Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de les bases de la producció vegetal, els sistemes de producció, de protecció i d'explotació.
Reconeix els principals agents nocius dels conreus.
Adquireix les bases conceptuals i metodològiques de la protecció dels cultius.
Analitza les diferents mesures de control.
Coneix la biologia i el control de les principals malalties, plagues i males herbes.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació en el laboratori i/o a través de treball de camp els fonaments teòrics explicats a l'aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. PROTECCIÓ DE CULTIUS. ASPECTES GENERALS |
1. Introducció: danys biòtics i abiòtics; plaga i malaltia; mala herba; paràsit i patògen. 2. Grans Grups d'organismes que causen plagues i malalties. |
2. LA PROTECCIÓ DELS CULTIUS CONTRA ELS ORGANISMES NOCIUS |
1. Les diferents estratègies de control en la protecció de cultius: la protecció convencional, integrada i ecològica. 2. Mesures i mètodes de protecció fitosanitària dels cultius. |
3. ELS PRODUCTES FITOSANITARIS. |
1. Els productes fitosanitaris: conceptes generals. 2. Mètodes d'aplicació de fitosanitaris, normativa i legislació. |
4. LES PLAGUES DELS CULTIUS |
1. Principals mol·luscs i vertebrats que causen pèrdues als cultius. 2. Principals insectes que afecten els cultius. 3. Els àcars paràsits i els fitoseïds. |
5. LES MALALTIES DELS CULTIUS |
1. Els fongs. Principals oomicots i fongs veritables que ocasionen danys als cultius. 2. Els nematodes que causen malalties. 2. Els bacteris i fitoplasmes fitopatògens. 3. Els virus. |
6. LES MALES HERBES DELS CULTIUS |
1. Les males herbes associades als cultius. Principals caracteristiques de la flora adventícia. 2. Classificació de les males herbes. L'alel·lopatia. 3. El control de les males herbes. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
5 |
0 |
5 |
Treballs |
|
8 |
3 |
11 |
Avantprojecte |
|
1 |
5 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals s'explicarà la teoria dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques de camp/sortides |
Realització de visites a empreses del sector o assistència a esdeveniments científics o divulgatius o sortides al camp' |
Treballs |
Activitats diverses al llarg del curs. |
Avantprojecte |
API-3: Es tracta de realitzar projectes que permetin la cooperació de diverses assignatures i que enfrontin els estudiants, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Atenció personalitzada |
Atenció a l'alumne per tal de resoldre dubtes relacionats amb qualsevol aspecte de l'assignatura. |
Descripció |
Atenció als alumnes fora de les hores de classe, mitjançant entrevista personal presencial (despatx nº 120, departament de bioquímica i biotecnologia) o via correu electrònic (mireia.giralt@urv.cat), prèvia cita per correu electrònic o telèfon (977558797). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Activitats diverses relacionades amb els continguts de l'assignatura al llarg del curs. |
30% |
Avantprojecte |
|
API-3: Es tracta de realitzar projectes que permetin la cooperació de diverses assignatures i que enfrontin els estudiants, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
15% |
Proves mixtes |
|
Dues proves al llarg del quadrimestre que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test per avaluar els continguts teòrics de l'assignatura. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència a les pràctiques de camp/sortides i la realització de les diferents activitats són obligatòries. En cas que l'alumne no assisteixi a les pràctiques de camp/sortides/jornades tècniques i/o no realitzi les activitats no podrà aprovar l'assignatura ni en 1ª ni en 2ª convocatòria. Per tal de superar l'assignatura en primera convocatòria, l'alumne haurà d'assolir una nota superior a 4,5 en cadascuna de les proves avaluables. Si no és així, l'alumne anirà a segona convocatòria, on haurà de recuperar la part suspesa. La prova per superar aquesta segona convocatòria serà també una prova tipus mixta i la nota mínima per aprovar-la serà de 5. |
Bàsica |
Diversos, Curs de nivell qualificat de manipulador i aplicador de productes fitosanitaris, 1ª edició, DAAiAR. Gencat., 2009
Agrios, G.N., Plant Pathology, 5ª edició, Elsevier Academic Press 2005
-, http://agricultura.gencat.cat/ca/ambits/agricultura/, -, -
|
|
Complementària |
, http://www.mapama.gob.es/es/agricultura/temas/default.aspx, ,
F. Domínguez García-Tejero , Plagas y enfermedades de las plantas cultivadas, 9ª edició , Mundi-Prensa, 2004
J.A. Jacas & A. Urbaneja, CONTROL BIOLÓGICO DE PLAGAS AGRÍCOLAS, 1ª edició, Phytoma-España, 2008
J.M. Carrero & S. Plana, Plagas del Campo, 13ª edició, Mundi-Prensa, 2008
A. Taberner Palou, Guia pel control de les males herbes, 1ª edició, DAARiA, Gencat., 2006
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
FONAMENTS DE BIOQUÍMICA I BIOLOGIA/20214007 | EDAFOLOGIA I CLIMATOLOGIA/20214011 | FITOTÈCNIA/20214107 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
QUALITAT EN PROCESSOS AGROALIMENTARIS/20214125 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PROCESSAMENT D'ALIMENTS PER FRED I CALOR/20214115 | FONAMENTS DE BIOQUÍMICA I BIOLOGIA/20214007 | EDAFOLOGIA I CLIMATOLOGIA/20214011 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|