaments teòrics i normatius |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes i exercicis a l'aula d'aplicació de la teoria. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d'informes i treballs parcials dels documents d'un projecte
|
Avantprojecte |
Realització d'un avantprojecte, com a treball de grup |
Atenció personalitzada |
Els alumnes tindran atenció personalitzada a les hores de consulta |
Descripció |
Els alumnes disposen de temps de consultes individualitzades, a més de l’atenció específica al llarg de les classes; fonamentalment les pràctiques.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
|
0.3 |
Proves objectives de tipus test |
|
|
0.3 |
Altres |
|
Pràctiques Avantprojecte |
0.2
0.2 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les práctiques son obligatòries i no recuperables. Per fer la mitjana entre les diferents parts, caldrà tenir una nota mínima de 4 a totes les parts. Si una part no arriba al 4, l'assignatura restarà suspesa. Segona convocatòria i convocatòria addicional: - Se mantindrà la mateixa estructura i ponderacions que a la primera convocatòria - Les notes de pràctiques seran les obtingudes a la primera convocatòria, donat que no son recuperables fins al següent curs Desenvolupament de proves escrites: -No es permet la entrada de cap dispositiu electrònic al aula d'examen (inclòs els telèfons mòbils) -Les calculadores utilitzables seran NO PROGRAMABLES. "Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves a excepció del consentiment exprés del professor." Segona convocatòria i convocatòria addicional: - Se mantindrà la mateixa estructura i ponderacions que a la primera convocatòria - Les notes de pràctiques seran les obtingudes a la primera convocatòria, donat que no son recuperables fins al següent curs --> |
Bàsica |
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; et al., Cuadernos de Ingeniería de Proyectos. Dirección, gestión y organización de proyectos, Servicio de publicaciones UPV, 2000
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; et al., Cuadernos de Ingeniería de Proyectos. I Diseño básico (anteproyecto) de plantas industriales, Servicio de publicaciones UPV, 1997
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; et al. , Cuadernos de Ingeniería de Proyectos. II Del diseño de detalle a la realización, Servicio de publicaciones UPV, 2000
|
|
Complementària |
|
HEREDIA , R., Arquitectura y Urbanismo Industrial, Servicio publicaciones ETSII de Madrid, 1981 HEREDIA, RAFAEL DE, Dirección Integrada del Proyecto –DIP-Project Management, Servicio publicaciones de la ETSII de Madrid, 1995 FEITO, A.; RUBIO,C et al., Estudio de Seguridad e Higiene, Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de Madrid, 1991 GÓMEZ OREA, D., Evaluación de Impacto Ambiental, Editorial Agrícola Española S.A., Madrid, 1998 GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; CHINER DASI, M., Las fases del Proyecto y su Metodología, SPUPV-92-679, 1994 , RD. 1627/1997 de 24/10/97 . Estudio de Seguridad y Salud, Consejo Andaluz de Colegios Técnicos Industriales, 1997 , Reglament general de desplegament de la Llei 3/1998 de 27 de febrer, de la intervenció integral de l’administració ambiental. Quaderns de Legislació, Generalitat de Catalunya, 1998 ROMERO LÓPEZ, C., Técnicas de programación y control de proyectos, Ed. Pirámide S.A., Madrid, 1997 ROMERO C., Teoría de la decisión multicriterio. Conceptos, técnicas y aplicaciones, Alianza Universidad-Textos, 1993 DE COS CASTILO, M., Teoría General del Proyecto. Vol I, Ed.Síntesis, 2003 DE COS CASTILLO, M., Teoría general del Proyecto. Vol. I. Dirección de proyectos, Ed. Síntesis, 1995 DE COS CASTILLO, M., Teoría General del Proyecto. Vol. II. Ingeniería de Proyectos, Ed. Síntesis, 1997
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|